Gjest Gjest Skrevet 9. februar 2006 #1 Skrevet 9. februar 2006 Jeg trodde at crème fraîche var ment for varm mat og ikke skulle skille seg...men det synes jeg den gjør.. Lagde her en dag den taco-formen som stod i en tråd her (nydelig forresten!), og der har en Crème F. i bunn, med kjøttdeig over og ost helt på topp. Formen settes i stekeovn, ca 200 grader i en halvtime. Da jeg tok den ut så det veldig godt ut, vi forsynte oss og det var plutselig ikke like delikat... Crème Fraîse'n hadde liksom "kornet" seg... Gjør jeg noe galt, eller er det bare sånn den er? Det smakte jo veldig godt, så hadde ikke noe å si for smaken, men så jo ikke så bra ut da...
Nilma Skrevet 9. februar 2006 #2 Skrevet 9. februar 2006 Det er ikke det at det har rent kraft fra kjøttdeigen og ned i creme fraichen som har gjort det da? (det vil jo ikke skille seg likevel, men det kan jo se sånn ut) Jeg har aldri opplevd at creme fraiche har skilt seg i varme retter.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 9. februar 2006 #3 Skrevet 9. februar 2006 Jeg har heller ikke opplevd at creme fraiche har skilt seg hvis ikke det er noe syre av noe slag i retten. Sitrus får den til å skille seg, i hvert fall.
Gjest Gjest Skrevet 9. februar 2006 #4 Skrevet 9. februar 2006 det er ikke sikkert den har skilt seg, men ser sånn kornete ut.. kjøttdeigen er jo blandet med tacomix, og det blandes jo litcmed creme f. - det gjør jo det...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå