AnonymBruker Skrevet 27. april #1 Del Skrevet 27. april Veier 79 og ønsker å gå ned til 70 kg i førsteomgang. Er 164 høy. Har mye tid til å kunne trene/fokusere på kostholdet fra midten av mai, vil det være realistisk å gå ned 1 kg i uka? Har ikke veldig mange kg ekstra, er det da veldig mye og urealistisk? tenker å gå tur/gå mye sånn at jeg får gått 10-15000 skritt hver dag, i tillegg skal jeg prøve å trene 5 i uken. I tillegg skal jeg ligge i et kaloriunderskudd på 500 kalorier, og med treningen i tillegg vil jeg ligge på 1000 i underskudd. Er det noen som har klart dette og ikke gått de kiloene opp igjen? Har lest at man ikke bør gå ned mer enn 1% av vekten sin i uken, stemmer dette? Anonymkode: 0b999...0e0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april #2 Del Skrevet 27. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Veier 79 og ønsker å gå ned til 70 kg i førsteomgang. Er 164 høy. Har mye tid til å kunne trene/fokusere på kostholdet fra midten av mai, vil det være realistisk å gå ned 1 kg i uka? Har ikke veldig mange kg ekstra, er det da veldig mye og urealistisk? tenker å gå tur/gå mye sånn at jeg får gått 10-15000 skritt hver dag, i tillegg skal jeg prøve å trene 5 i uken. I tillegg skal jeg ligge i et kaloriunderskudd på 500 kalorier, og med treningen i tillegg vil jeg ligge på 1000 i underskudd. Er det noen som har klart dette og ikke gått de kiloene opp igjen? Har lest at man ikke bør gå ned mer enn 1% av vekten sin i uken, stemmer dette? Anonymkode: 0b999...0e0 Aner ikke, men fint sette inn hardstøtet for du er virkelig overvektig Anonymkode: dde52...414 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april #3 Del Skrevet 27. april Tror du må snu på tankegangen din. Hvorfor må du gå ned 1 kg i uka? Skjønner du må ned i vekt men hvorfor så bråhast? Med den tankegangen vil du fort sulte deg ned i vekt, miste muskelmasse, bli drittlei og gå opp alt + litt til. Jeg ville gå ned i velt etter at jeg hadde lagt på meg pga sykdom og stress. Jeg er 165, veide 78 i fjor sommer, er nå 69 kg. Har ikke sultet og lært meg en livsstil jeg kan leve med. Hvis jeg går ned 1 kg på 1 mnd er jeg fornøyd. Anonymkode: 132f9...175 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april #4 Del Skrevet 27. april I «16 ukers helvete» går de vel ned mer enn det der, så jeg vil si at det er mulig om man virkelig går inn for det. De har dog mer å ta av som oftest, og litt lengre tid. De har strenge kosthold å følge, skal gå 1 time hver dag, og har styrketrening 1 time 🤔 3-4 ganger i uka eller noe tror jeg om jeg husker helt riktig. Anonymkode: 4ab2e...13f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april #5 Del Skrevet 27. april Ja. Anonymkode: fc7f3...e60 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bromance Skrevet 27. april #6 Del Skrevet 27. april (endret) AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Veier 79 og ønsker å gå ned til 70 kg i førsteomgang. Er 164 høy. Har mye tid til å kunne trene/fokusere på kostholdet fra midten av mai, vil det være realistisk å gå ned 1 kg i uka? Har ikke veldig mange kg ekstra, er det da veldig mye og urealistisk? tenker å gå tur/gå mye sånn at jeg får gått 10-15000 skritt hver dag, i tillegg skal jeg prøve å trene 5 i uken. I tillegg skal jeg ligge i et kaloriunderskudd på 500 kalorier, og med treningen i tillegg vil jeg ligge på 1000 i underskudd. Er det noen som har klart dette og ikke gått de kiloene opp igjen? Har lest at man ikke bør gå ned mer enn 1% av vekten sin i uken, stemmer dette? Anonymkode: 0b999...0e0 Jeg begynte i slutten av februar og har gått ned 7 kilo på 2 måneder. Begynte på 81,3 og ved veiing i går var jeg 74,3. Om jeg kommer til å gå opp igjen vet jeg ikke, jeg fortsetter å jobbe mot å gå videre nedover. Endret 27. april av Bromance skrivefeil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april #7 Del Skrevet 27. april Selvfølgelig er det mulig. Men det er nesten sikkert at du vil fyke opp igjen til mer enn du veier nå. Da regimet ikke er