Skiathoserherlig Skrevet 30. april 2024 #1 Skrevet 30. april 2024 Hei! Jeg har en mor som ikke er helt god. Jeg ønsker ikke kontakt med henne og da truer hun med å oppsøke meg. Har bevis for dette på melding fra i fjor. Jeg har blitt veldig syk av oppførselen hennes så jeg er nå på psyk. Når jeg blokkerer henne på meldinger og Facebook tar hun kontakt på Vipps. Jeg har mange skjermbilder av meldinger hun sender der hun ikke gir seg. Dette skjer hver påske fordi hun vet jeg er langt nede i påsketider i og med at jeg ble mishandlet en påske av en eks. Spørsmålet mitt er bare om jeg har en sak på henne for å søke om besøksforbud/kontaktforbud? Vil helst ha det innvilget i går før jeg «slipper» ut.
AnonymBruker Skrevet 30. april 2024 #2 Skrevet 30. april 2024 Ofte er det bedre å ordne opp enn å lage en sak ut av det. Hvis ikke meldingene har ulovlig innhold (trusler om vold e.l.) tror jeg ikke du kommer særlig langt med en anmeldelse. Du kan droppe vipps dersom det løser problemet. Evt hør med vipps om hun kan få sendt meldinger hvis du bytter telefon nummer og ikke gir henne det nye. Du kan også bestille time hos en terapeut/behandler som kan hjelpe deg med å formidle beskjeden til moren din om at du ikke ønsker kontakt. Hun tar det antagelig mer alvorlig om en slik person er tilstede. Du kan betale en advokat for å sende et brev om at du ikke ønsker kontakt. Anonymkode: d7601...a79
AnonymBruker Skrevet 30. april 2024 #3 Skrevet 30. april 2024 Du kan blokkere henne på vipps også. Du kan be om besøksforbud, men tror du er i grenseland om det vil innvilges. Prøv å blokkering overalt først. Anonymkode: 805eb...db6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå