Gå til innhold

Reservere seg mot dørselgere

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi får selgere på døren flere ganger i mnd, med spørsmål om vi ønsker alarm eller fadderbarn, eller andre produkter. 
Jeg er så lei av å forklare at vi ikke er interessert. 
(Jeg HAR fadderbarn, og når jeg svarer det så lurer de på om jeg ønsker én til). 

Er det noen som har forsøkt å henge opp lapp, og hjelper det? 

Har små barn hjemme og det har hendt at de ringer på etter leggetid og vekker barna. 

Anonymkode: 81119...417

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ja, har hengt opp et lite skilt. Ikke én eneste dørselger siden det, de snur når de leser skiltet🙌🏻(Har kamera på døren)

Anonymkode: 36f66...8a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mener å huske det skulle bli mulig å reservere seg på samme måte som ved tlf salg, men har vel ikke trådt i kraft enda. 

Skilt virker nok, jeg har app til dørkamera på mobil og åpner ikke når ser en selger. 
Nok reklame rundt omkring om ikke skal invadere min private sfære også. 

Anonymkode: ddbe2...8da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gentleman59
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi får selgere på døren flere ganger i mnd, med spørsmål om vi ønsker alarm eller fadderbarn, eller andre produkter. 
Jeg er så lei av å forklare at vi ikke er interessert. 
(Jeg HAR fadderbarn, og når jeg svarer det så lurer de på om jeg ønsker én til). 

Er det noen som har forsøkt å henge opp lapp, og hjelper det? 

Har små barn hjemme og det har hendt at de ringer på etter leggetid og vekker barna. 

Anonymkode: 81119...417

Har alltid mobilkamera klart. Når jeg har sagt: "Nei, jeg skal ikke ha......!" Og; vedkommende slask fortsette: "Jammen, jeg tror ikke vi forstår hverandre...." da hever jeg mobilen og tar bilde av vedkommende og fortsetter fotografere så jeg får med reg.nr. på bilen, så sendes bilder til politiet via nett - det kan jo tenkes slasken er en kjent kriminelle dørbanker.

Om ikke annet gir det meg en mental tilfredsstillelse 😎
Og; det går lenger og lenger tid mellom hver dørbanker.

Jeg leter for øvrig efter et slikt skilt:

438685150_400128236321384_9072723616149097235_n.jpg

Endret av Gentleman59
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Gentleman59 skrev (13 minutter siden):

Har alltid mobilkamera klart. Når jeg har sagt: "Nei, jeg skal ikke ha......!" Og; vedkommende slask fortsette: "Jammen, jeg tror ikke vi forstår hverandre...." da hever jeg mobilen og tar bilde av vedkommende og fortsetter fotografere så jeg får med reg.nr. på bilen, så sendes bilder til politiet via nett - det kan jo tenkes slasken er en kjent kriminelle dørbanker. Om ikke annet gir det meg en mental tilfredsstillelse - og det går lenger og lenger tid mellom hver dørbanker.

Jeg leter for øvrig efter et slikt skilt. 

438685150_400128236321384_9072723616149097235_n.jpg

Wow, du høres ekstremt irriterende ut. Ikke ok å trakassere folk bare fordi de gjør jobben sin.

Anonymkode: a1f65...f7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gentleman59
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Wow, du høres ekstremt irriterende ut. Ikke ok å trakassere folk bare fordi de gjør jobben sin.

Anonymkode: a1f65...f7f

Det er dørselgeren, alternativ kjeltringen, som er irriterende, ikke jeg. Jeg trakasserer ingen, men jeg tar  bilde av noen på min eiendom/på offentlig eiendom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan man ikke bare la vær å åpne døren??

Anonymkode: afb84...622

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat

Det er forbudt for næringsdrivende å drive med uanmodet dørsalg til forbrukere som klart motsetter seg dette. Forbrukeren kan for eksempel si nei til dørsalg ved å ha et klistremerke, et skilt, eller en håndskreven lapp på døren som sier «nei takk til dørsalg». I tillegg til dette kan forbrukere reservere seg direkte hos den næringsdrivende.

https://www.forbrukertilsynet.no/vi-jobber-med/dorsalg

Vi har bestilt og hengt opp skilt hvor dørselgere gis beskjed om at dørsalg er uønsket.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...