Gå til innhold

Slitne barn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere med barn rundt 8 år. 

Blir barna deres slitne? Hvor mye skal til før de blir slitne og hvordan reagerer han/hun? Varer det noen timer, dager? 

Her varierer det enormt, men slitenhetenheten kan vare i mange mange dager. Ulikt hvor mye som tåles før slitenheten kommer. Blir grinete,sur, sier lite, lite glede osv. 

Anonymkode: c6226...eda

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Synes ikke det høres rart ut. 
Barn i dag blir så ekstremt overstimulert, og er man da litt sensitiv er det naturlig å bli veldig sliten av hverdagen. 
Høres ut som våre barn er ganske like. 

Jeg prøver å legge til rette for ro og hvile så langt det går i hverdagen 

Anonymkode: a810f...fe2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min 8 åring er alltid sliten hu😂 hver gang vi ber henne om noe så er hu utslitt.

Når hun kommer hjem fra skolen er hun utslitt.

En liten gåtur gjør henne utslitt 😂

Men mest fordi hu blir tvunget, dersom hu vil ut med venner løper hu og koser seg. 

Anonymkode: 6cab3...217

AnonymBruker
Skrevet

Humøret til mine barn var i den alderen avhengig av måltider og søvn. Gikk det for lang tid mellom måltider eller for lite søvn ble det sutring og grining, men de var aldri slitne pga fysisk aktivitet, snarere tvert i mot. De fikk lett brakkesyke og ble fortere gretne innendørs. 

Hverdagene var mye bedre når de fikk være veldig aktive ute eller trene. Da var det ikke like krise om de gikk over «mattiden» 

På den annen side så ble mine barn i mye bedre humør og hadde mer overskudd når de droppet SFO (ene etter 2. trinn og andre etter 1. trinn ) Hverdagene ble så mye bedre, null stress mellom SFO og altivitet, de kunne spise selv, de gjorde lekser selv.  De kjedet seg på SFO. 

Anonymkode: f90fb...b92

AnonymBruker
Skrevet

Så og si aldri sliten på den måten hun ikke orker noe. Men hun er litt gretten når hun vekkes på morran før skolen, hun er b-menneske 😅 har aktiviteter etter skolen 2 kvelder i uka, og ellers mye sosial med venner og aktiv.

Anonymkode: 7b239...1a3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...