levelig på sikt, og du vil ødelegge muskelmasse med mer. Anonymkode: db605...b2d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april #8 Del Skrevet 27. april AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Aner ikke, men fint sette inn hardstøtet for du er virkelig overvektig Anonymkode: dde52...414 Okei? Det vet jeg selv. Bmi er ikke alltid 100% riktig heller, men vet godt at jeg har noen kg ekstra. Men i følge bmi skal jeg veie under 68 for å være normalvektig, og for min kropp er 68 ganske lite. Anonymkode: 0b999...0e0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april #9 Del Skrevet 27. april Jeg gjorde det for noen år siden, lå på samme kaloriundersludd i uka, men hadde 1 dag i helga der jeg spiste det jeg ville, inkl snop. Gikk veldig greit å gå ned 10 kg på 2 mnd. Trente heller ikke kjempemye. Anonymkode: 527c4...868 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bromance Skrevet 27. april #10 Del Skrevet 27. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg gjorde det for noen år siden, lå på samme kaloriundersludd i uka, men hadde 1 dag i helga der jeg spiste det jeg ville, inkl snop. Gikk veldig greit å gå ned 10 kg på 2 mnd. Trente heller ikke kjempemye. Anonymkode: 527c4...868 Dette er min strategi også, en kosedag i uka 😛 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april #11 Del Skrevet 27. april AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Tror du må snu på tankegangen din. Hvorfor må du gå ned 1 kg i uka? Skjønner du må ned i vekt men hvorfor så bråhast? Med den tankegangen vil du fort sulte deg ned i vekt, miste muskelmasse, bli drittlei og gå opp alt + litt til. Jeg ville gå ned i velt etter at jeg hadde lagt på meg pga sykdom og stress. Jeg er 165, veide 78 i fjor sommer, er nå 69 kg. Har ikke sultet og lært meg en livsstil jeg kan leve med. Hvis jeg går ned 1 kg på 1 mnd er jeg fornøyd. Anonymkode: 132f9...175 Må ikke gå ned så fort men skal på ferie i midten av juli så vil gjerne gå ned litt til da. Kommer nok til å være fornøyd hvis jeg går ned 5 kg også, det er jo bedre enn ingenting og en god start. Anonymkode: 0b999...0e0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april #12 Del Skrevet 27. april AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg gjorde det for noen år siden, lå på samme kaloriundersludd i uka, men hadde 1 dag i helga der jeg spiste det jeg ville, inkl snop. Gikk veldig greit å gå ned 10 kg på 2 mnd. Trente heller ikke kjempemye. Anonymkode: 527c4...868 Godt å høre at det fungerte for deg. Skal prøve på det samme. Hvis jeg ikke går ned 8-10 kg er det greit men det er målet i løpet av sommeren i hvert fall Anonymkode: 0b999...0e0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april #13 Del Skrevet 27. april 1000 kalorier i underskudd hver dag, gir 7000 kalorier/1 kg fett i uka. Fjerner du fettet, frigjøres også en del vann etter hvert. Så mulig dersom du klarer å spise mindre og forbruke mer. Anonymkode: be0f3...52b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
klarinetta Skrevet 27. april #14 Del Skrevet 27. april (endret) Ja, sjekk ADF, metoden der du faster annenhver dag. Det betyr ikke nødvendigvis null mat annenhver dag, men sterkt redusert inntak. På de andre dagene skal du spise normalt. Få i deg proteiner. Pass på å drikk nok vann/ elektrolytter, beveg deg, få morgenlys i øyene og sov kl 23. Om du kan *trene* må du bare se an, ta hensyn til om du får sove eller føler energien tappes. Endret 27. april av klarinetta 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april #15 Del Skrevet 27. april AnonymBruker skrev (3 timer siden): Aner ikke, men fint sette inn hardstøtet for du er virkelig overvektig Anonymkode: dde52...414 For en unødvendig kommentar. Anonymkode: 051b5...362 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AlternativX Skrevet 27. april #16 Del Skrevet 27. april Går selvfølgelig an. Men jeg ville ikke gått så hardt ut med en kg ned i uka, 15 000 skritt hver dag og trening 5 dager i uka. Ihvertfall hvis du ikke har trena før. Kanskje senka kravene litt. Jeg ville valgt mer en halv kilo i uka (for å unngå å sprekke), fysisk aktivitet hver dag og kanskje trening 2-3 dager i uka. