Gå til innhold

Balanse mellom å kjenne på savn og bearbeide sorg, og å fokusere på kjekke ting

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har datet/vært i et kort forhold med en mann noen måneder i løpet av det siste halve året. Vi rakk å bli veldig glad i hverandre, og vi delte mye personlig. Samtidig var vi av og på og det var litt drama. Når vi nå ikke er sammen mer handler det både om praktiske omstendigheter (avstand/jobb/bolig/økonomi) og litt ulikheter. Jeg er i en fase hvor jeg har lyst å finne noen og starte en familie så vil helst komme over ham og finne noen andre. Samtidig så har jeg en tendens til å ha følelser for menn jeg ikke lenger er sammen med litt vel lenge, og det stenger jo for potensielle andre kandidater. 

Jeg har hørt at man må bearbeide sorg og savn. Samtidig så er jeg også en person som har utrolig mye kjekke ting i livet mitt og har veldig lett for å trives i eget selskap og finne gleder i hverdagen. Elsker å kose meg med filmer, ny musikk, mat, podcaster, legger kjekke planer med venner osv. men merker jo at følelsene for mannen fremdeles henger igjen, selv om jeg har det bra.  

Hvordan kan man bearbeide sånne følelser på en best mulig måte? Er det lurt å distrahere seg med andre ting eller bør man bruke tid på å kjenne på savnet og følelsene som er der?

Anonymkode: d334a...d7c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...