AnonymBruker Skrevet 28. april 2024 #41 Skrevet 28. april 2024 Jeg har aldri hørt om rosaruss før. Ble bare fascinert av at det er en greie. For all del gjør det om ungene synes det er gøy, men håper ikke det blir spredt hit, er nok greier som det er 😅 Anonymkode: a18f2...fb2
AnonymBruker Skrevet 28. april 2024 #42 Skrevet 28. april 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Ja til neste år blir det 2 barn. Senere år vil det kunne bli flere. Men i ei lite bygd teller alle hoder! Og kanskje flere tenker som meg å starter å ta med barna i toget før de starter på skolen om det blir mer tradisjoner rundt det. Jeg vet ikke, jeg bare håper det blir litt flere barn i toget. Og at jeg slipper å gå å rope alene, for aller helst så ville jeg ikke være den som roper i det hele tatt. Anonymkode: 47abd...3d8 Men tror du at disse barna lager mer liv i 17.maitoget fordi de er russ? De er 5/6 år,ikke fulle 19-åringer... Anonymkode: 4191f...ba1 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2024 #43 Skrevet 28. april 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Men tror du at disse barna lager mer liv i 17.maitoget fordi de er russ? De er 5/6 år,ikke fulle 19-åringer... Anonymkode: 4191f...ba1 Må man være fulle 19 åringer for å lage liv i et 17 mai tog?! Da har jeg virkelig missforstått mye! Anonymkode: 47abd...3d8
Gjest Anonyme-meg Skrevet 29. april 2024 #44 Skrevet 29. april 2024 Barnehagen mitt barn gikk i har rosaruss hvert år. Blir kjøpt inn russelue og russekort. Dem har forskjellige utfordringer for å få knuter og andre ting i lua. Også har dem russedåp før dem går i tog. Er veldig stas og gøy å være med på
AnonymBruker Skrevet 29. april 2024 #45 Skrevet 29. april 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Må man være fulle 19 åringer for å lage liv i et 17 mai tog?! Da har jeg virkelig missforstått mye! Anonymkode: 47abd...3d8 Må man ha rosa klær på seg for å lage liv i et 17.mai tog, da?🤔 Anonymkode: 383e9...53c 1
IkkeStudentLenger Skrevet 29. april 2024 #46 Skrevet 29. april 2024 Det er ikke noe vi har der jeg bor, i Oslo i kommunal barnehage, var heller ikke en greie da jeg selv gikk i barnehage. Synes det er en god ting at det ikke skal koste noe i barnehagen og er glad for at det er fargefest heller enn karneval og fokus på at ikke foreldre skal bruke penger på ulike aktiviteter i barnehagen. Det er store forskjeller i inntekt mellom de ulike familiene, og for å være ærlig så virker det ikke som om barna bryr seg heller. De har det gøy med å leke med hverandre, og det er en sermoni i barnehagen på sommeravslutning når de store skal over på skolen. Det er jo ikke russeopplegg på hverken barne eller ungdomsskolen, synes ikke det bør være det på barnehagen heller. 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2024 #47 Skrevet 29. april 2024 AnonymBruker skrev (På 28.4.2024 den 0.35): Jeg bor i Tromsø og vet hva rosaruss er. Var det selv da jeg var ferdig i barnehagen for ca 20 år siden, men det var på vestlandet og ikke her i nord. Anonymkode: f65f3...a74 Vestfold her, var rosaruss for 30 år siden 😊 Er ingen ny tradisjon dette. Anonymkode: 661eb...e96 1
Piggsopp Skrevet 29. april 2024 #48 Skrevet 29. april 2024 Er det ikke barnehagene som pleier å ha tradisjon med rosaruss? Har aldri hørt om foreldre som velger å kjøpe inn russeluer osv til barna. På barnehagen til barna mine har de alltid rosaruss for skolestarterne, gøy det, men hadde klart oss uten og.
AnonymBruker Skrevet 29. april 2024 #49 Skrevet 29. april 2024 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Må man være fulle 19 åringer for å lage liv i et 17 mai tog?! Da har jeg virkelig missforstått mye! Anonymkode: 47abd...3d8 Poenget var jo at en femåring går i 17.maitog på akkurat samme måte med eller uten russelue/klær! En full 19-åring med russedress lager nok litt mer liv i toget. Femåringen endrer ikke personlighet fordi den har på rosa russeklær. Anonymkode: 4191f...ba1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2024 #50 Skrevet 29. april 2024 Trodde rosaruss bare var noe vi drev med på nittitallet, men så feil kan man ta 😅 Oppvokst på Østlandet, rundt Oslo. Husker jeg var sååå misunnelig på de andre barna i barnehagen som fikk være rosaruss, jeg måtte gå på noe førskole-opplegg i stedet Men altså, jeg tviler at noen startet planleggingen som rosaruss ett år (!) i forveien. Hva er det å planlegge, egentlig? Det er vel bare rosa klær, lue og egne "russekort". Anonymkode: f92ce...359
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå