AnonymBruker Skrevet 30. april 2024 #1 Skrevet 30. april 2024 Jeg har hatt kjæreste i fem mnd nå, vi er godt voksne og har det veldig fint. Sex er en viktig del av forholdet for oss begge, men vi har også mye nærhet og intimitet og kos og gode samtaler. Likevel kan jeg til tider kjenne på at kjæresten min til tider blir veldig fokusert på sex-delen av forholdet, og så gjør det meg litt usikker og påvirker selvfølelsen litt. Jeg vet at han er glad i hele meg, men da begynner jeg å tvile. Det har nok mer å gjøre med tidligere erfaringer i livet mitt enn det har med forholdet vårt å gjøre, derfor er jeg usikker på om jeg skal snakke med han om dette. For sex er veldig viktig for meg også, vi har et fantastisk sexliv og jeg vil ikke gjøre at han føler det er noe galt at han digger kroppen min og sexen med meg. Så jeg ønsker å høre om andre jenter kjenner på slike følelser? Jeg har noen dårlige erfaringer med menn som påvirker følelsene mine her, og jeg ønsker å ordne opp i dette på egenhånd hvis det er slik at jeg overreagerer..... Anonymkode: 9ee4e...fde 1 1
micromaya Skrevet 30. april 2024 #2 Skrevet 30. april 2024 Du sier dere har fantastisk sex, og at det er viktig for dere begge - da er jo det i seg selv topp. Jeg tror jeg forstår bekymringen din, jeg har også møtt menn tidligere hvor man får en følelse av at det bare er sexen som lokker. Er det det som uroer deg? Jeg tenker du må se hva han gjør og hvordan dere kommuniserer utenom sexen? Har dere felles interesser, lager dere planer frem i tid? Virker han genuint interessert i deg som person? 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2024 #3 Skrevet 30. april 2024 micromaya skrev (Akkurat nå): Du sier dere har fantastisk sex, og at det er viktig for dere begge - da er jo det i seg selv topp. Jeg tror jeg forstår bekymringen din, jeg har også møtt menn tidligere hvor man får en følelse av at det bare er sexen som lokker. Er det det som uroer deg? Jeg tenker du må se hva han gjør og hvordan dere kommuniserer utenom sexen? Har dere felles interesser, lager dere planer frem i tid? Virker han genuint interessert i deg som person? Takk for innspill! Jo, utenom sexen er han absolutt genuint interessert og planlegger framtiden sammen med meg. Ingen tvil om at han er seriøs og jeg vet innerst inne at han ikke "bruker" meg for sex. Derfor er jeg litt irritert på meg selv fordi denne følelsen kan komme opp og gjør at jeg trekker meg litt inn i meg selv plutselig. Jeg tror det er en forskjell på menn og kvinner her. Anonymkode: 9ee4e...fde
AnonymBruker Skrevet 30. april 2024 #4 Skrevet 30. april 2024 Nå er det ikke sånn at sex er mindre viktig i et forhold som når man er singel. Og inntrykket man får av singelmarkedet for både kvinner og menn, er at sex er motivasjonen for å møtes. Det har også vist seg at sex er enkelt å få seg, og ekstremt enkelt for kvinner. Når man har skapt en sånn kultur, så formes vi av dette. Da vil det naturligvis være forventet at sex skal være et viktig fokus i forholdet. Anonymkode: 2a481...4da
micromaya Skrevet 30. april 2024 #5 Skrevet 30. april 2024 3 minutter siden, AnonymBruker said: Takk for innspill! Jo, utenom sexen er han absolutt genuint interessert og planlegger framtiden sammen med meg. Ingen tvil om at han er seriøs og jeg vet innerst inne at han ikke "bruker" meg for sex. Derfor er jeg litt irritert på meg selv fordi denne følelsen kan komme opp og gjør at jeg trekker meg litt inn i meg selv plutselig. Jeg tror det er en forskjell på menn og kvinner her. Anonymkode: 9ee4e...fde Ja, det er det jo. Men der menn ofte er litt enklere enn oss, har vi en tendens til å overtenke. Det blir liksom feil (mistenkelig) om det er for mye fokus på sex, og like feil om det er for lite ;). Jeg synes det høres ut som om du har skutt gullfuglen her, og at du bare skal nyte det så godt du kan :). 2