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april #17 Del Skrevet 27. april AlternativX skrev (1 time siden): Går selvfølgelig an. Men jeg ville ikke gått så hardt ut med en kg ned i uka, 15 000 skritt hver dag og trening 5 dager i uka. Ihvertfall hvis du ikke har trena før. Kanskje senka kravene litt. Jeg ville valgt mer en halv kilo i uka (for å unngå å sprekke), fysisk aktivitet hver dag og kanskje trening 2-3 dager i uka. Har trent i over to år men var vært veldig av og på. I gode perioder har jeg trent 4-5 ganger i uken. Nå har jeg ikke trent jevnlig siden januar ca, har trent en gang i uken eller enda sjeldnere fra februar til nå. Men ja er nok et litt høyt krav å skulle gå ned 8-10 kg. Det viktigste er egentlig at det går nedover, men vil prøve å i hvert fall gå ned 4-5 kg Anonymkode: 0b999...0e0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april #18 Del Skrevet 27. april AnonymBruker skrev (7 timer siden): Veier 79 og ønsker å gå ned til 70 kg i førsteomgang. Er 164 høy. Har mye tid til å kunne trene/fokusere på kostholdet fra midten av mai, vil det være realistisk å gå ned 1 kg i uka? Har ikke veldig mange kg ekstra, er det da veldig mye og urealistisk? tenker å gå tur/gå mye sånn at jeg får gått 10-15000 skritt hver dag, i tillegg skal jeg prøve å trene 5 i uken. I tillegg skal jeg ligge i et kaloriunderskudd på 500 kalorier, og med treningen i tillegg vil jeg ligge på 1000 i underskudd. Er det noen som har klart dette og ikke gått de kiloene opp igjen? Har lest at man ikke bør gå ned mer enn 1% av vekten sin i uken, stemmer dette? Anonymkode: 0b999...0e0 Ja det er mulig det, med den taktikken du beskriver. Etterhvert som formen blir bedre brenner du mindre og mindre på tur, så da øker du vanskelighetsgraden, hold pulsen litt oppe. Men ikke bare tenk kg, bruk og tiden på å finne et kosthold og et spisemønster du kan leve med. Lager du for mange regler er det ikke gjennomførbart i lengden. Det enkle er ofte det beste. Hurtig vektnedgang er ikke et problem det over en kortere periode, men det krever mer av deg for å lande et kosthold som holder deg mett og kroppen fornøyd til tross for underskudd. Anonymkode: 363a6...66c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AlternativX Skrevet 27. april #19 Del Skrevet 27. april AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Har trent i over to år men var vært veldig av og på. I gode perioder har jeg trent 4-5 ganger i uken. Nå har jeg ikke trent jevnlig siden januar ca, har trent en gang i uken eller enda sjeldnere fra februar til nå. Men ja er nok et litt høyt krav å skulle gå ned 8-10 kg. Det viktigste er egentlig at det går nedover, men vil prøve å i hvert fall gå ned 4-5 kg Anonymkode: 0b999...0e0 Altså, det kan jo hende det går fint å gå ned 10 kg. Men jo høyere krav, jo høyere sjanse for å å feile tenker jeg. Bedre å senke krava og heller ta mer trening og mer kaloriunderskudd som en bonus. Det er jo en klassiker å gå ut for hardt, åsså gir man opp. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april #20 Del Skrevet 27. april AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Ja det er mulig det, med den taktikken du beskriver. Etterhvert som formen blir bedre brenner du mindre og mindre på tur, så da øker du vanskelighetsgraden, hold pulsen litt oppe. Men ikke bare tenk kg, bruk og tiden på å finne et kosthold og et spisemønster du kan leve med. Lager du for mange regler er det ikke gjennomførbart i lengden. Det enkle er ofte det beste. Hurtig vektnedgang er ikke et problem det over en kortere periode, men det krever mer av deg for å lande et kosthold som holder deg mett og kroppen fornøyd til tross for underskudd. Anonymkode: 363a6...66c Ja enig, må finne noe jeg kan leve med i lengden Anonymkode: 0b999...0e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå