Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En jeg snakker med skrev: «greit nok at du er fin og sånn men det forsvinner jo med alderen». Hva ville dere tenkt? Jeg reagerte ganske kraftig på denne kommentaren, overreagerer jeg?

Anonymkode: 22c36...31d

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kommer helt an på hva dere snakket om før den setningen

Anonymkode: 0f506...3a7

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kommer helt an på hva dere snakket om før den setningen

Anonymkode: 0f506...3a7

At han liker meg for den jeg er som person. Men synes det var totalt unødvendig å si det om utseende

Skrevet

Han formulerte seg nok litt feil der ja

• Liker 3
Skrevet

I like måte kan du si.

• Liker 7
Skrevet

Det plumpet nok ut med et uhell. Intensjonen bak var nok positiv. Han mente at han liker deg så godt som person at det ikke spiller noen stor rolle om utseendet endrer seg med alderen. Forstår din umiddelbare reaksjon, men prøv å se det fra denne vinkelen

• Liker 11
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Det betyr vel at han mener at det innerste og personlighet er viktigst. Men kom igjen; det er mange som er nydelige selv om de blir eldre. Eldre folk har jo bare blitt finere og finere det siste ti årene.

Anonymkode: 9a17f...a35

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

En jeg snakker med skrev: «greit nok at du er fin og sånn men det forsvinner jo med alderen». Hva ville dere tenkt? Jeg reagerte ganske kraftig på denne kommentaren, overreagerer jeg?

Legger du mye i utsewndet ditt?

Anonymkode: 17a37...f92

• Liker 2
Skrevet

Ut fra situasjon, stemning, forholdet mellom dere og generell kontekst er det vel ikke så vanskelig å skjønne om han gikk inn for å være ufin eller bare formulerte seg litt klønete? Jeg forstår ikke dette behovet for å lete etter fornærmelser og gå inn for å tolke alt i verste mening. 

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Legger du mye i utsewndet ditt?

Anonymkode: 17a37...f92

Det er vel heller daten som legger mye i utseendet til TS ettersom han klarer å lire av seg noe sånt 

Anonymkode: b5807...da8

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Mayer skrev (7 minutter siden):

Det plumpet nok ut med et uhell. Intensjonen bak var nok positiv. Han mente at han liker deg så godt som person at det ikke spiller noen stor rolle om utseendet endrer seg med alderen. Forstår din umiddelbare reaksjon, men prøv å se det fra denne vinkelen

Daria skrev (3 minutter siden):

Ut fra situasjon, stemning, forholdet mellom dere og generell kontekst er det vel ikke så vanskelig å skjønne om han gikk inn for å være ufin eller bare formulerte seg litt klønete? Jeg forstår ikke dette behovet for å lete etter fornærmelser og gå inn for å tolke alt i verste mening. 

Hvorfor skal kvinner alltid godta det når menn uttrykker seg klønete? Kan ikke menn jobbe litt med seg selv og skaffe seg litt bedre sosial kompetanse? Jeg tolker sånne utsagn som negging, og ville spurt hva han egentlig mente. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville forstått det som at han synes det indre teller mer enn det ytre og sliter med å forstå hvorfor du skulle bli lei deg for det. Han sier jo til og med at du er fin nå, ikke at andre fine vil bli stygge med alder mens du alltid vil være fin inni.

Anonymkode: 8c7ee...651

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Og når han blir eldre vil også han se det vakre i eldre folk.

Anonymkode: 8c7ee...651

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er sant at ungdom ikke varer. Så man må like noe mer varig ved en person. Som personlighet og liksom det grunnleggende ved utseendet. Det var vel det han mente, at det gjør han med deg.

Jeg tok meg selv i å se for meg min kjære som en gammel mann (40 år eldre). Jeg vil ikke si at alderdom i seg selv er sexy og vakkert, men sånn jeg så ham, så vil jeg like ham skikkelig godt som gammel. Gleder meg til å bli gamle ilag :)

Anonymkode: 97883...90e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvorfor skal kvinner alltid godta det når menn uttrykker seg klønete? Kan ikke menn jobbe litt med seg selv og skaffe seg litt bedre sosial kompetanse? Jeg tolker sånne utsagn som negging, og ville spurt hva han egentlig mente. 

Nettopp. Forestill deg at en kvinne på en "klønete" måte sier "Det er fint at du er viril, men du får jo erektil dysfunksjon med alderen". I meningen "jeg kommer uansett til å elske deg da". Da hadde nok blitt månelyst!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår ikke alle som plukker en setning som skal tolkes av andre. Når du kjenner hele personen, hvem de er, og hvordan de er mot deg. 

Du vet om dette var et enkeltstående, klossete utsagn. Eller om det var ment som et sårende stikk. 

Anonymkode: 02bbd...0a5

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ja du overtokler. Han sier at han liker deg som du er, og det er et kompliment. 

Anonymkode: d30fc...bc4

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Enig. Jeg var sammen en fyr som aldri greide å si de rette ordene, tvert i mot kunne han stadig vekk plumpe ut med utsagn som jeg oppfattet som både klønete og ganske sårende. Det forholdet varte bare et halvt år, for å si det sånn.

Anonymkode: 4f997...084

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Men altså - han sa jo ikke noe feil her? Han konstaterer jo bare et faktum.

Han sier: du er pen!

Men - pen er man ikke for alltid! Det leser jeg som i at han mener han trenger å vite om dere er kompatible på innsiden, dette er jo en BRA ting?!

Hilsen kvinne

Anonymkode: 064dd...cf0

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Enda et eksempel på en kvinne som tolker menn på verst mulig måte

Anonymkode: 9122a...12d

• Liker 3
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...