AnonymBruker Skrevet 30. april 2024 #6 Skrevet 30. april 2024 micromaya skrev (4 minutter siden): Ja, det er det jo. Men der menn ofte er litt enklere enn oss, har vi en tendens til å overtenke. Det blir liksom feil (mistenkelig) om det er for mye fokus på sex, og like feil om det er for lite ;). Jeg synes det høres ut som om du har skutt gullfuglen her, og at du bare skal nyte det så godt du kan :). Du har nok rett, mindre overtenking er antagelig lurt Takk ts Anonymkode: 9ee4e...fde
AnonymBruker Skrevet 30. april 2024 #7 Skrevet 30. april 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du har nok rett, mindre overtenking er antagelig lurt Takk ts Anonymkode: 9ee4e...fde Ja å overtenke er jo ikke lurt. Har gjort det selv så vet hvordan det er. Ja menn er enklere enn oss. Anonymkode: 5c775...e25
Egutt Skrevet 30. april 2024 #8 Skrevet 30. april 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja å overtenke er jo ikke lurt. Har gjort det selv så vet hvordan det er. Ja menn er enklere enn oss. Anonymkode: 5c775...e25 Tror du virkelig menn er enklere enn dere? 2
AnonymBruker Skrevet 30. april 2024 #9 Skrevet 30. april 2024 Jeg er kvinne da, ikke sikkert du var utte etter den siden. Men vi har vært sammen i ett år, og har mye sex. Vi var begge åpne tidlig på at sex er viktig for oss, og at kommunikasjon om sex er viktig for et godt samliv. Men jeg har tidvis kjent på at JEG kan bli for sexfokusert og litt bekymret for at han kan tro det kun er det jeg liker ved han. Litt av årsaken er nok det at han er utrolig kjekk, godt trent mannemann. Jeg er avdanket dvask alenemor 😅 Men jeg elsker hele han, først og fremst det indre. Jeg tenner på han først og fremst for personligheten og den han er. At han er himmelsk deilig å se på og ta på og dmake på er bare en bonus 😅 Selv da jeg var slank, fast og ei smellvakker snelle så hadde jeg en fin og interessant personlighet, og jeg har dermed aldri lurt om noen er sammen med meg pga kroppen/sex. For jeg er et catch 😅😅 Anonymkode: 4eedf...35a 4
AnonymBruker Skrevet 30. april 2024 #10 Skrevet 30. april 2024 Egutt skrev (14 minutter siden): Tror du virkelig menn er enklere enn dere? Det hun mente er at damer er vanskeligere enn menn. Anonymkode: a9ced...514 1 1
micromaya Skrevet 30. april 2024 #11 Skrevet 30. april 2024 21 minutter siden, Egutt said: Tror du virkelig menn er enklere enn dere? Etter min erfaring forholder menn seg ofte enklere til ting enn det damene gjør. Kjæresten til TS er sikkert superfornøyd over å ha truffet en flott dame hvor både kjemi, personlighet og sex er topp. TS, som massevis av andre damer (meg selv inkludert) kan likevel gruble masse på hva dette "betyr". Jeg er ganske overbevist om at han ikke grubler over at det er mye fokus på sex. 3
Egutt Skrevet 30. april 2024 #12 Skrevet 30. april 2024 micromaya skrev (25 minutter siden): Etter min erfaring forholder menn seg ofte enklere til ting enn det damene gjør. Kjæresten til TS er sikkert superfornøyd over å ha truffet en flott dame hvor både kjemi, personlighet og sex er topp. TS, som massevis av andre damer (meg selv inkludert) kan likevel gruble masse på hva dette "betyr". Jeg er ganske overbevist om at han ikke grubler over at det er mye fokus på sex. Det er fortsatt forventet at menn skal det. Mannen skal fortsatt være rolig og trygg, og det er fortsatt vanskelig for mannen å være åpen om sine følelser og tanker. Fortsatt vanskelig å søke hjelp når en trenger dette. Det er disse forventningene som gjør menn tilsynelatende enkle.
