vixen Skrevet 9. februar 2006 #1 Skrevet 9. februar 2006 Skal kjøpe ny vaskemaskin. Noen som har tips til geniale merker eller typer? Eller kanskje skrekkhistorier om maskiner jeg IKKE bør kjøpe? Ønsker en som ikke er for stor og klumpete da det ikke er så stor plass der den skal stå.
Gjest gjesta Skrevet 9. februar 2006 #2 Skrevet 9. februar 2006 Henger meg på her jeg også. Hvilken funksjon er et must å ha og hvilken bruker du aldri? Jeg har ikke tenkt å gå noe særlig høyere enn 5000 kr.
Pimbila Skrevet 9. februar 2006 #3 Skrevet 9. februar 2006 Vår er ikke liten, men helt vanlig str. Vi kjøpte vår hos en som selger brukte hvitevarer. Vi betalte vel 1500kr el.l. og det var 6 mnd garanti. Dette er 4 år siden og den er fortsatt suveren. Det er Bosch wfc 8010.
Gjest Gjest Skrevet 9. februar 2006 #4 Skrevet 9. februar 2006 Anbefaler IKKE "Elto". Hadde det før og den røk flere ganger (selvsagt rett etter garantien gikk ut). Siste gangen jeg hadde en til å fikse den spurte jeg: Om DU skulle kjøpe vaskemaskin (frittstående firma som reparerer alt av hvitevarer). Han svarte uten å nøle: "AEG. De holder i årevis, skulle det være noe er de lette å reparere. De har hatt samme type motor i årevis, men det er fordi de er så bra at det ikke er nødvendig å endre på det". Da vaskemaskinen min gikk igjen litt etterpå kjøpte jeg med en AEG maskin. Det er nå ca. 4 år siden. Jeg er kjempefornøyd med den! Har aldri vært noe tull. Den vasker godt og rent. Har ullvugge og håndvaskprogram (som jeg synes er SUPERT!). Det står også hvor lang tid det er igjen av vasken så det er enkelt å følge med når maskinen er ferdig. Er så fornøyd at da jeg skulle bytte ut tørketrommelen for en tid tilbake så kjøpte jeg AEG tørketrommel også.
Gjest Gjest Skrevet 9. februar 2006 #6 Skrevet 9. februar 2006 Miele har også veldig bra maskiner, mener jeg.
Gjest -eline- Skrevet 9. februar 2006 #7 Skrevet 9. februar 2006 Kjøp AEG (eller Miele, men de koster gjerne mer), både kjæresten og foreldrene mine har kjøpt denne maskina fra Elkjøp, og er kjempefornøyde. Den har vært på salg til 3795,- opptil flere ganger, så den dukker nok opp til den prisen igjen.
Montezuma Skrevet 9. februar 2006 #8 Skrevet 9. februar 2006 Har god erfaring med både Candy og Siemens. Vet et par Candyer som har gått over 15 år - uten rep. Og min Siemens går nå på 10. året. Aldri rep på den heller. Jeg bruker normal, økonomi og hurtig vask, alt ettersom. Det er ullprogram på den, men jeg ønsker meg helst et slik håndvaskprogram som er nevnt over.
lillesky Skrevet 10. februar 2006 #9 Skrevet 10. februar 2006 Vi har Miele og jeg er superfornøyd med den. Selv om Miele koster litt mer enn andre, så er det verdt det. Er også ull prog. på min maskin, og den fungerer topp! Ellers så er AEG også bra.
Gjest allium Skrevet 10. februar 2006 #10 Skrevet 10. februar 2006 Jeg har alltid hatt AEG, og vært veldig fornøyd med det. Men sist kjøpte jeg Asko, og den er så langt minst like bra, og virker solidere. Det jeg legger mest vekt på når det gjelder programmer, er høy sentrifugehastighet og et godt ullprogram.
Gjest HB Skrevet 10. februar 2006 #11 Skrevet 10. februar 2006 Vi har nettopp kjøpt ny vaskemaskin og endte med en fra Electrolux. Tror det er denne (får ikke sjekket typebetegnelsen nå); Vaskemaskin Det som var viktig for meg var sentrifugehastigheten. Denne har 1600, som er veldig bra, men det som er enda bedre er at jeg kan velge 1600, 1200, 900 eller 700. I tillegg har det både ullprogram og håndvask. Begge er prøvd og virker bra. Hilsen Lille meg
Binke Skrevet 10. februar 2006 #12 Skrevet 10. februar 2006 (endret) Vi har en Miele, og er veldig fornøyd med den. Ok, den er dyr i innkjøp, men den varer lenge. Vår har max sentrifugering på 1400, men har sett flere nye modeller som kan sentrifugere max 1600. Sentrifugehastigheten er særlig viktig hvis du ikke har tørketrommel. Synes man bør tenke på hvordan maskinen behandler klærne også. Dumt hvis maskinen ødelegger klær eller vasker for dårlig. Med en billig vaskemaskin har jeg opplevd at såpa ikke ble ordentlig skylt bort på ullprogrammet. Ekkelt. Endret 10. februar 2006 av Binke
finnfemfeil Skrevet 14. februar 2006 #13 Skrevet 14. februar 2006 Ikke kjøp Ariston-maskiner heller! Dårlig vaskeresultat og MANGE reperasjoner!!! Vår gamle Ariston var rimelig i innkjøp, men har kostet oss mye i reperasjon og irritasjon! Etter 5 år, og_nok_en ulyd, var det nok! Rett ut med den! Vi var litt i tvil om hvilken maskin vi skulle kjøpe, men bestemte oss for at vi skulle satse på en tysk maskin i alle fall. Det ble til slutt Miele og er svært fornøyd med den, så langt. Den er jo helt ny nå, så jeg kan jo ikke si så mye om levetiden (bortsett fra det jeg har hørt fra selgere osv), men den har mange programvalg og er rimelig stillegående. Den var i overkant dyr i forhold til vårt budsjett, men vår "rimelige" Ariston ble faktisk like dyr og levde i bare 5 år!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå