AnonymBruker Skrevet 29. april 2024 #1 Del Skrevet 29. april 2024 Hei! Jeg lurer på hva dere gjør når dere har kokt pasta og heller pastavannet i vasken. Jeg har lest om en bakterie som heter Bacillus Cereus, og vil ikke at den skal kose seg nedi vasken min. Skyller dere bare med varmt vann, varmt vann og såpe, eller vasker og skrubber dere vasken hver gang dere har kokt pasta og har helt av vann? Anonymkode: eb2a4...9c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2024 #2 Del Skrevet 29. april 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hei! Jeg lurer på hva dere gjør når dere har kokt pasta og heller pastavannet i vasken. Jeg har lest om en bakterie som heter Bacillus Cereus, og vil ikke at den skal kose seg nedi vasken min. Skyller dere bare med varmt vann, varmt vann og såpe, eller vasker og skrubber dere vasken hver gang dere har kokt pasta og har helt av vann? Anonymkode: eb2a4...9c5 Ingen fare, den har ingenting å leve av i en vask. Bacillus cerus er en helt vanlig bakterie som og er i sporeform. Den blir ikke farlig før den oppformerer seg i en næringsrik fuktig masse som helst holder 25-40 grader. Ris og pasta, dersom de blir stående på benk varm over lang tid, er skummel fordi de oftere har sporen med seg og blir en såpass tett masse at den magasinerer varme, sammen med fukt og luft. Anonymkode: 6cc1a...7e9 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 29. april 2024 #3 Del Skrevet 29. april 2024 Det er selvsagt ikke farlig å helle pastavann i vasken. Tror du restauranter står å skurer vasken hver gang de har heldt pastavann i den. Det er når den blir stående på benken i romtemp. den kan utvikle seg. Har aldri vært redd for ris og pasta som kjøles ned og settes i kjøleskap. Da hadde det jo ikke vært mulig å selge fjorland og kinaresestauranter hadde ikke kunnet eksistere. De lager opp store mengder hver dag. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
luxifine Skrevet 29. april 2024 #4 Del Skrevet 29. april 2024 Gi vannet til plantene dine! Du kommer til å takke meg senere 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå