*Stylish* Skrevet 11. november 2002 #1 Del Skrevet 11. november 2002 altså.. leste i tråden at det var bra å ha på dataen "24/7", men det var også snakk om stråling. Strålingen kommer fra skjermen.. gjør den ikke? Jeg har dataen min på rommet og ved at jeg skrur av skjermen vil vel da forhindre stråling.. vil det ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gib Skrevet 11. november 2002 #2 Del Skrevet 11. november 2002 Strålingen kommer i hovedsak fra skjermen ja (i den grad er noe stråling å snakke om på nye skjermer) men skrur du den av er du jo helt sikker Nå er jeg ikke helt sikker på hvorfor folk skal ha private maskiner stående på 24/7 om de ikke har spesielle behov for det, å da snakker vi f.eks. om web server eller fil server(ftp) Er oppmersom på at det kan være mindre belastene for komponenten i pcn å ikke bli slått av, men man bør være klar over at en moderen pc bruker nokså mye strøm (som oftes mellom 300 og 350W + skjerm) En anna ting som man skal tenke på er at psuen (eller strømforsyningen) har en begrenset levetid, selv om vi snakker om nokså mange timer. Men er maskinen satt opp slik at den går i hvilemodus etter en stund, går selvfølgelig stømforbruket noe ned. hmmm, tok litt av igjen Gib Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå