AnonymBruker Skrevet 27. april 2024 #1 Skrevet 27. april 2024 Det eksploderes flere ganger daglig. Det er kjefting, gråt, banning og trusler. Inventar får gjennomgå. Det er full storm som går over like raskt som den satte i gang. Stygge kommentarer blir slengt hele tiden og det er mangel på respekt. Anonymkode: 35bbc...e0d
Gjest Konser Skrevet 27. april 2024 #2 Skrevet 27. april 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det eksploderes flere ganger daglig. Det er kjefting, gråt, banning og trusler. Inventar får gjennomgå. Det er full storm som går over like raskt som den satte i gang. Stygge kommentarer blir slengt hele tiden og det er mangel på respekt. Anonymkode: 35bbc...e0d De vet vel at de er fanget i et samfunn da, istedet for å være frie i naturen. Det var mer oppdragelse før og undertrykking i skolen fra tidlig av, så de skulle underkues. Nå må dere ta støyten når de er eldre, istedet
AnonymBruker Skrevet 27. april 2024 #3 Skrevet 27. april 2024 100% vanlig. Bare å avvente til ombygging i hjernen er over. Betyr ikke dermed sagt godta! Anonymkode: 32df2...e86
AnonymBruker Skrevet 27. april 2024 #4 Skrevet 27. april 2024 Jeg bannet og truet aldri til mine foreldre som tenåring, eller lot inventaret gjennomgå. Er det fri oppdragelse hjemme hos dere? Anonymkode: cf690...b6f
AnonymBruker Skrevet 27. april 2024 #5 Skrevet 27. april 2024 Det tror jeg er høyst individuelt. Jeg har to jenter på 12 og 17 og så langt har det vært lite drama i heimen. Selvsagt kan de bli irriterte, eller lei seg, men ikke mer enn ikke-tenåringer. Begge har hatt noen runder med å føle seg litt utenfor, men de er flinke til å snakke om det og det har heldigvis gått seg til. Eldste går til Robust og snakker med en terapeut et par ganger i mnd. for å få noen verktøy hun kan bruke videre i livet, og for ha en utenfor familien å snakke med. Mest forebyggende, det er et supert tilbud (gratis). Ungdom blir så bombadert med mental helse via SoMe at jeg tror det kan bikke over. Greit å få hjelp til å sortere hvilke følelser som er «livet» og hvilke man kanskje trenger hjelp med. Anonymkode: a9593...89a
AnonymBruker Skrevet 27. april 2024 #6 Skrevet 27. april 2024 Vi har ikke hatt eller har slike problemer med våres ungdommer. Anonymkode: 6daa6...73b
AnonymBruker Skrevet 27. april 2024 #7 Skrevet 27. april 2024 Hadde byttet med deg any day 🙈 Min ene er deprimert skolevegrer som har sluttet å snakke. Anonymkode: 0e21e...6b6 5
Ulrikke Skrevet 27. april 2024 #8 Skrevet 27. april 2024 Ikke vanlig her med noen av våre fire. Men jeg vet jo at det forekommer. Når det er sagt, selv om det er "normalt", så betyr ikke det man skal godta hva som helst bare fordi de er tenåringer!
AnonymBruker Skrevet 27. april 2024 #9 Skrevet 27. april 2024 Har hatt en av hver. Eldste var ikke helt enkle i tenårene. Yngste er tenåring nå og ikke i nærheten av broren i dårlig humør 😜 Anonymkode: 13a65...0da
AnonymBruker Skrevet 28. april 2024 #10 Skrevet 28. april 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Det eksploderes flere ganger daglig. Det er kjefting, gråt, banning og trusler. Inventar får gjennomgå. Det er full storm som går over like raskt som den satte i gang. Stygge kommentarer blir slengt hele tiden og det er mangel på respekt. Anonymkode: 35bbc...e0d Det er vanlig med eksplosjoner, men ikke banning, trusler og ødelegging av inventar. Anonymkode: 1c391...7df 1
Arkana Skrevet 28. april 2024 #11 Skrevet 28. april 2024 Det er veldig individuelt. De to tenåringene våre er aldri sure og frekke, banner ikke så vi hører det, ødelegger ikke noe og kommer ikke med stygge kommentarer. 11-åringen derimot kan til tider være sur uten grunn og litt kort og sur når hun svarer (men heller ikke hun er frekk eller sier stygge ting) så det blir spennende å se om dette blir verre (eller bedre) mot tenårene. Jeg tenker at selv om humørsvingninger, eksplosjoner, generelt mindre hyggelige svar og kommentarer, slamring med dører og slikt er helt vanlig er det likevel en grense for hva omverdenen skal måtte akseptere. Kjefting, trusler, stygge kommentarer eller ødelegging av inventar er ikke greit. Det kan jo være en balansegang å skulle vise forståelse for hvordan de har det og være raus med dem i det som for mange er en vanskelig periode og samtidig få dem til å forstå at de må lære seg å kontrollere humør og sinne og behandle andre mennesker med respekt.
Lorieen Skrevet 28. april 2024 #12 Skrevet 28. april 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Det eksploderes flere ganger daglig. Det er kjefting, gråt, banning og trusler. Inventar får gjennomgå. Det er full storm som går over like raskt som den satte i gang. Stygge kommentarer blir slengt hele tiden og det er mangel på respekt. Anonymkode: 35bbc...e0d Så langt har jeg to pyton og en enkel og grei tenåringsfase under beltet. Det er heldigvis noen år til neste.
AnonymBruker Skrevet 28. april 2024 #13 Skrevet 28. april 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Det eksploderes flere ganger daglig. Det er kjefting, gråt, banning og trusler. Inventar får gjennomgå. Det er full storm som går over like raskt som den satte i gang. Stygge kommentarer blir slengt hele tiden og det er mangel på respekt. Anonymkode: 35bbc...e0d de jeg treffer er stort sett hyggelige,men er jo noen som skal tøffe seg Anonymkode: b65cf...036
Aristoteles Skrevet 28. april 2024 #14 Skrevet 28. april 2024 Vet ikke om det er vanlig eller ikke, men våre fem har ikke holdt på slik. Den ene av dem kunne være litt humørsyk av og til, men det var det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå