salsera Skrevet 9. februar 2006 #1 Skrevet 9. februar 2006 Vi planlegger kjøkken for tiden og lurer veldig på hvilken farge vi skal velge på veggene. Gulvet er i grå fliser i steinoptikk, kjøkkenfrontene i bjørk, men en ganske luftig løsning. Vi vil IKKE ha hvitt eller hvitnyanser, men heller noe mer fargerikt og levende, men er usikker på om det blir for mørkt. Rommet er 3,3 ganger 4,2 meter med et stort vindu på kortveggen. Håper på mange tips!
salsera Skrevet 9. februar 2006 Forfatter #3 Skrevet 9. februar 2006 Godt spørsmål, kanskje noe i gråtoner som matcher med gulvet? Vi har bare bestemt oss for frontene og gulvet ligger der alt når vi skal flytte inn
Gjest -eline- Skrevet 9. februar 2006 #4 Skrevet 9. februar 2006 Turkistoner synes jeg er ganske så lekkert til bjørk & grått. Har ei venninne som har bjørkekjøkken & grå benkeplate, og hun har mosaikkfliser i turkistoner over benken og den ene veggen som "er igjen" er malt i en av fargene som går igjen i flisene. Veldig sprekt kjøkken, men siden det ikke er så mange vegger så gjør det ingenting at det er litt farge på det som er av vegger.
mowgli Skrevet 9. februar 2006 #5 Skrevet 9. februar 2006 Turkis var ett bra tips! Rødt er også lekkert til grått & bjørk (siden dere vil ha noe fargerikt...), men det må være en "klar" rødfarge.
salsera Skrevet 9. februar 2006 Forfatter #6 Skrevet 9. februar 2006 Turkis er jeg dessverre ikke så glad i. Får noen merkelige assosiasjoner av det! Rødt har vi også tenkt på, har eksperimentert litt med et fotoprogram. Men blir det ikke litt mørkt? Vi har også lurt litt på å male veggene i to farger, men visste ikke helt hva vi kunne kombinere rødt og bjørk med. Det er ganske høyt under taket, litt over tre meter, tror jeg. Taket er forresten hvitt.
Gjest vimse Skrevet 9. februar 2006 #7 Skrevet 9. februar 2006 (endret) Grønt? Som f.eks. 8057 Molteni? Edit: Den er presentert på side seks. Endret 9. februar 2006 av vimselims
Gjest -eline- Skrevet 9. februar 2006 #8 Skrevet 9. februar 2006 Grønt? Som f.eks. 8057 Molteni? Edit: Den er presentert på side seks. ← Den hadde jeg i gangen på gamleleiligheta, lekker farge.
Gjest Rognebær Skrevet 9. februar 2006 #9 Skrevet 9. februar 2006 Turkistoner synes jeg er ganske så lekkert til bjørk & grått. Har ei venninne som har bjørkekjøkken & grå benkeplate, og hun har mosaikkfliser i turkistoner over benken og den ene veggen som "er igjen" er malt i en av fargene som går igjen i flisene. Veldig sprekt kjøkken, men siden det ikke er så mange vegger så gjør det ingenting at det er litt farge på det som er av vegger. ← Vårt kjøkken er akkurat sånn - men med lys lime istedet for turkis. Kjempestilig! (Har ellers hvite vegger, gulvet er grått.)
Gjest vimse Skrevet 9. februar 2006 #10 Skrevet 9. februar 2006 (endret) En venninne av meg har den til et eikekjøkken, det er veldig pent. edit: jeg skulle altså quote til innlegget fra -eline-... Endret 9. februar 2006 av vimselims
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå