Gå til innhold

Svigermor

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

En liten uformell tråd om våre kommende svigermødre :sjarmor:

Hvem får den verste?

Jeg begynner:

Da vi endelig hadde funnet en dato som passet til bryllupet vårt, en dato som betydde noe for oss begge faktisk, skulle vi invitere/dele den goe nyheten med svigers om at vi skulle gifte oss.

Det første svigermor sa var 'Ååå nå har dere ødelagt ferien vår, vi skal på ferie da. Kan dere ikke finne en annen dato? Nå må vi avlyse ferien'

Legger til at planene deres for ferien var en bilferie i Norge. Som om ikke den kan utsettes noen dager..

Hun lurte også på hvorfor vi hadde det så travelt med å gifte oss.. Vi har vært sammen i 7 år og forlovet i 4 år. Hallo i luken!

Endret av G.A.
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ha ha ha.......du slår lett min ihvertfall.

Hun er søt og snill. Eneste jeg kan utsette er at jeg syns hun av og til er FOR snill og dullete med barna mine og jeg skulle ønske hun kunne "ta tak i dem" (ikke fysisk) når de gjør noe de ikke får lov til.....

Skrevet

Håper jeg ikke er den eneste som har en håpløs svigermor.

Skrevet

Så fremt ingen av dere planlegger å gifte dere med min eks, så tror jeg nesten at jeg har rekorden. Hun er av den nervøse typen som er sykelig opptatt av hva andre måtte mene om henne og resten av familien. Hun forlanger at alle gjør nøyaktig som hun sier, og hvis noen sier henne imot så får hun nervøse sammenbrudd og stikker av. Hun sier konstant at ingen bryr seg om henne, og vil ha det siste ordet bestandig. Nå er jeg og hennes sønn skilt, men jeg må si jeg er mest takknemlig for å være kvitt henne, mer enn min eks. Han stakkar må leve med sin mor. Det verste er at vi har barn sammen, og disse må jo også forholde seg til sin psykopate bestemor. da min eldste datter ble konfirmert i fjor planla hun hele selskapet, som ble holdt hos meg og min nye ektemann. Jeg har vært skilt i 7 år, og deretter gift i 3 år, så hun har hatt god til på å venne seg til situasjonen. Hennes datter er også skilt, og hennes yngste sønn er samboer med ei som hadde barn fra før. Tenk dere hva dette kan gjøre med ei dame som er så opptatt av å være perfekt i lokalsomfunnet. Nå kan jeg le av det, men har grått mange tårer pga denne dama.

Skrevet

Min fikk beskjed av sønnen om at bestemor ikke er det samme som å være mamma. Hvilket sier noe om hvordan vi hadde det ei stund her... da løp hun ut av huset og forsvant. Og har ikke tatt kontakt med hverken oss eller barna siden. :sjarmor: Det er over ett år siden.

Gjest Gjest_Bolla_*
Skrevet

Hehe, min havner nok også blant de litt grusomme..

Hun er egentlig en veldig søt og snill dame, og har ofret hele livet for barna sine (men er altfor overbeskyttende etter min mening..).

Men, Oh my God, hun er ikke lett å tilfredsstille! Tradisjoner er til for å overholdes, det er i hvert fall sikkert. Vi har derfor ikke hatt særlige frie tøyler i forhjold til bryllupet.. :sur:

Hun er egentlig begeistret for meg, tror jeg, i form av at jeg er en representativ svigerdatter, men det virker samtidig som at hun ikke er helt komfortabel, at hun synes jeg har tatt fra henne gullet hennes.. Huff a meg :forvirret:

Skrevet

Å du og du kor glad eg er for at eg har fått den svigermora eg har fått!! Kjenner behov for å takke mi for at ho er så fantastisk som ho er!!!!

Skrevet
Å du og du kor glad eg er for at eg har fått den svigermora eg har fått!! Kjenner behov for å takke mi for at ho er så fantastisk som ho er!!!!

Det er alltid noen som må fortelle om hvor fantastisk de har det i sånne klagetråder. La folk få klage i fred!

• Liker 1
Gjest Gjest_Pia_*
Skrevet

Bra for deg, Veslo! Hun fortjener en takk!! Skulle jeg gjort og hvis jeg hadde noe å takk for.. :tristbla:

• Liker 1
Skrevet

Tja, jeg vet ikke riktig hvor jeg skal plassere min egentlig. Tror ikke hun er den verste av dem alle, definitivt ikke - men hun er ikke den beste heller. Men det må jo finnes noen gode kvaliteter i henne ettersom hun har klart å oppdratt den fantastiske mannen som jeg skal gifte meg med ;)

Hun er egentlig snill og mener nok kanskje ikke noe vondt med alt hun gjør. Men hun er mildt sagt overbeskyttende, hun ordner opp og syr puter under armene på barna sine (særlig min mann, som er yngstemann og attpåklatt). Hun er veldig kritisk til alt mulig, men hun forguder meg. :ler: Litt rart forhold det der, det må jeg si.

