AnonymBruker Skrevet 30. april 2024 #1 Del Skrevet 30. april 2024 Hei, I kommunen jeg jobber får vi normalt betalt ut feriepenger i juni. Jeg har vert syk en periode og derfor sykmeldt over sommeren. Noen som vet hvordan regnestykket blir når jeg er sykemeldt og ikke har tatt ut ferie. Vil feriepengene mine bli utbetalt i tillegg til sykepenger? Eller vil de bli holdt tilbake? Og dersom jeg bytter jobb før jeg tar ut ferie har jeg da evt. Rett på å få feriepengene utbetalt? Anonymkode: baeca...483 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2024 #2 Del Skrevet 30. april 2024 Jeg tror jeg måtte sette meg opp på ferie og så fikk jeg ikke sykepenger da Anonymkode: bc3fb...e4d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2024 #3 Del Skrevet 30. april 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg tror jeg måtte sette meg opp på ferie og så fikk jeg ikke sykepenger da Anonymkode: bc3fb...e4d Hva mener du? Du måtte sette deg opp på ferie for å få de utbetalt? Man kan vel ikke "tvinges" til å ta ut ferie når man er syk, og da har man vel rett på feriepengene/ferie når man er blitt frisk igjen? Og dersom man bytter jobb har man jo fortsatt rett på ferie, men ikke opparbeidet seg feriepengegrunnlag hos evt ny arbeidsgiver..trodde jeg da Forstår at det kanskje ikke blir betalt ut i tillegg til sykepenger Anonymkode: baeca...483 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2024 #4 Del Skrevet 30. april 2024 Dette løses vel når du fyller ut søknaden om sykepenger? Da må du jo legge det inn dersom du har avviklet ferie i den aktuelle perioden. Anonymkode: 44e89...6b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hilbert Skrevet 30. april 2024 #5 Del Skrevet 30. april 2024 Var 100 % sykemeldt fra min kommunale stilling bl.a. i sommerferien. Jeg fikk feriepenger/lønn som om jeg hadde vært i arbeid. Ferien fikk jeg til gode, og kunne avvikle den etter at sykemeldingsperioden var over. Dersom jeg hadde avvikla ferie i sykemeldingsperioden, skulle dette vært påført søknaden om sykepenger til NAV. God bedring! ☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2024 #6 Del Skrevet 1. mai 2024 Det offentlige forskutterer sykepengene, ergo går lønn og ferietrekk akkurat som normalt. Det vil altså ikke være noen endring i dine utbetalinger vs. om du var i full jobb. Feriedagene må du avvikle når du er frisk igjen, evt. kan du benytte de for å utsette maksdato for sykepenger, eller få restferiedager utbetalt dersom du fratrer stillingen din. Trukket for ferie blir du okke som. Anonymkode: f0c94...5ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå