Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg ønsker å spørre moren min om hun vil være med på ferie - et par dagers tur til København. Det er snakk om en tur om kun 2 uker. Hun reiser veldig sjeldent på ferie pga psykisk syk bror, og hun føler at hun konstant må være i Oslo for å passe på at ikke noe kjipt skjer. Men jeg vet at hun har lyst å reise, og hadde elsket å være med. Men jeg vet ikke hvordan jeg skal spørre - uten at det blir en svær greie og hun insisterer på å dra med hele familien, og prøve å tvinge med broren min (som er voksen, og absolutt ikke vil være med). Det kommer til å bli så ekstremt mye frem og tilbake, krangling og alt mulig - og det kommer til å ende med dårlig stemning og at hun ikke drar. 

vet ikke hvordan jeg skal forklare dette på en god måte - men hvordan skal jeg spørre henne og få henne med? 

Endret av Pingleton
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

«Jeg vil gjerne ta deg med på en ferie, bare oss to» 😊

Jeg gjorde det min mor, cirka i samme situasjon som deg.

Endret av Jdz
  • Liker 1
Skrevet
Jdz skrev (1 minutt siden):

«Jeg vil gjerne ta deg med på en ferie, bare oss to» 😊

Jeg gjorde det min mor, cirka i samme situasjon som deg.

Ah skulle virkelig ønske at det kunne funket,  men hun er så utrolig redd for at broren min skal bli såret eller reagere, han sliter veldig med selvbildet og det er nok reelt at han kan komme til å reagere. Samtidig vil han ikke være med, så det er en litt umulig situasjon. 

Skrevet

Har han ingen andre som kan være der for han mens moren din er borte? Uten å kjenne situasjonen synes jeg det er vanskelig å gi konkrete råd.

Skrevet
Jdz skrev (4 minutter siden):

Har han ingen andre som kan være der for han mens moren din er borte? Uten å kjenne situasjonen synes jeg det er vanskelig å gi konkrete råd.

Joda, faren min er der, så det hadde gått helt fint. 

AnonymBruker
Skrevet
Pingleton skrev (45 minutter siden):

Joda, faren min er der, så det hadde gått helt fint. 

Jeg tror nesten du bare må ha en åpen samtale med dem. Forklare hva du ønsker og hva du føler. Håper i alle fall det ordner seg. Jeg hadde en kjempefin tur med mamma i fjor og er veldig glad for at jeg fikk gjennomført det. I år blir det tur med faren min og jeg gleder meg 😎

Anonymkode: 0d4cf...e7a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...