AnonymBruker Skrevet 27. april 2024 #1 Skrevet 27. april 2024 Tok bussen hjem rundt midnatt i går. Hjemme satt min tenåring og så film med pappaen, innen jeg var hjemme hadde hun lagt seg. På bussen satt det noen russ, en god del fulle folk, folk i «godt humør» men også en dame som fremsto tydelig rusa. Vi bor i en av norges største byer. Så dukker to jenter opp på bussen og disse er klassekamerater til min tenåring. Jeg ble veldig overrasket over at de var ute så sent og tok buss, antar de var på vei hjem. Jeg telte ca 35 stk på bussen, da med ulik promille. Den ene jenta gikk av først og den andre ble igjen også forbi mitt busstopp, så hun var jo alene på bussen med diverse fulle/fremmede folk etter venninna gikk av. Min 14 (snart 15 åring) er aldri ute så sent, med mindre hun overnatter til noen, dvs de er som regel innendørs, eller i det minste i «umiddelbar nærhet» etter kl 22.00 vil jeg påstå. Er det jeg som er streng som synes det var upassende med disse to jentene på bussen så sent om natta, eller hva tenker dere med ungdom i samme alder? Anonymkode: 96650...7aa 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2024 #2 Skrevet 27. april 2024 Min er 15 og må være inne til 23 når hun er ute i nærområdet med venner. Vi bor litt utenfor sentrum, og hun får ikke være i sentrum etter at butikkene stenger. Hun er aldri i sentrum så det har ikke vært noe problem heller. Hvis hun er hos venninner kan hun være til 00:30 i helg og ferie, hvis jeg henter (eller at hun sitter på med foreldre av andre venninner som også er på besøk). Men vet at det er mye ulik praksis rundt omkring. Har sett ungdommer på trinnet til min datter, valse rundt ute i 02tiden. Anonymkode: 238a1...b55 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2024 #3 Skrevet 27. april 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Min er 15 og må være inne til 23 når hun er ute i nærområdet med venner. Vi bor litt utenfor sentrum, og hun får ikke være i sentrum etter at butikkene stenger. Hun er aldri i sentrum så det har ikke vært noe problem heller. Hvis hun er hos venninner kan hun være til 00:30 i helg og ferie, hvis jeg henter (eller at hun sitter på med foreldre av andre venninner som også er på besøk). Men vet at det er mye ulik praksis rundt omkring. Har sett ungdommer på trinnet til min datter, valse rundt ute i 02tiden. Anonymkode: 238a1...b55 Takk for svar. Min datter har ingen interesse for å være ute så sent, jeg vet ikke om hun kanskje er litt mer «barnlig» enn enkelte i samme trinn som jeg synes virker veldig «stor tenåring» til 14/15 åringer å være. Disse jentene på bussen kunne godt blitt tatt for å være nærmere 18, spesielt en av dem. Så det virker som at de kanskje har ett «spenn» i «modenhet».. Anonymkode: 96650...7aa
AnonymBruker Skrevet 28. april 2024 #4 Skrevet 28. april 2024 AnonymBruker skrev (På 27.4.2024 den 7.57): Tok bussen hjem rundt midnatt i går. Hjemme satt min tenåring og så film med pappaen, innen jeg var hjemme hadde hun lagt seg. På bussen satt det noen russ, en god del fulle folk, folk i «godt humør» men også en dame som fremsto tydelig rusa. Vi bor i en av norges største byer. Så dukker to jenter opp på bussen og disse er klassekamerater til min tenåring. Jeg ble veldig overrasket over at de var ute så sent og tok buss, antar de var på vei hjem. Jeg telte ca 35 stk på bussen, da med ulik promille. Den ene jenta gikk av først og den andre ble igjen også forbi mitt busstopp, så hun var jo alene på bussen med diverse fulle/fremmede folk etter venninna gikk av. Min 14 (snart 15 åring) er aldri ute så sent, med mindre hun overnatter til noen, dvs de er som regel innendørs, eller i det minste i «umiddelbar nærhet» etter kl 22.00 vil jeg påstå. Er det jeg som er streng som synes det var upassende med disse to jentene på bussen så sent om natta, eller hva tenker dere med ungdom i samme alder? Anonymkode: 96650...7aa Mine har ingen inne tider, de er snart 14 og 15,5, men det er fordi jeg vet de ikke liker og henge ute så mye på kvelden, hvis de henger med venner på kveldstid er de som regel hos oss eller dem, er de ute er de inne senest 19 på hverdagen og 2030 i helger, hvis det ikke er trening, det varer til 21 Mandag og torsdag Anonymkode: ec38a...b8a
AnonymBruker Skrevet 28. april 2024 #5 Skrevet 28. april 2024 AnonymBruker skrev (På 27.4.2024 den 7.57): Tok bussen hjem rundt midnatt i går. Hjemme satt min tenåring og så film med pappaen, innen jeg var hjemme hadde hun lagt seg. På bussen satt det noen russ, en god del fulle folk, folk i «godt humør» men også en dame som fremsto tydelig rusa. Vi bor i en av norges største byer. Så dukker to jenter opp på bussen og disse er klassekamerater til min tenåring. Jeg ble veldig overrasket over at de var ute så sent og tok buss, antar de var på vei hjem. Jeg telte ca 35 stk på bussen, da med ulik promille. Den ene jenta gikk av først og den andre ble igjen også forbi mitt busstopp, så hun var jo alene på bussen med diverse fulle/fremmede folk etter venninna gikk av. Min 14 (snart 15 åring) er aldri ute så sent, med mindre hun overnatter til noen, dvs de er som regel innendørs, eller i det minste i «umiddelbar nærhet» etter kl 22.00 vil jeg påstå. Er det jeg som er streng som synes det var upassende med disse to jentene på bussen så sent om natta, eller hva tenker dere med ungdom i samme alder? Anonymkode: 96650...7aa Min 16 åring er enten hjemme hos kompiser, på fotballbanen eller hjemme. Og han er ikke ute så seint Anonymkode: b5758...088
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå