AnonymBruker Skrevet 30. april 2024 #1 Skrevet 30. april 2024 Velger du brille abonnement med flere briller til ditt barn? Eller 1 brille per år m/NAV støtte? Sitter å tenker selv nå hva velge til mitt barn. Får støtte til brille,men det er 1 par....Brille abonnement er flere... Hva betaler du i abonnement per måned? Anonymkode: 44c48...5da
AnonymBruker Skrevet 30. april 2024 #2 Skrevet 30. april 2024 Velger kun abonnment om det er den aller siste mulige løsningen. Nå ja, 1 brille pr år hadde jeg valgt her. Synsam er dyre i utgangspunktet. Her fikk ungen to briller på specsavers til 2 500, inkludert synsundersøkelsen. Anonymkode: d89d7...656 1
Tingelling Skrevet 30. april 2024 #4 Skrevet 30. april 2024 Vi har abonnement, årsaken er flere: -nav dekker de billigste glassene, og når mini har styrke 9, kreves det de dyreste glassene. De billigere blir for tykke og tunge. -nav dekker ikke 100% av brillen uansett -får nye hvis det skjer noe med brillene (en gang krasjet jenta i en mann som sto midt i akebakken, og brillene knustes) eller skifte glassene om det er riper i dem. -vi får tilpasset brillene om de blir litt bøyd etc uten kostnad 2
AnonymBruker Skrevet 30. april 2024 #5 Skrevet 30. april 2024 Jeg valgte å få støtte til brillene hennes via nav. Det var vel ikke noe abonnement den gangen hun begynte med briller for cirka 16 år siden. Anonymkode: a68cf...013
AnonymBruker Skrevet 30. april 2024 #6 Skrevet 30. april 2024 Tingelling skrev (4 minutter siden): Vi har abonnement, årsaken er flere: -nav dekker de billigste glassene, og når mini har styrke 9, kreves det de dyreste glassene. De billigere blir for tykke og tunge. -nav dekker ikke 100% av brillen uansett -får nye hvis det skjer noe med brillene (en gang krasjet jenta i en mann som sto midt i akebakken, og brillene knustes) eller skifte glassene om det er riper i dem. -vi får tilpasset brillene om de blir litt bøyd etc uten kostnad Men abonnementet blir forlenget med 12mnd om du barnet trenger større briller? . Samt at forsikring ved uhell dekkes ikke 100%,kun de første 112 dagene?🙈🤔 Leser ...uoversiktlig synes jeg. Anonymkode: 44c48...5da
AnonymBruker Skrevet 30. april 2024 #7 Skrevet 30. april 2024 Vi bruker spectsavers der vi får to briller med nav stønaden. To briller pr år er nødvendig her i alle fall Anonymkode: 4e6b9...1b1 2
AnonymBruker Skrevet 30. april 2024 #8 Skrevet 30. april 2024 Støtten ble så liten i forhold til prisen på brillene at jeg valgte abonnement. I løpet av de 3 første månedene hvor vi har hatt i egenandel på skade har vi fått 5 nye innfatninger og 2 nye glass ( har tvillinger som begynte med briller samtidig) 6000 i året betaler vi for abonnementet for begge, det er mindre enn nye briller, spesielt med tanke på hvor mye de har måttet fikses til nå. Når de blir eldre går vi nok for brillestøtte Anonymkode: 1b524...7b6
AnonymBruker Skrevet 30. april 2024 #9 Skrevet 30. april 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Støtten ble så liten i forhold til prisen på brillene at jeg valgte abonnement. I løpet av de 3 første månedene hvor vi har hatt i egenandel på skade har vi fått 5 nye innfatninger og 2 nye glass ( har tvillinger som begynte med briller samtidig) 6000 i året betaler vi for abonnementet for begge, det er mindre enn nye briller, spesielt med tanke på hvor mye de har måttet fikses til nå. Når de blir eldre går vi nok for brillestøtte Anonymkode: 1b524...7b6 Men når barnet vokser ut av brikken da som små barn gjør så forlenges binde tiden? Altså trenger ny infatning. Har jeg lest korrekt?🤔 Anonymkode: 44c48...5da