Da hun fikk vite at vi skulle gifte oss var hennes første ord "men xxx(min manns navn), har du tenkt på fremtiden med jobb og forpliktelser og økonomi og sånt da?" Eeeh, unnskyld, men jeg har da ikke tenkt å robbe ham for pengene han ikke har og så stikke :ler: Jeg ble VELDIG irritert da hun var utrolig kritisk til bryllupet med en gang, hun ønsket ikke engang å snakke om det eller å høre noe som helst om det.. Dessuten spurte hun Lassiemannen om masse rare spørsmål som for oss hørtes ut som om hun mente at han ikke var "moden" for å gifte seg. Som om hun visste det.

Hun har gjort mye rart, jeg tror mye av grunnen til at hun er så kritisk er fordi hun er altfor overbeskyttende.

Da Lassiemannen og jeg ble sammen så bodde han for en liten periode hjemme pga at han var under omskolering og ikke særlig god økonomi etter et tidligere samlivsbrudd. (Da var han 26år) Vel, hver kveld han var hos meg, sånn ca kl 23.30-00.00. så ringte svigermor og sa til ham at han måtte komme hjem, han fikk rett og slett "Portforbud" :ler: Kan tro jeg grudde meg til å treffe den dama der... GULP!

Men hun er snill med meg, som sagt så forguder hun meg - men innimellom får jeg følelsen av at hun faktisk ser på meg som en "verge" eller noe sånt for hennes lille gullsønn, for hun sier "pass på ham", "ta pengene du så blir de brukt fornuftig" osv når vi er ute og reiser og får f.eks. pengegave til reiser... :ler: Da pleier jeg å si at han utmerket kan passe på seg selv. ;)

Rar dame. Men jeg er nå litt glad i henne lell, da.

Gjest Gjest_Pia_*
Skrevet

Kjenner meg igjen i det du skriver, Lassie. Og ja - man blir glad i dem! Heldigvis!

Skrevet

Artig tråd! Min svigermor er så snill og grei at jeg pleier å sammenlikne henne med en badeball. Uansett hva det er, så "går det alltid fint". Det er rake motsetningen til min egen mor, som gjerne overdramatiserer konsekvensene av hva det nå enn skulle være. Men jeg blir litt provosert over at hun er så positiv til alt, nesten uansett hvor ille det er. Sønnen hennes (som jeg har "overtatt") kunne ofte trengt en oppstrammer, men hun bare styker ham på kinnet og duller i vei.

Skrevet

:ler: morsom tråd!

Min svigermor er også overbeskyttende og veldig urolig og nervøs for hva andre måtte tenke om henne og hennes familie. Det at jeg kommer fra et skillsmissehjem har nok også vært noe å rynke på nesen av. :roll:

Husker at hun i månedene før bryllupet flere ganger kunne spørre meg om jeg følte meg klar til å gifte meg. "Er dere klare for dette nå da???" HERREGUUUD, så irritert jeg ble av den dama. Hun er veldig snill og jeg vet at hun bare vil oss godt, men av og til bli jeg altså så gaaaaaal! :eeeh:

Skrevet

Svigermødre, ja.. :forvirret:

De er ikke lett å forstå seg på. Min er i utgangspunktet snill og grei, men voldsomt opptatt av barna sine. Er det noe spesielt med gutter og mødre, der mødrene får en slags overbeskyttende rolle og skal passe på sønnene sine selv når de er voksne og liksom skal klare seg selv?? Min melder og ringer mye, merker ikke det så mye i hverdagen, men veldig godt når vi er ute å reiser. "Hvor er dere nå", "hvordan er været nå", bla bla.. Mine foreldre er aldri så innpåtrengende, det er sikkert.

Da vi tidligere bodde i samme hus som dem (det gjør jeg ikke igjen, og anbefaler ikke, det blir for tett!!), kunne hun komme med middag selv om hun luktet matlukten av det vi holdt på å lage i gangen. Og vi følte nesten vi måtte ta i mot (spesielt min mann).

Men hun er da snill også, vil vel bare det beste for ungene.. men det kan lett bli for mye, svigermødre er en egen rase. ;)

Skrevet

Min svigermor har sønn nr 2 som favoritt, og legger ikke skjul på det.. :forvirret:

Er ikke særlig imponert av noen ting den eldste sønnen, min forlovede, oppnår eller gjør, men når den yngste,som er voksen, klarer å tørke seg selv bak så skryter hun i flere uker. :sur:

Skrevet

Min svigermor mener alt godt, men har det med aa plumpe ut med de rareste ting. En gang i hoest sa hun at mannen min nok ikke var helt klar for aa gifte seg da vi skulle gifte oss (det er naa snart to aar siden og ingen av oss har et snev av anger av aa ha giftet oss, bare saa det er sagt!). Koselig. Hun mener ogsaa at smaabarnsmoedre som jobber er daarlige moedre, osv. Kort sagt en dame med sterke (gammeldagse) meninger. Men jeg er jo glad i henne, hun er veldig snill ellers.

Men jeg tror mannen min er mer fornoeyd med svigermoren sin, selv om han noen ganger klager paa at hun kritiserer oppvaskmetodene hans. :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...