Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 
Her i hus er mor (meg) og bebis 9 mnd syke. Forkjølelse, jeg kom meg til hektene etter et par dager men mini er dårlig. 
Nå har han vært feberfri i 1 døgn, hadde 40,5 i feber på det værste. Men er fremdeles syk, med klissete grønt snørr og vond hals. Han nekter å ta puppen, vil ikke ha flaske, veldig lite matinntak. Redningen ble drikke på brusflaske, for brusflaskene er han veldig interessert i.   

Har vært i kontakt med legekontor og vi ble enige om å avvente siden jeg endelig fikk i han væske. Siden han er lite gira på å drikke så har det gått mest i smoothie og væskemat. Har hatt så og si tørre bleier...
Men er fremdeles bekymret … selv om det ser ut til at han begynner å bli bedre er han veldig plaget i luftveiene. Liker ikke at min puppeglade gutt nekter å drikke, er tydelig han har vondt i halsen. Han er veldig sutrete. Vi kjører saltvann og nesesuger. Begynner på dag 4 med lite mat og væskeinntak i morgen da, om han ikke er friskere i morgen tidlig. Er det noen som har råd? Ringe legevakt i morgen å få han på sjekk? 

Anonymkode: 13df7...330

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mat er ikke det viktigste, væske er derimot viktig når de er så små. Jeg tenker at det er på sin plass å ringe lege igjen i morgen om det ikke blir bedre. Har du forsøkt lunkent vann? Kaldt vann kan oppleves som vondt i sår hals syns jeg. Du kan eventuelt kjøre på med feks saft, det er helt i orden når man MÅ få i dem væske. 

Anonymkode: 9d684...9e9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Mat er ikke det viktigste, væske er derimot viktig når de er så små. Jeg tenker at det er på sin plass å ringe lege igjen i morgen om det ikke blir bedre. Har du forsøkt lunkent vann? Kaldt vann kan oppleves som vondt i sår hals syns jeg. Du kan eventuelt kjøre på med feks saft, det er helt i orden når man MÅ få i dem væske. 

Anonymkode: 9d684...9e9

Jepp vi fokuserer på mat som inneholder mye væske da det er vanskelig å få han til å drikke. Han er vanligvis ikke noe stordrikker heller på annet enn pupp. Vi har forsøkt alt og vi får i han noe på brusflaske men det er jo litt vanskelig å drikke fra så det meste går ut igjen. Vi holder nå på med denne brusflasken da😅🥹 

han har sovet i 13 timer og formen er mye bedre nå, ingen feber men pottetett. Jeg skjønner det er ubehagelig for han for jeg er like tett! Vi forsøker videre og om det ikke blir bedre får vi ringe legevakt🩷men jeg tror det bare er en kraftig forkjølelse å da er det vell ikke mye å få gjort 

ts

Anonymkode: 13df7...330

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...