AnonymBruker Skrevet 28. april 2024 #1 Skrevet 28. april 2024 Har litt penge rpå beu som jeg tenker å bruke på leil. Pga arbeidsløshet. Spørsmålet er: er det bedt å betale måndelig med trekk i bus pengene, eller sette inn hele summen for et år, og da blir det aånn at banken får meg til å betale bare rentene. Jeg tenker st det egentlig er det samme, eneste er at dersom jeg velger måndelige beralinger så rekker resten av pengene samle litt rentepenger kontra å sette knn hele summen og tømme kontoen. hva tenker dere? Anonymkode: af30b...e72
AnonymBruker Skrevet 28. april 2024 #2 Skrevet 28. april 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har litt penge rpå beu som jeg tenker å bruke på leil. Pga arbeidsløshet. Spørsmålet er: er det bedt å betale måndelig med trekk i bus pengene, eller sette inn hele summen for et år, og da blir det aånn at banken får meg til å betale bare rentene. Jeg tenker st det egentlig er det samme, eneste er at dersom jeg velger måndelige beralinger så rekker resten av pengene samle litt rentepenger kontra å sette knn hele summen og tømme kontoen. hva tenker dere? Anonymkode: af30b...e72 BSU* Anonymkode: af30b...e72
newman01 Skrevet 29. april 2024 #3 Skrevet 29. april 2024 Det normale er å betale inn hele BSU-kontoen slik at lånet blir mindre. Man har da to valg: kutte ned løpetiden på lånet eller redusere de månedlige innbetalingene. En annen løsning er å bruke BSU-konto som trekk-konto for lånet frem til denne kontoen er tom. Da får man frigjort mye penger fra lønningene så man kan bygge opp buffer og gjøre andre investeringer. Denne løsningen forutsetter at man er litt økonomisk strukturert, for mange kan falle for fristelsen å øke forbruket tilsvarende hva man ikke betaler i huslån... Siste varianten er ikke alltid det beste, for veldig mange banker endrer BSU-konto til en vanlig brukskonto, slik at rentesatsen reduseres fra 5+% til 0,2% i den tiden det tar å bruke opp BSU-pengene. Er det 300'000 der kan det fort ta etpar år..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå