AnonymBruker Skrevet 29. april 2024 #1 Skrevet 29. april 2024 Det er så mange innlegg her som omhandler at man ikke har det bra i forholdet man er i, det synes jeg er utrolig trist. Jeg er nå i et nytt forhold i voksen alder etter at et langt forhold tok slutt, og har det helt fantastisk! Noe av grunnen til dette tror jeg er at jeg lærte mye i mitt forrige forhold om hvordan jeg ikke ønsker å ha det sammen med en partner. En partner skal tilføre livet mitt noe positivt, ikke trekke meg ned og få meg til å føle meg dårlig. Og ikke minst må det være kjærlighet i forholdet. Min nye partner er på ingen måte perfekt, men han har likevel så mange gode kvaliteter at han er mer enn god nok for meg ❤️ Det å finne hverandre i voksen alder når man på mange måter har funnet seg selv og står stødig i den man er er helt nydelig. Anonymkode: 101ba...644 1 6 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2024 #2 Skrevet 29. april 2024 Det er ikke nye forhold som er problemet, men gamle. Som også ditt også blir etterhvert. Det er da sår og rare ting dukker opp. Å være forelsket i en ny og spennende person som viser en rosenrød kjærlighet er selvsagt hyggelig, men sier ingenting om hvordan fortsettelsen blir. Anonymkode: 701f1...b9e 3 2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2024 #3 Skrevet 29. april 2024 Takk for oppmuntrende ord. Jeg står selv på trappene for å søke etter ny kjærlighet i 40-årsalderen. Jeg merker at jeg har mest lyst til å ha en kjæreste å dele livet med, og det er lett å bli motløs nesten før jeg har prøvd av å lese her på KG. Som mann forsøker jeg å suge til meg informasjon om alle tabber som mine medmenn gjør, og forsøke unngå å gjøre de samme feilene. Samtidig ser jeg at det er en jungel der ute, så får bare håpe at kart, kompass og terreng gjør at jeg kan navigere frem til ei som jeg passer sammen med. Nyt tilværelsen. Anonymkode: b944f...840 2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2024 #4 Skrevet 29. april 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er ikke nye forhold som er problemet, men gamle. Som også ditt også blir etterhvert. Det er da sår og rare ting dukker opp. Å være forelsket i en ny og spennende person som viser en rosenrød kjærlighet er selvsagt hyggelig, men sier ingenting om hvordan fortsettelsen blir. Anonymkode: 701f1...b9e Livet sirkel. Nyt det så lenge som mulig. Anonymkode: b944f...840
AnonymBruker Skrevet 29. april 2024 #5 Skrevet 29. april 2024 Alle vet jo at all alle nye forhold er fantastiske. Det du skriver ts er ikke noe nytt. Men ingen viser sitt sanne jeg i starten for da vil en vise frem sitt beste jeg. Så etterhvert viser en sitt sanne jeg. Slik er alle mennesker det. Men nyt forelskelsen din du. Anonymkode: 4194a...fcc 2 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2024 #6 Skrevet 29. april 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Takk for oppmuntrende ord. Jeg står selv på trappene for å søke etter ny kjærlighet i 40-årsalderen. Jeg merker at jeg har mest lyst til å ha en kjæreste å dele livet med, og det er lett å bli motløs nesten før jeg har prøvd av å lese her på KG. Som mann forsøker jeg å suge til meg informasjon om alle tabber som mine medmenn gjør, og forsøke unngå å gjøre de samme feilene. Samtidig ser jeg at det er en jungel der ute, så får bare håpe at kart, kompass og terreng gjør at jeg kan navigere frem til ei som jeg passer sammen med. Nyt tilværelsen. Anonymkode: b944f...840 Ja du lærer sikkert mye her inne. Mye rart her inne har jeg merket som har vært her i flere år. Men lykke til. Anonymkode: 4194a...fcc
AnonymBruker Skrevet 29. april 2024 #7 Skrevet 29. april 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det er ikke nye forhold som er problemet, men gamle. Som også ditt også blir etterhvert. Det er da sår og rare ting dukker opp. Å være forelsket i en ny og spennende person som viser en rosenrød kjærlighet er selvsagt hyggelig, men sier ingenting om hvordan fortsettelsen blir. Anonymkode: 701f1...b9e Poenget mitt var at man har et helt annet utgangspunkt for å gå inn i et forhold når man er voksen og vet mer om hvem man er og hva man trenger. Alle forhold har sine utfordringer, men nå sier vi fra om det er noe og vi løser ting sammen. Jeg vet hva ved ham