Gå til innhold

Maling av rekkehus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bor i et rekkehus som skal males. Er det da naturlig at det er dem som bor i endeseksjonene som er ansvarlig for at endene blir malt? Hva er vanlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I mitt borettslag er det den som eier endeleiligheten som maler endeveggen.

Skrevet

Det høres jo naturlig ut, det er jo "deres" vegg liksom. Kanskje litt urettferdig, siden det blir mer arbeid, men det er vel mange andre fordeler med å bo i enden...

Skrevet

Her maler de som bor i endeleilighetene endene sine selv :) . Det er jo deres vegg.

Skrevet
Her maler de som bor i endeleilighetene endene sine selv  :) . Det er jo deres vegg.

Samme i mitt sameie :) Logisk egentlig, siden det er 'deres' vegg

Skrevet

Vi delte på endeveggene i vår rekke der jeg bodde..

Skrevet

Skulle jeg ha malt ender, skulle jeg også hatt tilgang til plassen som var der med endene. Er det i en hage, sier det seg selv at det er de som eier enderekkehuset som har ansvaret. Er det felles areal, er det vel litt annerledes.

Men jeg har bare hørt, at de som eier enderekkehuset også maler endene. Tror nok det er mest vanlig, om det ikke står noe i kontrakten.

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Man maler jo sine egne vegger. Og endeveggen tilhører endeleiligheten.

Skrevet
Man maler jo sine egne vegger. Og endeveggen tilhører endeleiligheten.

:Nikke:

Gjest Andrine
Skrevet

Jeg bor også i rekkehus - endeseksjon, og vi maler også den. Det er ut mot fellesarealet, og vi eier 75 cm fra veggen. Dette passer meg utmerket, for da kan jeg ha blomsterbed uten at noen kan si noe.

Skrevet

Jeg eier et rekkehus - endeleiligheten og det skal males til våren.

Jeg tar da det som en selvfølge at jeg må male endeveggen selv.

Fordelen for meg er at jeg da har mye større tomt enn de andre som bor i "midten" samt at jeg har vinduer på endeveggen noe som bl.a. gjør stua mi lysere.

Ulempen er altså litt mer plen å klippe samt å male endeveggen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...