Gå til innhold

Nervevrak før date, vet ikke om jeg tør

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er så sjukt nervevrak at jeg ikke vet om jeg tør møte han. Jeg har jo lyst, men samtidig ikke. 

Jeg er redd for at han ikke synes jeg er noe fin, at han tenker med en gang at han vil dra igjen, at det blir kleint når vi møtes, at andre ser at dette er en første date, altså alt mulig negativt tenker jeg på. 

Det kan jo også bli hyggelig, men jeg tenker jo først og fremst på at det ikke går bra. 

Har noen av dere vært ekstremt nervøse før en date? Jeg får inntrykk av at det er helt hverdags for folk å dra på date. Jeg derimot har vært på kun 1 date i mitt liv, og det er mange år siden. Jeg vet ikke hvor dreven han jeg skal møte er på dating, men håper han er tryggere enn meg. Vi kom i kontakt på Tinder. 

Har dere noen gode råd til meg? (Jeg er faktisk 35 år, men føler meg som 14). 

Anonymkode: f9e58...32d

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har også vært nervøs og krisemaksimert. Men det har gått fint alle gangene. Noen ganger har det vært klaff, andre ganger ikke. Lykke til, og oppdater oss gjerne 

Anonymkode: fc01b...332

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Har også vært nervøs og krisemaksimert. Men det har gått fint alle gangene. Noen ganger har det vært klaff, andre ganger ikke. Lykke til, og oppdater oss gjerne 

Hvordan klarte du å gjennomføre datene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har alltid den følelsen av panikk og anger før en date. Håper han avlyser. 

Men det tar bare 5 min inn i daten så er alt fint :) 

Stresser mest i forkant, men å faktisk være på en date er ikke noe stress. Synes jeg, da.

Anonymkode: 85c09...5ee

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Prøv å endre fokuset ditt, Ts.

Istedenfor å se på dette som kanskje-mannen-i-mitt-liv-som-kanskje-avviser-meg-fordi-jeg-ikke-er-god-nok... så fokuser på at du skal møte en person som du skal finne ut om du har lyst å bli bedre kjent med eller ikke.

Det utgjorde en stor forskjell for meg. Jeg går ikke på date for å prestere, jeg går på date for å bli litt kjent med en mann, for å se om det kanskje kan være noe mer å bygge på mellom oss eller ikke. Det tok bort presset jeg la på meg selv før dater.

Du skal finne ut hvordan han er. Om han ev. ikke vil noe mer med deg, da var han uansett ikke mannen for deg, og da har du sluppet unna med bare én date og slipper å være emosjonelt involvert.

Slapp av, du skal ikke prestere noe som helst, du skal bare være deg selv og være sosial og finne ut om du er mer interessert i å bli bedre kjent med ham.

Lykke til :)

Anonymkode: 12d48...b51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Du må huske på at menn er minst like uredelig som kvinner på nettdating: de lager profiler som hverken gjenspeiler utseende eller personlighet. Det er like tenkelig at du er den som blir skuffet, som at han blir det. Og sjansen er stor for at minst en av dere blir skuffet. Vil egentlig anbefale deg og date aktivt om dette går i dass..da lærer du deg å takle skuffelsen og ikke lage så big deal av en date. 

Anonymkode: e56aa...d26

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hvordan klarte du å gjennomføre datene?

Har bare valgt å hoppe i det. Etter noen dater har jeg blitt tryggere. Nå er jeg i forhold 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 hours ago, AnonymBruker said:

Du må huske på at menn er minst like uredelig som kvinner på nettdating: de lager profiler som hverken gjenspeiler utseende eller personlighet. Det er like tenkelig at du er den som blir skuffet, som at han blir det. Og sjansen er stor for at minst en av dere blir skuffet. Vil egentlig anbefale deg og date aktivt om dette går i dass..da lærer du deg å takle skuffelsen og ikke lage så big deal av en date. 

Menn bruker ikke sminke og fillers, allerede der feilet utsagnet ditt. Ingen jukser mer enn kvinner, etter alle jukseffektene er tatt av er de ikke til å kjenne igjen. Joda menn lyver de også, men kvinnene er mesterne😂

Anonymkode: 923cd...da6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Menn bruker ikke sminke og fillers, allerede der feilet utsagnet ditt. Ingen jukser mer enn kvinner, etter alle jukseffektene er tatt av er de ikke til å kjenne igjen. Joda menn lyver de også, men kvinnene er mesterne😂

Anonymkode: 923cd...da6

Hvem er de kvinnene da? Selv jeg som kvinne har greid unngå å snuble i sånne damer ett helt liv. Menn derimot bruker bilder som er så langt fra faktisk utseende at jeg må ringe når vi møtes for å se hvem som tar telefonen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

TS her. Vi dro på date på onsdag! Det gikk bra. Jeg var veldig nervøs rett før og så roet det seg. 

Derimot var det ikke en match fra min side. Men han likte tydeligvis meg, og har sendt manne meldinger siden daten. Jeg svarer veldig kort, men jeg burde vel bare si fra at jeg ikke er interessert. 

Men til en annen eventuell date, så behøver jeg ikke være så veldig selvkritisk! Jeg tenkte jo det verste om meg selv, og at han kom til å syntes at jeg var både stygg og teit. Men det syntes han tydeligvis ikke. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sykelig nervøs før første date, denne angsten vedvarer i et par måneder før jeg lander med den jeg dater. Er heldigvis i forhold nå(og hatt et par forhold tidligere). Vet ærlig ikke om jeg hadde orket å date igjen, nettopp grunnet nervøsiteten. Er nok mer vanlig enn man skulle tro, likevel verdt å gå igjennom for å finne den rette :)

Anonymkode: 1e76c...33f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/3/2024 at 9:12 AM, AnonymBruker said:

men jeg burde vel bare si fra at jeg ikke er interessert. 

Ja! Bedre det enn å la han leve i et falskt håp. Kan hende han har flere matcher, så ikke sikkert han blir knust av det.

On 5/3/2024 at 9:12 AM, AnonymBruker said:

Men til en annen eventuell date, så behøver jeg ikke være så veldig selvkritisk!

👍Nemlig!  Lykke til videre! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...