AnonymBruker Skrevet 30. april 2024 #10 Skrevet 30. april 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Men når barnet vokser ut av brikken da som små barn gjør så forlenges binde tiden? Altså trenger ny infatning. Har jeg lest korrekt?🤔 Anonymkode: 44c48...5da Ja men du kan kjøpe ut brillene etter en stund og. Mine er 7 år nå så de vokser vel ikke allverden i hodet fremover? Anonymkode: 1b524...7b6
AnonymBruker Skrevet 30. april 2024 #11 Skrevet 30. april 2024 Var på Specsavers og fikk 2 for en. Og dama i kassen fortalte at vi har rett på brillehjelp på 2000 så det ble dekket. Så vi betalte bare 2000 for brillene. Går bare dit å kjøper briller til meg og min datter Anonymkode: 2b1f1...9ef 1
Tingelling Skrevet 30. april 2024 #12 Skrevet 30. april 2024 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Men abonnementet blir forlenget med 12mnd om du barnet trenger større briller? . Samt at forsikring ved uhell dekkes ikke 100%,kun de første 112 dagene?🙈🤔 Leser ...uoversiktlig synes jeg. Anonymkode: 44c48...5da Hos oss var det en gang at vi har kommet over 12 mnd, så da kunne vi få nye. En annen gang betalte vi 1500kr i egenandel, så fikk vi nye briller uten å diskutere. ja, det forlenges. Men tviler på at ungen plutselig slutter med briller med det første. Foreløpig lønner det seg for oss fordi ungene er små, det er mye styr med brillene, de endrer styrker plutselig eller vokser. Brillene til mini koster 12 000 å kjøpe. Men hadde ikke tatt abonnement om jeg var voksen og stabil styrke.
AnonymBruker Skrevet 30. april 2024 #13 Skrevet 30. april 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ja men du kan kjøpe ut brillene etter en stund og. Mine er 7 år nå så de vokser vel ikke allverden i hodet fremover? Anonymkode: 1b524...7b6 Mitt barn er 8år. Vokst 2 størrelser de siste årene. De vokser greit i hodet og frem til 12år. Anonymkode: 44c48...5da
AnonymBruker Skrevet 30. april 2024 #14 Skrevet 30. april 2024 Tingelling skrev (5 timer siden): Hos oss var det en gang at vi har kommet over 12 mnd, så da kunne vi få nye. En annen gang betalte vi 1500kr i egenandel, så fikk vi nye briller uten å diskutere. ja, det forlenges. Men tviler på at ungen plutselig slutter med briller med det første. Foreløpig lønner det seg for oss fordi ungene er små, det er mye styr med brillene, de endrer styrker plutselig eller vokser. Brillene til mini koster 12 000 å kjøpe. Men hadde ikke tatt abonnement om jeg var voksen og stabil styrke. 6000 kr per år for 2barn? Det vil si 3000 pr kid per år. 2 briller hver? Eller 3? Anonymkode: 44c48...5da
Tingelling Skrevet 30. april 2024 #15 Skrevet 30. april 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): 6000 kr per år for 2barn? Det vil si 3000 pr kid per år. 2 briller hver? Eller 3? Anonymkode: 44c48...5da Betaler 8400kr i året for den ene ungen og 3240kr for den andre. Førstnevnte har veldig høy styrke, og dermed en veldig dyr brille. Har en billig treningsbrille som nr 2 og de regner nav brillen som nr 3. på den måten har vi fått det billigst mulig, men samtidig har ekstra briller som vi har i reserve. Tar tre uker før vi får nye briller om det skjer noe med brillene og ungene er HELT avhengig av briller. den andre ungen har en middels styrke og har en billigere innfatning. Samme oppbygning for de andre brilletypene som må være i abonnementet.
Tingelling Skrevet 30. april 2024 #16 Skrevet 30. april 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Mitt barn er 8år. Vokst 2 størrelser de siste årene. De vokser greit i hodet og frem til 12år. Anonymkode: 44c48...5da Mine skifter også størrelser hvert år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå