Gå til innhold

Noen som husker.......

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_snoopie_*
Skrevet

Heisann!

Er det noen av dere som husker barneserien "Maika". Jenta fra verdensrommet.

Noen som også husker påskekrimmen "Malstrøm".

Har veldig lyst til å se dette igjen, men hvor kan man få tak i dette på DVD?

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Gjest lillelou
Skrevet

Jeg husker Maika sånn passelig godt,det er noen bruddstykker her og der...hadde ikke hun støvler som gjorde at hun kunne fly?

Malstrøm husker jeg bare bittelitt av, og stort sett det at jeg syntes den var fryktelig skummel. :sjenert:

Gjest Gjest_lille my_*
Skrevet

Stemmer. Hun hadde metalstøvler og et belte med knapper. Hun kunne fly og hadde kræsja med romskipet sitt. Mener hun bodde i en landsby med mange barn...så ble hun mer og mer som menneske.. Da ble hun syk og måtte dra igjen... Snufs. Det må være 20 år siden den gikk på tv.

Husker også Malstrøm..de gråtende porselensdukkene.... Hadde litt mareritt ja :)

Men husker dere Shagma. Den franske tegnefilserien.. Den var bra den!

Og "det var en gang et menneske..." Og lekerstua!

Ble sikkerlig nostalgisk nå.. Hvor er disse programmene blitt av???

Skrevet

Jaa husker alt dette som er nevnt over...

Shagma har jeg sett til salgs på dvd fra en fransk nettside. Men vet ikke om man kan få engelsk tekst på.

Malstrøm var såååå skummel og spennende!

Men enda litt lengre tilbake i tid var det en påskekrim som het Goliat Venter. Om et cruiseskip som var sunket på havet, og etter mange år kom noen dykkere dit og så viste det seg at det var en luftboble el.l. som mange hadde klart å overleve i! Svært mystisk og skummel den også.

Gjest Gjest_snoopie_*
Skrevet

Ja det vekker mange minner dette her :) Shagma husker jeg godt. Jeg trur jeg må sjekke ut den franske nettsiden. Kanskje den finnes på engelsk.

Halv sju var også gøy, spesielt med Pelle Parafins bølgeband hehehe

:ironi:

Rød snø var en klassiker, og denne er vel ute på dvd nå? :overrasket:

Skrevet
Ja det vekker mange minner dette her :) Shagma husker jeg godt. Jeg trur jeg må sjekke ut den franske nettsiden. Kanskje den finnes på engelsk.

Søk på amazon.fr på

Les Mondes engloutis

som den visst heter på fransk! :)

Skrevet

Men enda litt lengre tilbake i tid var det en påskekrim som het Goliat Venter. Om et cruiseskip som var sunket på havet, og etter mange år kom noen dykkere dit og så viste det seg at det var en luftboble el.l. som mange hadde klart å overleve i! Svært mystisk og skummel den også.

Å, denne husker jeg! Jeg var helt betatt av denne serien, var jo bare så spennende og skummel!

Har spurt flere om denne serien, og ingen har visst hvilken serie jeg har snakket om. Begynte en stund å lure på om jeg bare hadde drømt det... :ler: .

Husker forøvrig alle disse seriene som er nevnt. Blir helt nostalgisk nå, har vært morsomt med et gjensyn med flere av de :)

Skrevet

Jaaa :hoppe: Husker alle disse! "Det var en gang" kan faktisk kjøpes på dvd på Videonova, tror jeg det er!

Men oj - er det det den heter - den med det skipet under vann! Den husker jeg sånn "langt, langt der inne"... (Må prøve å google det, gitt..!)

Men... er det noen som husker en barne-tv på svensk tv med en dame som satt og leste i litt sånn dempet belysning - mener å huske fargen mørkerød, og muligens et sjal med frynser eller noe sånt. Og historien hun leste var om en heks, tror jeg.. Husker jeg likte den så godt! (Mulig dette var på en av disse jule- eller påskesendingene som alltid gikk, det husker jeg ikke..)

Skrevet

Den "Goliat venter" - var den norsk eller utenlandsk?

Skrevet

Om jeg husker Maika, ja! Jeg var seks år og trodde jeg kunne fly etter å ha sett den! Jeg var overbevist om at jeg var Maika. Et svev fra dukkestuetaket tok den illusjonen fra meg. :ler:

Malstrøm huserk jeg også godt, for den ble spilt inn like nedenfor der søskenbarnet mitt bodde før. Hver gang vi kjører den strekningen tenker jeg fremdeles på Malstrøm. Skumle dukkene!

Skrevet

Goliat venter, ja. Den husker jeg!

Men trodde det var en film, jeg, da...ikke en serie..... Kan jo ikke ha vært spesielt stor da den gikk, men den har satt spor. Husker jeg blandet Goliat med Titanic hele tiden, slik at jeg trodde det fortsatt levde mennesker nede på Titanic...... :ler:

Gjest Gjest_Nimue_*
Skrevet

Goliat venter var vel egentlig en miniserie på to deler.

Jeg husker ihvertfall at den ene gangen jeg så den var i en sommerferie, og den var en av favoritt tv-seriene mine da jeg gikk på barneskolen (også den norske "Blindpassasjeren" da!)

Original tittel er Goliath Awaits - og du finner flere opplysninger om den på Imdb.com

Skrevet

Ååå jeg også husker Majka........

Hun hadde sånne greier i beltet sitt som hun kunne ta ut, og når hun satte de mot is-skåla, multipliserte den seg.... har alltid drømt om å ha et sånt belte..... :ler:

Gjest Fruktfat
Skrevet
Heisann!

Er det noen av dere som husker barneserien "Maika". Jenta frå verdensrommet.

JA!!! endelig noen som husker maika! :hoppe: har prata med SÅ mange som ikke husker den serien, at jeg til slutt nesten trodde jeg hadde drømt det. helt til jeg prata med en bekjent som husket, hurra!

hadde ikke hun røde gummistøvler? og gul regnjakke? også kunne hun gå i taket! husker og at hun var naken en gang. og hadde en rar frisyre.

men når ble den sendt?

han jeg kjenner som husket maika er 31 eller 32, jeg er 24, synes nesten det er litt rart at vi begge husker den.

Skrevet
han jeg kjenner som husket maika er 31 eller 32, jeg er 24, synes nesten det er litt rart at vi begge husker den.

Jeg er på alder med deg og husker også såvidt denne serien. Var det ikke hun som hadde så spesielle øyne, dvs kunne se gjennom vegger?

Må også advare litt mot å kjøpe disse seriene på dvd så mange år etterpå. Det som var veldig magisk da man var liten, framstår gjerne som bare platt og dumt når man ser dem igjen i voksen alder :sjenert::ler:

Skrevet

ÅÅÅÅ! Goliat ventAR (med nynorsk tekst, må vite) - jeg bare elsket den filmen (eller serien?) Utrolig spennende, den kunne jeg jammen tenkt meg å se igjen.

Samme med Malstrøm. Rød Snø var også en sånn voksenserie som jeg (merkelig nok) fikk lov til å se.

Skrevet

Malstrøm er en av de seriene som jeg har et sterkt forhold til. Og det til tross for at jeg ikke kan huske så mye av handlingen, kun at den var veldig spennende.

Husker for så vidt Majka også. Har ikke den serien gått et par ganger?

Skrevet

Er det noen som husker "med/mot vilje og vegen" Tror den het noe sånt.

Var en serie som gikk på Nrk på midten av åttitallet en gang. Den var så utrolig fin. Og "Mistrals Datter" Lurer på om de er å få på video?

Var så mange fine serier før.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...