AnonymBruker Skrevet 30. april 2024 #13 Skrevet 30. april 2024 Jeg skjønner ikke helt hva som er problemet? Forholdet ditt høres jo ut som en drøm med nærhet, intimitet, kos, gode samtaler og sex. Er det at han snakker mye om sex, tidsbruken, eller hva er det som gjør at du føler sex tar litt overhånd? Litt vanskelig å få tak på.. Anonymkode: 1b672...344 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2024 #14 Skrevet 30. april 2024 2 hours ago, Egutt said: Tror du virkelig menn er enklere enn dere? Ja. Kort oppsummert: Menn er enkle. Kvinner er vanskelige. Anonymkode: c399c...4fb
AnonymBruker Skrevet 30. april 2024 #15 Skrevet 30. april 2024 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Jeg skjønner ikke helt hva som er problemet? Forholdet ditt høres jo ut som en drøm med nærhet, intimitet, kos, gode samtaler og sex. Er det at han snakker mye om sex, tidsbruken, eller hva er det som gjør at du føler sex tar litt overhånd? Litt vanskelig å få tak på.. Anonymkode: 1b672...344 Skjønner at det kom litt dårlig fram. Men det er altså perioder, typisk noen dager sammenhengende, hvor sex dominerer mye av praten og dagen. Både at vi har sex, han snakker om sex, snakker om kropp og fantasier og kåtskap, sender meldinger og bilder om sex. Og for det meste liker jeg jo det også, det er bare det at når dominerer såpass over flere dager, da blir jeg litt "mett", og så dukker det opp behov for andre ting sammen. Anonymkode: 9ee4e...fde
AnonymBruker Skrevet 30. april 2024 #16 Skrevet 30. april 2024 16 minutter siden, AnonymBruker said: Skjønner at det kom litt dårlig fram. Men det er altså perioder, typisk noen dager sammenhengende, hvor sex dominerer mye av praten og dagen. Både at vi har sex, han snakker om sex, snakker om kropp og fantasier og kåtskap, sender meldinger og bilder om sex. Og for det meste liker jeg jo det også, det er bare det at når dominerer såpass over flere dager, da blir jeg litt "mett", og så dukker det opp behov for andre ting sammen. Anonymkode: 9ee4e...fde Ikke så rart dette, tenkt lignende ting selv i forhold. Vi kvinner er jo vant til at dette skjer, at menn bruker oss kun for sex. Jeg ville forsøkt å få inn andre ting når du føler på dette. Snakk om noe annet dere har felles, lag noen bånd utenfor sexen så det ikke føles som den ene ,store tingen i samlivet deres. Anonymkode: b99df...0c1 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2024 #17 Skrevet 30. april 2024 Jeg vet ikke med deg, men om jeg hadde tenkt i de baner som deg, så er kansje ikke sexen god? viser han ikke omtanke for deg? kjærlighet for deg? Å være intim med partneren man elsker er ikke bare om sex men at man viser kjrærlighet også. At man bryr seg om at den andre har det bra! For meg er en sånn intimitet limet i et forhold. Uten emosjonell intimitet så er ikke sexen bra, men man må også føle en nytelse da. Jeg har vært i lengre forhold der sexen alltid var dårlig, og jeg bare tenkte at det var meg det var noe feil med. Og at det var normalt at han ikke viste omtanke og kjærlighet for meg. Og så fikk jeg en ny kjæreste der sexen var sjukt mye bedre, og det var som han skrudde på hele kroppen min. At den hadde vært i dvale intimt sett, eller noe. Visste ikke at sex kunne være så bra jeg! Det er virkelig verdt det å ha en partner som matcher deg, sexuelt sett, og med samme ønske om å være emosjonelt intim. Jeg kan aldri gå tilbake til å ikke ha det bra intimt sett med en partner. Anonymkode: 30479...b90 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2024 #18 Skrevet 30. april 2024 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Skjønner at det kom litt dårlig fram. Men det er altså perioder, typisk noen dager sammenhengende, hvor sex dominerer mye av praten og dagen. Både at vi har sex, han snakker om sex, snakker om kropp og fantasier og kåtskap, sender meldinger og bilder om sex. Og for det meste liker jeg jo det også, det er bare det at når dominerer såpass over flere dager, da blir jeg litt "mett", og så dukker det opp behov for andre ting sammen. Anonymkode: 9ee4e...fde Skjønner. Jeg er kvinne og syns i utgangspunktet forholdet ditt virker veldig fint, men jeg og ville blitt irritert av sexprat, bilder og sånt. Det er avtennende. Syns godt du kan ta det opp. Anonymkode: 1b672...344 2
AnonymBruker Skrevet 30. april 2024 #19 Skrevet 30. april 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg skjønner ikke helt hva som er problemet? Forholdet ditt høres jo ut som en drøm med nærhet, intimitet, kos, gode samtaler og sex. Er det at han snakker mye om sex, tidsbruken, eller hva er det som gjør at du føler sex tar litt overhånd? Litt vanskelig å få tak på.. Anonymkode: 1b672...344 Kvinner blir aldri fornøyd. Hvis det ikke finnes ett problem så lager de ett problem. Woman101. Anonymkode: 72a08...2ca 2
micromaya Skrevet 30. april 2024 #20 Skrevet 30. april 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Skjønner. Jeg er kvinne og syns i utgangspunktet forholdet ditt virker veldig fint, men jeg og ville blitt irritert av sexprat, bilder og sånt. Det er avtennende. Syns godt du kan ta det opp. Anonymkode: 1b672...344 Helt enig. Sånt har motsatt effekt på meg og. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå