Gå til innhold

Vanskelig situasjon på jobb

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hadde en litt vanskelig situasjon på jobb hvor noen utenlandske menn har drevet å kommet innom butikken og oppført seg litt utrivelig mot både betjening og kvinnelige kunder så endte med at vi har måttet nekte de å komme hit og handle. De kunne stå lenge og "henge" ved kassa og spørre ut unge kvinnelige ansatte om hvor de bor, om de har kjæreste, etc. og sent på kveld ved stengetid kunne de stå utenfor butikken og vente på at den kvinnelige ansatte de hadde stått og pratet til tidligere som hadde stengevakt skulle komme ut.. 

Og har også gått å tatt på andre kvinnelige kunder, tatt på håret til de f.eks. eller luktet de i håret eller stått helt kliss oppi de og prøvd å ta på de og si at de liker de / syns de er pene. 

Så det endte med at de ble nektet å komme tilbake til butikken her. Men de forsøker fortsatt å komme innom og nå prøver de bare å si at vi som jobber her pretty much er rasister og mener vi blander de med noen andre og at det ikke er de. Selv om vi har jo sett de det gjelder mange ganger før og pratet med de, så vi vet jo hvordan de ser ut og hvordan stemmene deres høres ut, så vi kjenner jo igjen dem. Vi har jo også skrevet oss ned navn på de det gjelder.. Men syns dette er litt sånn ekkel og vanskelig situasjon. Har bare fått beskjed nå at vi må be de om å gå og hvis de ikke gjør det eller blir sinte/voldelige eller noe lignende må vi ringe vaktselskapet våres eller politiet, avhengig av hvor ille. 

Vet ikke helt hvor jeg vil hen med dette annet enn å kanskje bare få sagt det / skrevet om det fordi jeg syns det er uhyggelig og vanskelig.

Anonymkode: b2857...624

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Snublefot62 skrev (Akkurat nå):

Hva sier sjefen?

At vi bare må be de om å gå og vurdere selv om vi må ringe etter vakter eller politi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

At vi bare må be de om å gå og vurdere selv om vi må ringe etter vakter eller politi. 

Dersom sjefen er på jobb ville jeg bedt han/henne om å ta den praten og vise de det gjelder bort fra butikken. Er ikke sjefen på jobb ville jeg ringt direkte til vekter om dere ikke var komfortable med å vise bort personene selv.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...