Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg eier 30% av huset. Han 70%.

Han har ett barn. barnet er her ca 60%.  

Er det normalt å betaler 50% på kommunale, strøm/internett, mat og og vedlikehold? Har gjort dette i 8 år.

Betalt halvparten av alle utgifter til oss sammen. 

Nå sier han at jeg ikke har bidratt og ønsker å selge og være alene. 

Vi har ikke barn sammen. 

Anonymkode: 28994...c71

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Normalt at løpende utgifter deles ja. Dette er jo ikke noe en får igjen ved salg.

Anonymkode: 326ec...bbc

• Liker 1
Gjest Bromance
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg eier 30% av huset. Han 70%.

Han har ett barn. barnet er her ca 60%.  

Er det normalt å betaler 50% på kommunale, strøm/internett, mat og og vedlikehold? Har gjort dette i 8 år.

Betalt halvparten av alle utgifter til oss sammen. 

Nå sier han at jeg ikke har bidratt og ønsker å selge og være alene. 

Vi har ikke barn sammen. 

Anonymkode: 28994...c71

Alt som er relatert til huset bør deles etter eierprosent. Dvs at kommunale utgifter og vedlikehold bør deles etter eier prosent,  mens resten (altså daglig forbruk bør deles etter 50 / 50, evt etter hvor mye dere tjener.

AnonymBruker
Skrevet
Bromance skrev (38 minutter siden):

Alt som er relatert til huset bør deles etter eierprosent. Dvs at kommunale utgifter og vedlikehold bør deles etter eier prosent,  mens resten (altså daglig forbruk bør deles etter 50 / 50, evt etter hvor mye dere tjener.

Hvorfor mener du at kommunale utgifter bør deles etter eierprosent?

Selv eier jeg 40% av felles bolig. Men kommunale utgifter er jo forbruk av vann/avløp, avfallstømming og pipefeiing. Og jeg bruker jo dette like mye som mannen min, så jeg har tenkt at det skal deles likt. Men er veldig interessert i å høre andre synspunkter.

Anonymkode: 60689...6aa

• Liker 1
Skrevet

løpende utgifter er normalt å dele ja, forbruk har jo ingenting med eier del å gjør.

Nå vil han flytte og bo alene? høres mer ut som han prøve å finne en unnskyldning.

AnonymBruker
Skrevet

Det er vedlikehold som burde vært delt etter eierbrøk og siden han har barn burde ikke matbudsjettet vært delt likt. 50% av kommunale avgifter og strøm  normalt 

Du skriver ikke noe om renter og avdrag, men håper dere har hvert deres lån og ikke blandet noe der.

Anonymkode: 5f241...ff2

• Liker 2
Gjest Bromance
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Selv eier jeg 40% av felles bolig. Men kommunale utgifter er jo forbruk av vann/avløp, avfallstømming og pipefeiing. Og jeg bruker jo dette like mye som mannen min, så jeg har tenkt at det skal deles likt. Men er veldig interessert i å høre andre synspunkter.

Jeg tenker det bør fordeles etter eierprosent fordi det er utgifter man ikke kan lure seg unna, altså at dette er avgifter som er faste nettopp fordi man eier denne boligen. Strømutgiftene er mulig å få mer variable.

Men når jeg tenker meg om så deler også vi kommunale utgifter 50 / 50. Han eier hele boligen da... Så meninger og egne handlinger går ikke helt overens her tydeligvis 😝

AnonymBruker
Skrevet

Oi, jeg eiet 70%, og vi betaler alle utgifter fra felles konto. Har aldri tenkt at det skulle bli en sak. 

jeh hadde pakket og dratt, svelg kamelen! Ingen vinner i et brudd uansett! Kjenner ei som tok med seg planter fra hagen når de gikk fra hverandre, det er jo bare latterlig!! 

Anonymkode: d086b...91c

Skrevet

Vi hadde fordeling 25 % og 75 % før jeg fikk kjøpt meg inn. Kun kostnader som har direkte med huset som ble delt etter eierbrøk, resten delte vi 50/50.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Jeg har tenkt at det er kostnader ved å eie og vedlikehold som deles etter eierbrøk. 

Jeg har høyest eierbrøk, så ikke noe egoistisk ved at jeg tenker slik. 

Vedlikehold og oppussing også etter eierbrøk. 

Anonymkode: 900c7...1b3

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg har tenkt at det er kostnader ved å eie og vedlikehold som deles etter eierbrøk. 

Jeg har høyest eierbrøk, så ikke noe egoistisk ved at jeg tenker slik. 

Vedlikehold og oppussing også etter eierbrøk. 

Anonymkode: 900c7...1b3

Enig på lån/renter og vedlikeholdsutgifter, men ikke på kommunale avgifter. 

Det er jo utgifter som regnes ut på hvor mye vann man bruker og hvor mye søppel som kastes, så det bør deles 50/50. Samme med strøm etc. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...