Gå til innhold

Må jeg fortelle om spiseforstyrrelse før date?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har pratet med en på tinder daglig i snart 4 måneder. På grunn av jobbreiser (han), ferier og reiser tre ganger (begge to) og sykdom (han), så har vi ikke fått til å møttes enda, men vi skal nå endelig møtes neste uke. 

Vi har ikke snapchat og vi har bare pratet på tinder så langt. 

Han vet jeg er under NAV (AAP) og går til psykolog og han har fått vite en diagnose (sosial angst). Jeg turte å fortelle, fordi han selv har sosial angst og går til psykolog og han fortalte det først. Det jeg ikke har fortalt er at jeg har spiseforstyrrelse. Det er heller ikke noe jeg vil prate om med noen. Er jeg ond og dum som ikke deler? Må jeg brette ut om hele sykdomshistorien min? Må jeg advare han før møtet? 

Bildene på tinder er fra 10-15 kg siden. Jeg tar sjeldent bilder av meg selv og har få nye bilder. Det er ikke bevist for å skjule noe.

Alt som kommer med sykdommen er mitt problem og ansvar, og ikke noe han skal involveres i. Må jeg da fortelle?

Anonymkode: f05aa...465

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du må hvertfall gi ham et oppdatert bilde av hvordan du ser ut! 10-15 ekstra kilo med fett utgjør STOR forskjell hva angår utseendet!

Anonymkode: e6dea...1df

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alltid ha oppdaterte bilder, ingen liker overaskelser der (skjer altfor mange). Trenger ikke være veldig nye bilder, men de må vise deg så og si lik som du er per dags dato. 

Sykdommer synes jeg ikke hører til før det er veldig relevant å si det. Kan oppleves nesten litt "trauma dumping", så greit å holde litt tilbake tenker jeg. Har selv en diagnose som jeg som regel ventet litt med å åpne meg opp om. Det er ikke akkurat naturlig og sitte å ramse opp alt om seg selv asap heller, la det falle naturlig. 

Anonymkode: a333b...0b6

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

oppdatert bilde av hvordan du ser ut! 10-15 ekstra kilo med fett utgjør STOR forskjell

TS sier bare at hun har spiseforstyrrelse - vi vet ikke hvilken. Det kan jo like godt hende at hun har spydd 10-15 ut av seg

Anonymkode: c3162...466

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

TS sier bare at hun har spiseforstyrrelse - vi vet ikke hvilken. Det kan jo like godt hende at hun har spydd 10-15 ut av seg

Det vil uansett gjelde...å være tynnere enn det man ser ut på bildet er ikke nødvendig positivt for alle. 

Anonymkode: fe630...894

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det vil uansett gjelde

det er jeg absolutt enig i 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Du må i hvert fall fortelle at du har gått opp eller ned 15 kg siden bildene ble tatt! Jeg hadde følt meg skikkelig ført bak lyset hvis dagen min så helt annerledes ut enn bildene, og ville trolig avskrevet personen med en gang. 

Anonymkode: 1b62b...916

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, nok sykdomsprat! Gå videre til flørting, interesser, hva dere liker/ har til felles, planer for fremtiden, om dere begge er ute etter kjæresteforhold etc. Vær også litt forsiktig med å åpne deg for mye til fremmede. «Jeg har issues», «sliter sosialt» etc. er også mye brukt blant umodne menn som bare ønsker noe uforpliktende. 

Anonymkode: 7d95b...a02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ZarahSweet

Om bildene ikke representerer deg i dag er du jo misledende mht hvem han forventer å møte utseendemessig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Trenger ikke snakke om sykdommen på første date. Ville dog vært ærlig og fortalt at du har gått opp eller ned 15 kg. 15 kg vil jo gi deg et helt annet ansikt enn det du har presentert på profilen din.

Anonymkode: e25a0...119

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du må hvertfall gi ham et oppdatert bilde av hvordan du ser ut! 10-15 ekstra kilo med fett utgjør STOR forskjell hva angår utseendet!

Anonymkode: e6dea...1df

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Trenger ikke snakke om sykdommen på første date. Ville dog vært ærlig og fortalt at du har gått opp eller ned 15 kg. 15 kg vil jo gi deg et helt annet ansikt enn det du har presentert på profilen din.

Anonymkode: e25a0...119

Jeg ser jo fortsatt ut som meg selv. Jeg ser litt sykere og sliten ut, men ser fortsatt at det er meg. Men synes ikke jeg ser noe mindre ut, verken i ansiktet eller kroppen. Så bildene representerer godt hvordan jeg ser ut. Et av bildene er helt uten sminke også. Så driver ikke med noe catfishing. 

Jeg har alltid sett stor ut i ansiktet, det kan jeg ikke noe for. Har ingen helbilder, for jeg lar meg ikke avbilde. Aldri gjort.  

Å snakke om sykdom er uaktuelt. Det gjør jeg ikke med familien en gang. Så vidt jeg prater med psykologen om det. 

TS

Anonymkode: f05aa...465

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...