Gå til innhold

Hjelp til advokat/krisesenteret

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trenger hjelp til å finne en god advokat til en stor sak som handler om barnevern/ødelagt oppvekst/mistet muligheten for utdannelse/psykiske diagnoser som har gjort at arbeids muligheter ikke har vært mulig eller er mulig. 

Kan krisesenteret være behjelpelig med dette? Selvom det egentlig ikke har noe med krisesenteret å gjøre?

Jeg har selv dårlig erfaring med advokater i forbindelse med mine saker som jeg har blitt anbefalt av andre personer. Så jeg tenkte kanskje at krisesenteret har en oversikt over gode advokater.

Eller er det andre steder man kan få hjelp til å finne en god advokat?

Personen det gjelder vil gå under rett til fri rettshjelp pga manglende inntekt. 

Anonymkode: 901b7...402

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg trenger hjelp til å finne en god advokat til en stor sak som handler om barnevern/ødelagt oppvekst/mistet muligheten for utdannelse/psykiske diagnoser som har gjort at arbeids muligheter ikke har vært mulig eller er mulig. 

Kan krisesenteret være behjelpelig med dette? Selvom det egentlig ikke har noe med krisesenteret å gjøre?

Jeg har selv dårlig erfaring med advokater i forbindelse med mine saker som jeg har blitt anbefalt av andre personer. Så jeg tenkte kanskje at krisesenteret har en oversikt over gode advokater.

Eller er det andre steder man kan få hjelp til å finne en god advokat?

Personen det gjelder vil gå under rett til fri rettshjelp pga manglende inntekt. 

Krisesenteret tar vare på folk som er i en voldelig relasjon, det er ikke stedet å henvende seg om du har behov for rettshjelp?

Anonymkode: 71be6...ff4

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

De blir ikke riktig instans. 

Hvis det er i Østlandsområdet kan jeg anbefale noen, men er ikke så kjent med resten av landet. 

Anonymkode: c9ba8...bfc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg har selv dårlig erfaring med advokater i forbindelse med mine saker som jeg har blitt anbefalt av andre personer. 

Hvorfor mener du at du har rett til å misbruke de allerede få ressursene som krisesentrene har?

Anonymkode: b8c4f...93b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvorfor mener du at du har rett til å misbruke de allerede få ressursene som krisesentrene har?

Anonymkode: b8c4f...93b

Hvor har jeg skrevet at jeg har rett til noe? Synes dette var ett veldig ufint svar til noen i en vanskelig situasjon. 

Til info så har jeg faktisk vært i kontakt med krisesenteret før med samtaler, grupper og psykolog. Ett fantastisk senter og tilbud de har og terskelen for å ta kontakt er veldig lav. 

Men takk for at du hadde ett så fint svar til mine spørsmål. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

De blir ikke riktig instans. 

Hvis det er i Østlandsområdet kan jeg anbefale noen, men er ikke så kjent med resten av landet. 

Anonymkode: c9ba8...bfc

Takk for det, men desverre er vi på Sørlandet. 

AnonymBruker
Skrevet

Krisesenteret tar vare på folk som er i en voldelig relasjon, det er ikke stedet å henvende seg om du har behov for rettshjelp?

Anonymkode: 71be6...ff4

Det vet jeg godt, men har bare spørsmål om gode advokater I forbindelse med vår sak. Som jeg svarte en annen kommentar har jeg hatt kontakt med krisesenteret før med samtaler, grupper og psykolog. 

Men denne saken gjelder ikke meg, så derfor jeg spør om det jeg gjør i innlegget mitt.

Beklager at jeg ikke fikk dette med i innlegget. 

AnonymBruker
Skrevet

Krisesenter er ikke rette instansen her. For øvrig er det ikke sånn at man får dekket fri rettshjelp til hva man vil så lenge det er lav inntekt, det kan godt være vedkommende må betale for å kjøre sak. Det er også svært få slike saker som vinnes (hvis vedkommende tenker å få pengeerstatning), men man kan risikere å bli sittende med motpartens utgifter. 

Anonymkode: 04205...394

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Krisesenter er ikke rette instansen her. For øvrig er det ikke sånn at man får dekket fri rettshjelp til hva man vil så lenge det er lav inntekt, det kan godt være vedkommende må betale for å kjøre sak. Det er også svært få slike saker som vinnes (hvis vedkommende tenker å få pengeerstatning), men man kan risikere å bli sittende med motpartens utgifter. 

Anonymkode: 04205...394

I følge statsforvaltningen sin hjemmeside så stiller denne personen ganske sterkt til fri rettshjelp med bare en lav egenandel, men så klart aldri noen garanti. 

Personen det gjelder er uten inntekt og enslig og akkurat blitt myndig. 

Saken er omfattende med tap av ungdomstid, institusjoner, tap av utdannelse, seksuelle overgrep av nær familie og flere psykiske diagnoser. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Krisesenter hjelper ikke til dessverre.

Har vært i systemet. Barnevernet hjalp.

Anonymkode: 0f81f...c9f

AnonymBruker
Skrevet

Mette Yvonne Larsen - eventuelt kan hun hjelpe deg videre. 

Så har du organisasjonser som Forandringsfabrikken, Foreningen for fosterbarn - de kan kanskje også peke deg i retning av advokater med erfaring fra slike saker. 

Anonymkode: 6296c...58c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Mette Yvonne Larsen - eventuelt kan hun hjelpe deg videre. 

Så har du organisasjonser som Forandringsfabrikken, Foreningen for fosterbarn - de kan kanskje også peke deg i retning av advokater med erfaring fra slike saker. 

Anonymkode: 6296c...58c

Tusen takk 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Disse bør kunne hjelpe med råd: https://www.rettferdnorge.no/

Anonymkode: fea49...c44

Tusen takk 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...