Gå til innhold

Kutte ut "alt" 3 mnd før forsøk

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Første og forrige forsøket vårt var ikke mislykket. Vi fikk råd om å gjøre en del endringer av klinikken før første forsøk (i 3 mnd da dette er tiden det tar å lage en ny egg/sædcelle). 

Vi har lagt til 12 vitaminer, spiser rent og sunt, ikke UP-mat, går lange turer og kuttet koffein og sukker. Det eneste jeg sliter med er å kutte vin/øl i helgen. Føler det er den eneste kosen vi har igjen 😅

Vi er i utlandet og det virker som det er mer vanlig å ha sånt "regime" før forsøk der? I Norge står det stort sett bare at man skal avstå fra alkohol under stimulering. Hvordan har dere gjort det?

Anonymkode: b05b7...426

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var mislykket* skulle det stå. Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Lage nye egg"? Unnskyld meg, men har klinikken sagt det til deg? Da hadde jeg byttet klinikk umiddelbart. Da vet de ikke hva de driver med.

Kvinner lager ikke nye egg. Vi blir født med et bestemt antall egg i buken, og de dannes ingen nye resten av livet. Noen blir absorbert og forsvinner, noen støtes ut med menstruasjon, noen blir befruktet og blir barn av. 

I fosterlivet hadde du 6-7 millioner egg. Ved fødselen er antall egg redusert til en million og ved pubertet til ca 300000. Av disse vil mellom 300 og 400 komme til full modning og eggløsning. Det er det samme antall menstruasjoner en kvinne har i løpet av livet.11. apr. 2019
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (Akkurat nå):

"Lage nye egg"? Unnskyld meg, men har klinikken sagt det til deg? Da hadde jeg byttet klinikk umiddelbart. Da vet de ikke hva de driver med.

Kvinner lager ikke nye egg. Vi blir født med et bestemt antall egg i buken, og de dannes ingen nye resten av livet. Noen blir absorbert og forsvinner, noen støtes ut med menstruasjon, noen blir befruktet og blir barn av. 

I fosterlivet hadde du 6-7 millioner egg. Ved fødselen er antall egg redusert til en million og ved pubertet til ca 300000. Av disse vil mellom 300 og 400 komme til full modning og eggløsning. Det er det samme antall menstruasjoner en kvinne har i løpet av livet.11. apr. 2019

Jeg vet at det ikke lages nye egg - men syklusen til en eggcelle er 3 måneder (fra modningen til eggløsning) og det kan man påvirke :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg vet at det ikke lages nye egg - men syklusen til en eggcelle er 3 måneder (fra modningen til eggløsning) og det kan man påvirke :) 

Ok, så du mente modne nye egg, ikke lage dem. Det gir mer fornuft :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (1 minutt siden):

Ok, så du mente modne nye egg, ikke lage dem. Det gir mer fornuft :)

Formulerte meg nok litt klønete 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herlighet, kos deg med litt vin. Det er da måte på hvor mye man skal kutte helt ut. Mine to ble til på proseco. 

Anonymkode: d9533...a50

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...