Gå til innhold

Voldelig forhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg levde i mange år i et voldelig forhold med mine barns far. Jeg har klart å brutt ut av forholdet nå, men jeg sliter mye med det som har skjedd. 
Volden begynte før vi fikk barn. Det var ikke daglig, men det skjedde hendelser gjentatte ganger. Det var både fysisk og psykisk vold. Han har desverre også vært voldelig mot de eldste barna, yngste har sluppet unna. 

Barna husker jo ting som har skjedd med de. Men de vet ikke hvor voldelig han var mot meg. Jeg vet ikke helt om de burde fått vite at han har vært voldelig mot meg òg, eller om jeg burde la det ligge. Jeg har vurdert flere ganger å anmelde han, men jeg vet ikke om jeg orker alt styret som følger med. Politiet sa at da måtte de snakke med barna, skole osv. Og da ville de jo fått vite at han har vært voldelig mot meg. 

Vet egentlig ikke helt hva jeg vil med dette innlegget. Få noen råd kanskje? 

Anonymkode: 97655...309

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ved å anmelde vil du også sikre at barna får oppfølging videre og at de har mulighet til å søke voldsoffererstatning. 

Sannsynligheten for senskader etter å ha levd i et voldelig hjem, er dessverre høy.

(Sannsynligheten for at barna ikke vet at du også ble utsatt, er ellers minimal. Selv om du er helt sikker i din sak).

Anonymkode: a346b...e16

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Håper du anmelder, for barnas skyld. Ja det blir intenst og med mye styr i en periode, men på sikt vil du få det bedre med hjelp og oppfølging av deg og barna og han vil kunne få svært redusert samvær. 

Anonymkode: 2b7af...871

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ved å anmelde vil du også sikre at barna får oppfølging videre og at de har mulighet til å søke voldsoffererstatning. 

Sannsynligheten for senskader etter å ha levd i et voldelig hjem, er dessverre høy.

(Sannsynligheten for at barna ikke vet at du også ble utsatt, er ellers minimal. Selv om du er helt sikker i din sak).

Ja men jeg er så redd for at det blir ord mot ord, og vanskelig for meg å bevise. Han har narsissistiske trekk og er ekstremt god til å lyve. 

TS

AnonymBruker
Skrevet

Ja men jeg er så redd for at det blir ord mot ord, og vanskelig for meg å bevise. Han har narsissistiske trekk og er ekstremt god til å lyve. 

TS

Det blir jo henlagt om du ikke har bevis. 

Har du ingen former for bevis, ville jeg droppet det. 

Anonymkode: 23e60...f70

AnonymBruker
Skrevet

TS

Det kan det selvsagt bli. Ganske mange saker ender ikke med dom (eller tiltake). Det har likevel betydning for oppfølging man kan få og erstatningsrett.

Det styrker saken om både du og barna forklarer dere. 

Det kan også ha betydning for barnas fremtidige relasjon til deg. At du ikke er moren som bare lot ham slippe unna med det.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Det kan det selvsagt bli. Ganske mange saker ender ikke med dom (eller tiltake). Det har likevel betydning for oppfølging man kan få og erstatningsrett.

Det styrker saken om både du og barna forklarer dere. 

Det kan også ha betydning for barnas fremtidige relasjon til deg. At du ikke er moren som bare lot ham slippe unna med det.

Det er dette jeg tenker på. At det blir for å gjøre opp for det de har opplevd og. 
Men jeg har virkelig gjort det jeg kunne for å beskytte de òg. Jeg prøvde så godt jeg kunne. Men jeg føler så på at jeg ikke har gjort nok. Jeg burde gått før. Så jeg sliter vel mye med alle disse følelsene og. 

Har ikke skikkelige bevis. Har noen bilder. Og søsteren min vet mye da vi måtte rømme til henne noen ganger. 

TS

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Det er dette jeg tenker på. At det blir for å gjøre opp for det de har opplevd og. 
Men jeg har virkelig gjort det jeg kunne for å beskytte de òg. Jeg prøvde så godt jeg kunne. Men jeg føler så på at jeg ikke har gjort nok. Jeg burde gått før. Så jeg sliter vel mye med alle disse følelsene og. 

Har ikke skikkelige bevis. Har noen bilder. Og søsteren min vet mye da vi måtte rømme til henne noen ganger. 

TS

Det er vanskelig å spå om hvordan saken vil gå. Jeg tenker det likevel har en egenverdi å anmelde.

Du kan kontakte en advokat og få mer konkrete råd, eventuelt. Ville da funnet en som er erfaren som bistandsadvokat i lignende saker.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

TS

Ta kontakt med Lina Stormoen. Bistandsadvokat. Forklar situasjonen og hva bevis du har. Det er gratis. Hun er meget dyktig❤️

Du er sterk. Du er flink mamma. Søk hjelp og bearbeid hendelsene og en evt ptsd. Du vil bli lykkelig igjen❤️

Anonymkode: d2e82...eb6

Skrevet

Ryddet for brukerangrep,brukerdebatt,samt svar til dette.

Chantielle mod.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...