Gå til innhold

Hvordan ta best mulig vare på føttene sine?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er en dame på snart 30 år og nå nettopp gikk det opp for meg hvor dårlig jeg nok er til å ta vare på føttene mine. Jeg klipper selvfølgelig tånegler da, men jeg har aldri filt dem eller smurt dem inn med krem eller tatt fotbad. Jeg ønsker nå å bli bedre på dette så ønsker gjerne tips? Hvordan tar du vare på føttene dine?

Forresten, når jeg googlet så kom jeg over en fot peeling kalt “baby foot” som visstnok skal fjerne all hud. Noen som har erfaring med den? Er det verdt å bruke penger på? Den var jo litt dyr synes jeg. Limer inn link her: https://www.blivakker.no/product/3069671/baby-foot-exfoliation-foot-peel-2x3

Anonymkode: 6ea56...e32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg syns ikke baby foot fungerer noe særlig for veldig tørr hud. Har du kjempe hard hud på hælene så tar ikke baby foot det, da må du inn med fil, gjerne en karbonfil på tørr hud. Men, det er viktig å ikke file for mye. Jeg filet med et uhell for mye på undersiden av foten, endte med at jeg fikk tørrere hud i utgangspunktet. For mye friksjon vil skape tørrere hud. 

Fotbad for eksempel èn gang i uken, filing når det trengs, smøring en gang daglig osv kommer du veldig langt med. Har du veldig tørre føtter må du gå for en svært rik og god fotkrem, om ikke er en "vanlig" fotkrem godt nok. 

Jeg har brukt å ta fotbad en gang i uken, smurt daglig osv. men har blitt dårlig til å ta vare på meg selv generelt for tiden så det har uteblitt og føttene mine er ikke glade. De er tørre og huden på hælene er ganske fæl. Men de holder seg bra når jeg vedlikeholder. 

Anonymkode: 95f6e...684

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...