som jeg ikke liker like godt, men jeg ser det og har valgt ham uavhengig av det fordi ingen er perfekt og han har så mange andre ting ved seg som jeg liker og trenger i et forhold. Når man leser her inne skulle man tro at det å være i et forhold er mer til plage enn til glede, og det er bare trist. Man må velge hverandre hver dag, og om man har det så grusomt som mange her inne beskriver så må man komme seg ut av disse forholdene istedenfor å bli i dem og ende opp enda mer ulykkelig. Anonymkode: 101ba...644 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2024 #8 Skrevet 29. april 2024 Er selv i 40 årene og innser at de gamle forholdene ikke var rett for meg. Var ung og ble forelsket i forelskelsen. Nå som jeg er voksen, moden, mer erfaren og tryggere på meg selv vet jeg nøyaktig hva et sunt og godt forhold skal inneholde. Har truffet en fantastisk mann og har aldri hatt det så trygt og godt med noen før❤️ Anonymkode: b49e9...f1b 2 2
Ebbeliten Skrevet 29. april 2024 #9 Skrevet 29. april 2024 Jeg startet også på nytt, etter et langvarig og svært dysfunksjonelt forhold og samliv, for 20 år siden. Jeg var riktignok ung den gang, men hadde lært nok til å vite hva som ble viktig å fokusere på, og hva som er fullstendig uviktig. Og de første 10-15 årene var virkelig eventyrlige. Jeg kunne ikke forstå hvordan og hvorfor andre par var så dårlige på alt det vi to var gode på. Jeg skjønte ikke hvorfor kvinner avviste mennene sine seksuelt. Eller hvorfor mennene deres ofte var så avstumpede og vanskelige å kommunisere med. Jeg skjønte ikke hvorfor ikke alle bare gjorde som oss. For vi satt på fasiten, trodde jeg. Etter 20 fine år med min mann må jeg jo allikevel si at det er litt som en bil. Nybilen krever jo ganske lite vedlikehold de første årene. Den må vaskes litt, og ha en liten service med jevne mellomrom, men den er jo både gøyal og sprek i en del år. Så blir det etterhvert slitasje og deler som må skiftes, og den koster stadig mer å vedlikeholde. Og så lytter man jo også litt ekstra etter ulyder, fordi bilen ikke lenger er ny og man vet at noe vil dukke opp en dag. Og dessuten er det jo en del nyere biler som kanskje er litt kulere, som man kikker på i smug. 🤪 Jeg ville altså ikke bytte ut mannen min, for jeg elsker ham uendelig høyt. Han er mennesket mitt. Men å ha et stødig og kjærlig ekteskap år etter år ER arbeid man forplikter seg til. Og det er ikke alltid like lett eller rosenrødt. Nyt denne fasen. Dette glitrende og funklende kjærlighetslivet vil på et tidspunkt bli blassere og inneholde mer gråtoner. Dessverre eller heldigvis, kan man kanskje si? 2 4
AnonymBruker Skrevet 29. april 2024 #10 Skrevet 29. april 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Ja du lærer sikkert mye her inne. Mye rart her inne har jeg merket som har vært her i flere år. Men lykke til. Anonymkode: 4194a...fcc Helt sant, mye rart her, så jeg filterer bort veldig mye støy. Anonymkode: b944f...840 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2024 #11 Skrevet 29. april 2024 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Poenget mitt var at man har et helt annet utgangspunkt for å gå inn i et forhold når man er voksen og vet mer om hvem man er og hva man trenger. Alle forhold har sine utfordringer, men nå sier vi fra om det er noe og vi løser ting sammen. Jeg vet hva ved ham som jeg ikke liker like godt, men jeg ser det og har valgt ham uavhengig av det fordi ingen er perfekt og han har så mange andre ting ved seg som jeg liker og trenger i et forhold.... Anonymkode: 101ba...644 Ja, det tror man jo selvfølgelig. At alt man har opplevd ihvertfall kommer til nytte fordi man blir bedre på å velge og vedlikeholde. Kanskje stemmer det noen ganger, også. Nye forhold er uerfarne forhold mellom to som som ikke har sett alle hverandres sider ennå. Bare tida kan vise hvordan ting vil fungere. Anonymkode: 701f1...b9e
AnonymBruker Skrevet 29. april 2024 #12 Skrevet 29. april 2024 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Når man leser her inne skulle man tro at det å være i et forhold er mer til plage enn til glede, og det er bare trist. Man må velge hverandre hver dag, og om man har det så grusomt som mange her inne beskriver så må man komme seg ut av disse forholdene istedenfor å bli i dem og ende opp enda mer ulykkelig. Anonymkode: 101ba...644 Tråder er øyeblikksbilder av forhold der og da. Mange lager tråder for å lufte et problem som der og da kjennes viktig. I morgen er det kanskje noe annet som er viktig. Anonymkode: 701f1...b9e
