Gå til innhold

Et barn til eller ikke?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jada, den debatten igjen. Vi er så usikre!

Vi har et barn på 2 og er veldig fornøyd med tilværelsen. Ingen av oss har egentlig lyst på et barn til, men føler veldig på at vi bør for barnets del. Vi synes det er trist for hans del å ikke få søsken.

MEN, jeg er på AAP og ender sannsynligvis med en eller annen uføregrad. Er kraftig utbrent og fikk i tillegg nylig Asperger diagnose.

Vi har i utgangspunktet grei økonomi og kan beholde huset selv om jeg er på AAP. Økonomisk er vi ikke så bekymret ift et barn til. Men, jeg er redd psyken min ikke takler en runde til med svangerskap og barsel. I tillegg vet vi jo at autisme er arvelig. Vi har hatt flaks med nr 1 (har allerede vært på bup pga min diagnose og fått bekreftet at han mest sannsynlig er nevrotypisk 💙), men vet jo ikke om nestemann kan få det.

Vi bor i en større by og barnet har masse andre barn å leke med i området her. Likevel er det jo noe med det å vokse opp med et livsvitne.

Bør vi trumfe igjennom en til og håpe på det beste?

Anonymkode: 28eb4...bcd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke få et til barn for å gi søsken en lekekamerat. Lag et til barn om dere ønsker. Men som du selv skriver så er ikke det noe dere har lyst på. Da dropper dere det.

• Liker 3
Skrevet (endret)

Høres ut som dere har nok med han dere har 🙂 det er mye mer krevende å ha to enn en. Vi har tre, og overgangen fra en til to var verst. Ville heller gitt all deres kjærlighet og energi til den dere har. 

Endret av Forumkonto
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som orker tanken på et barn til når man har en 2-åring😂. Hvis dere tenker på det hadde jeg gått for det. Ja, det er slitsomt men kjedelig å angre på at dere ikke fikk flere når det er for sent. 

Anonymkode: ef2a8...e9f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Forumkonto skrev (1 time siden):

Høres ut som dere har nok med han dere har 🙂 det er mye mer krevende å ha to enn en. Vi har tre, og overgangen fra en til to var verst. Ville heller gitt all deres kjærlighet og energi til den dere har. 

Ja, det er det vi synes! Har hørt at det kan være en tøff overgang. Samtidig går det seg kanskje til når de blir større?

Det er jo egentlig det vi har mest lyst til! Vi elsker å dille med han begge to og tenker egentlig at familien er komplett! Kanskje få en hund til på sikt. Da har jo barnet «lekekompiser» i hundene også :) 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det noen som orker tanken på et barn til når man har en 2-åring😂. Hvis dere tenker på det hadde jeg gått for det. Ja, det er slitsomt men kjedelig å angre på at dere ikke fikk flere når det er for sent. 

Anonymkode: ef2a8...e9f

Haha, godt poeng! 2-åring er en håndfull! 

Har lurt litt på det, i og med at vi begge tenker på det. Tror likevel vi kan stå godt i valget om å holde oss til enebarnet vårt. Særlig mtp arveligheten i min nevrotype. 

Men, det er nettopp her dilemmaet ligger, føler det er så mye som veier både for og mot. Synes ikke vektskålen tipper vesentlig hverken den ene eller den andre veien 🤔

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, det er det vi synes! Har hørt at det kan være en tøff overgang. Samtidig går det seg kanskje til når de blir større?

Det er jo egentlig det vi har mest lyst til! Vi elsker å dille med han begge to og tenker egentlig at familien er komplett! Kanskje få en hund til på sikt. Da har jo barnet «lekekompiser» i hundene også :) 

Haha, godt poeng! 2-åring er en håndfull! 

Har lurt litt på det, i og med at vi begge tenker på det. Tror likevel vi kan stå godt i valget om å holde oss til enebarnet vårt. Særlig mtp arveligheten i min nevrotype. 

Men, det er nettopp her dilemmaet ligger, føler det er så mye som veier både for og mot. Synes ikke vektskålen tipper vesentlig hverken den ene eller den andre veien 🤔

Mine to eldste er ti og åtte nå. Er ikke blitt enklere ettersom de har blitt eldre dessverre. Eldste har nok adhd, noe jeg mistenker sterkt at jeg selv har. Hvis dere har en «ukomplisert» unge i dag ville jeg holdt på den idyllen. Heller få en hund og legg til rette for sosial omgang med andre barn, slik at han lærer å dele osv. Vår eldste som nok ikke er nevrotypisk sliter i samspill med søsken. Hadde nok vært lettere hvis h*n kom som nr to eller tre. 

AnonymBruker
Skrevet

Få flere barn hvis dere faktisk ønsker dere flere barn. 

Lage barn for å gi søsken, blir litt feil. Heller ingen garanti for at søsken går overens, selv om mange gjør det. 

Har enebarn selv på 15 år, som har masse venner rundt seg og aldri klaget over tilværelsen. 

Anonymkode: 233c3...4f8

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...