Gå til innhold

Trenger virkelig hjelp til å skjønne dette med kalorier og trening.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis jeg spiser maks 1500 kalorier om dagen, men trener bort 500 kalorier også- har jeg kun spist 1000 kalorier på en måte den dagen? og er ikke det litt lite for kroppen? Altså bare 1000 kalorier hver dag pga man trener bort en del av kaloriene, eller funker det ikke sånn? Trenger hjelp til å skjønne dette. Og kan jeg da ha en spisedag i uken hvor jeg spiser rundt 4000 kalorier, men fortsatte nedgang i vekt? Trenger dette inn med te-skje, har gått ned 10 kg og er i mål om 5 kg 🤷‍♀️

Anonymkode: 63713...6ba

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Håper at noen gidder å ta seg bryet å svare meg 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vil ta seg tiden til å gi meg et svar på dette? Blir veldig takknemlig ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan gjerne se dette med kalorier over en hel uke. Sultfølelse varierer gjerne fra dag til dag, i allefall er det slik for meg. Noen dager spiser jeg mer og noen dager mindre. 

Anonymkode: b0e6a...275

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jo, det er sånn at hvis du trener mye så må de beregne det med i kaloribudsjettet. 

Anonymkode: b0e6a...275

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trekkspill skrev (Akkurat nå):

Ja, kaloriinntaket ditt er det du spiser minus det du forbrenner. Det er ikke mer komplisert enn det. Du kan også stresse litt ned med å følge kaloribegrensninger hver eneste dag. Hvis du spiser litt for mye den ene dagen kan du spise litt mindre den neste. Det er gjennomsnittet over tid som teller.

Nei, kaloriinntaket er det du spiser.

Skal du ned i vekt må kaloriinntaket være mindre enn forbruket (trening og basisforbruk/hvileforbruk). For de fleste er daglig underskudd enkleste, men det viktige er underskudd over en periode.

Skal du ned 1 kg er det et underskudd på 7000 kalorier.

Anonymkode: 7a353...63d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er egentlig ikke et enkelt regnestykke, og hva du faktisk forbrente på trening er det ingen som vet, ingen app eller skritteller. Så lenge du har gått ned i vekt har du gjort det riktig. 
du kan sette opp et ca regnestykket for hva du forbrenner hver dag/ per uke ( inkl trening ) og sette opp en matplan om og innta halvparten av energien du forbrenner, men akkurat hva du forbrenner blir bare gjetning. 

Anonymkode: 5abac...450

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...