AnonymBruker Skrevet 30. april 2024 #1 Skrevet 30. april 2024 Beklager at teksten ble så lang men prøvde forklare så godt som mulig så. Hva er din erfaring med å montere plissegardiner som kan dras opp og ned billig selv eller få montert dyre av fagperson? Jeg ønsker slike som man kan ha over hele vinduet og med sånne skinner på så man kan dra de både opp og ned og ovenfra og nedenfra akkurat som man vil? Jeg bor i en leilighet i blokk i 3. etasje og solen skinner inn vinudet fra morgenen av og lenge utover dagen type helt til kvelden. Jeg er ikke helt 100% sikker på målene, men begge vinduene både på stue og soverom er nok 2 meter eller mer. Selve glasset vil jeg tippe på er ca. 2 meter. Mens måler jeg vinduskarm/altså med treet på sidene av glasset så kanskje 210-220 centimeter ca. Også på stua har jeg veranda dør rett ved siden av vinduet mens på soverommet er det enda ett mindre vindu ved siden av det store som er mulig å åpne (ingen av de store vinduene er mulig å åpne). Det jeg nå lurer på er hvordan jeg skal løse det med plissegardiner eller annet tilsvarende? Jeg ønsker gjerne lystette på soverommet da jeg er veldig sensitiv for lys når jeg skal sove også vanlige på stua. Hva er deres erfaring med hva som er best av å montere selv eller betale fagperson? Jeg ønsker jo i utgangspunktet en billigst mulig løsning, men er naturligvis villig til å betale dyrere hvis det betyr at det blir bedre kvalitet og varer lengre osv. Jeg ser de selger billige(re)e på f.eks Ikea og Jysk som man kan montere selv og eller hvis man skal betale en fagperson fra f.eks Markisemannen eller Kjells markiser så koster det fort mye. Men det varer kanskje lengre og har bedre kvalitet? Har laget en liste med alle spørsmålene mine, om folk gidder ta seg tid til å svare så setter jeg veldig pris på det. 1) Ville du betalt mindre på f.eks Ikea og montert plissegardiner selv eller betalt dyrere og valgt f.eks Markisemannen eller Kjells Markiser og få det ferdig montert? 2) Min mor mener jeg på betalte ca. 15 000 kr for å få montert fra Markisemannen eller lignende og da har hun to store vinduer samt ett vanlig vindu og en veranda dør. Så jeg ser for meg at jeg må nok betale tilsvarende for mine vindu og dør? 3) Hvordan er kvaliteten på plissegardinene på Ikea og Jysk i forhold til ‘profesjonelle’? Fungerer de greit? Jeg har bare hørt tilbakemelding fra en jeg kjenner og de mente at de fort ble ødelagt? 4) Man kan vel også få gratis pris overslag? At de kommer og måler vinduene og sier man hva man ønsker av farger og kanskje modell også gir de deg en pris på dette med montering? 5) Hvordan løser jeg det best i forhold til at vinduene mine er så lange? Det er vel best å ha to forskjellige markiser på samme vindu da og ikke en stor en på 2 meter? Anonymkode: 6f354...00c
AnonymBruker Skrevet 30. april 2024 #2 Skrevet 30. april 2024 Når vinduene er så store ville jeg fått bestilt og montert. for vinduer på rundt 1 meter er det null stress å montere selv… har fra Jysk, fungerer knall 👍🏼👍🏼 Anonymkode: b9307...bdc
AnonymBruker Skrevet 30. april 2024 #3 Skrevet 30. april 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Når vinduene er så store ville jeg fått bestilt og montert. for vinduer på rundt 1 meter er det null stress å montere selv… har fra Jysk, fungerer knall 👍🏼👍🏼 Anonymkode: b9307...bdc Ja, godt poeng. Men ville du da hatt to forskjellige plissegardiner på samme vindu da på 1 meter hver eller en stor på 2 meter? Og hvilke av de som monterer anbefales mest da? Kjells Markiser eller Markisemannen eller andre? Anonymkode: 6f354...00c
iNord Skrevet 30. april 2024 #4 Skrevet 30. april 2024 vi har bestillt på mål etter befaring fra bedrift som bare driver med dette, men vi monterte selv.
AnonymBruker Skrevet 30. april 2024 #5 Skrevet 30. april 2024 Vi fikk bestilt og montert av firma til alle vinduer og dører i huset bortsett fra kjelleren. Når vi var ferdige å pisse opp kjelleren så kjøpte vi på Jysk og monterte dem selv.. Må si det at hadde vi visst at det var så enkelt så ville vi bare spart på det og montert alt selv. Anonymkode: a2f00...dab
AnonymBruker Skrevet 30. april 2024 #6 Skrevet 30. april 2024 iNord skrev (11 minutter siden): vi har bestillt på mål etter befaring fra bedrift som bare driver med dette, men vi monterte selv. Hvordan synes du det var å montere de da? Lett/greit? Og vet du forskjellen på prisen på å montere selv og betale firma for det? AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Vi fikk bestilt og montert av firma til alle vinduer og dører i huset bortsett fra kjelleren. Når vi var ferdige å pisse opp kjelleren så kjøpte vi på Jysk og monterte dem selv.. Må si det at hadde vi visst at det var så enkelt så ville vi bare spart på det og montert alt selv. Anonymkode: a2f00...dab Husker du ca prisforskjellen på de dere fikk montert av firma og de som dere kjøpte på Jysk? Anonymkode: 6f354...00c
iNord Skrevet 30. april 2024 #7 Skrevet 30. april 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvordan synes du det var å montere de da? Lett/greit? Og vet du forskjellen på prisen på å montere selv og betale firma for det? Husker du ca prisforskjellen på de dere fikk montert av firma og de som dere kjøpte på Jysk? Anonymkode: 6f354...00c jeg aner ikke prisforskjellen, sjekket aldri da vi så på det som såpass enkelt å gjør selv. og det var det virkelig. veldig lett.
AnonymBruker Skrevet 30. april 2024 #8 Skrevet 30. april 2024 iNord skrev (27 minutter siden): jeg aner ikke prisforskjellen, sjekket aldri da vi så på det som såpass enkelt å gjør selv. og det var det virkelig. veldig lett. Oki. Hva var grunnen til at dere kjøpte hos firma og ikke billigere steder som Jysk og Ikea og andre? Anonymkode: 6f354...00c
iNord Skrevet 30. april 2024 #9 Skrevet 30. april 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Oki. Hva var grunnen til at dere kjøpte hos firma og ikke billigere steder som Jysk og Ikea og andre? Anonymkode: 6f354...00c pga at vi ville ha måltilpasset og bestemme farge selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå