Gå til innhold

Feil på withings badevekt? Viser for mye i fett og muskel masse

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en Withings badevekt som måler vekt, fettprosent, muskelmasse og vann i kroppen. Jeg har ikke brukt den på en stund men nå så jeg at displayet på vekten viste helt feil? Både fettprosent, muskelmasse og vann var på over 40? Og det er jo ikke mulig når jeg veier 78 kg? (Er 160 cm om det skulle ha noe å si). For 40 x 3 blir jo 120? MEN det som er litt rart er at jeg tror det likevel vises korrekt i Withings appen? For der står det følgende: 44,3 kg muskler, 33,4 kg vann, 31,7 kg fett og 2,4 kg bein. Om jeg ikke har regnet feil så blir det vel rett? Er det noen måte å fikse det at vekten viser feil på displayet? Eller har jeg bare misforstått?

Anonymkode: 8320d...b81

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo vann i både muskler og fett. Kroppen din består jo av opptil 70% vann.

Anonymkode: 5f3a7...852

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det er jo vann i både muskler og fett. Kroppen din består jo av opptil 70% vann.

Anonymkode: 5f3a7...852

Så målene er rett da? Føler meg litt dum nå haha.

Skrevet

Den vekta er ikke helt noyaktig, den gjetter en god del. Prøv å skifte kjønn i innstillingene og se hva den måler da. 

AnonymBruker
Skrevet
Viktualia skrev (1 time siden):

Den vekta er ikke helt noyaktig, den gjetter en god del. Prøv å skifte kjønn i innstillingene og se hva den måler da. 

Oki da prøver jeg det og rapporter tilbake her når jeg har fått veid meg.

AnonymBruker
Skrevet

Absolutt ikke til å stole på 😂 en venninne fikk opp normal fettmasse og muskelmasse over gjennomsnittet for kvinner. Hun tok deretter en sånn scan på en sånn ekstremt dyr maskin på et treningssenter og fikk opp mye mer fettprosent og muskelmasse som lå på litt under gjennomsnittet.. hun er ganske overvektig så rart hun stolte på den første men.. 

Anonymkode: 4aceb...271

AnonymBruker
Skrevet

Det er sånn med nesten alt vi bruker tror jeg. 
I gamle dager hadde alle hver sin «fjærvekt» en viste et tall og man så om det var stabilt eller gikk opp eller ned. Man veide forskjellig i alle husstander. 

Både fancy vekter og pulsklokker blir litt det samme. Du får et utgangspunkt og kan se relative endringer. Kun dyre måleinstrumenter kan gi deg absolutte korrekte tall, men man trenger det kanskje ikke heller? Det er fremgang man vil se og det viser de relative tallene uansett. 

Anonymkode: 3f971...fa9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...