AnonymBruker Skrevet 29. april 2024 #13 Skrevet 29. april 2024 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Ja, det tror man jo selvfølgelig. At alt man har opplevd ihvertfall kommer til nytte fordi man blir bedre på å velge og vedlikeholde. Kanskje stemmer det noen ganger, også. Nye forhold er uerfarne forhold mellom to som som ikke har sett alle hverandres sider ennå. Bare tida kan vise hvordan ting vil fungere. Anonymkode: 701f1...b9e Det er din mening. Klart det kommer til å dukke opp nye sider ved partneren, men jeg tør å påstå at man har bedre forutsetninger for å finne ut av dealbreakers og ting man ikke kan leve med tidligere i forholdet når man er voksen og mer trygg på seg selv. Man vet at det ikke er farlig å være singel, og har det heller ikke travelt med å finne eller holde ut med en partner for å få barn. Anonymkode: 101ba...644
Pingvinen Skrevet 29. april 2024 #14 Skrevet 29. april 2024 Ny kjærlighet er jo som regel alltid magisk. Til det ikke er så nytt og spennende mer og hverdagen innhenter en. 2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2024 #15 Skrevet 29. april 2024 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Klart det kommer til å dukke opp nye sider ved partneren, men jeg tør å påstå at man har bedre forutsetninger for å finne ut av dealbreakers og ting man ikke kan leve med tidligere i forholdet når man er voksen og mer trygg på seg selv. Man vet at det ikke er farlig å være singel, og har det heller ikke travelt med å finne eller holde ut med en partner for å få barn. Anonymkode: 101ba...644 Man er godt voksen med mer bagasje, mer komplisert liv og- som du påpeker - lavere terskel for å se på singellivet (ikke nødvendigvis en annen partner) som et reelt alternativ til å fortsette forholdet, med den utryggheten det kan føre til. Livet bringer også med seg nye ting, med aldrende foreldre, større krav på jobb osv. Jeg synes ikke det er trist at folk skriver om utfordringer, for det betyr at de vet hva de må jobbe med (eller gi opp over) i sitt forhold. Anonymkode: 701f1...b9e
AnonymBruker Skrevet 29. april 2024 #16 Skrevet 29. april 2024 Vel. Statistikken sier noe annet. Anonymkode: 4b23c...fc0 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2024 #17 Skrevet 29. april 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vel. Statistikken sier noe annet. Anonymkode: 4b23c...fc0 Hva sier statistikken? Anonymkode: 101ba...644
AnonymBruker Skrevet 29. april 2024 #18 Skrevet 29. april 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hva sier statistikken? Anonymkode: 101ba...644 https://www.aftenposten.no/meninger/kronikk/i/OpaaAV/gift-for-andre-eller-tredje-gang-det-er-god-grunn-til-aa-pleie-parforholdet-thuen-zahl-olsen-og-espehaug Anonymkode: 4b23c...fc0 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2024 #19 Skrevet 29. april 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det er så mange innlegg her som omhandler at man ikke har det bra i forholdet man er i, det synes jeg er utrolig trist. Jeg er nå i et nytt forhold i voksen alder etter at et langt forhold tok slutt, og har det helt fantastisk! Noe av grunnen til dette tror jeg er at jeg lærte mye i mitt forrige forhold om hvordan jeg ikke ønsker å ha det sammen med en partner. En partner skal tilføre livet mitt noe positivt, ikke trekke meg ned og få meg til å føle meg dårlig. Og ikke minst må det være kjærlighet i forholdet. Min nye partner er på ingen måte perfekt, men han har likevel så mange gode kvaliteter at han er mer enn god nok for meg ❤️ Det å finne hverandre i voksen alder når man på mange måter har funnet seg selv og står stødig i den man er er helt nydelig. Anonymkode: 101ba...644 Det er det beste. Man VET hva man vil ha og hva man aldri skal ha igjen. Jeg fant mitt livs kjærlighet som 39 åring❤ Han er alt jeg aldri hadde håpet drømme om. Jeg måtte først bli voksen og vite hva jeg ville ha, vært i mye dårlige forhold før. Anonymkode: 645d1...6c5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå