AnonymBruker Skrevet 26. april 2024 #1 Skrevet 26. april 2024 Ryggen er nesten låst fra midten og opp mot nakken. nakke og skuldre er også utrolig stive og gjør vondt, smertene brer seg også ut i armene. I tillegg har hoftene til tider stivnet helt og låst seg. Var hos en kiropraktor nylig, som reagerte på hvor utrolig stiv ryggen var og at jeg hadde flere låsninger. Han antydet noe revmatisk, kanskje bektherev. Noen med lidelsen som kan dele erfaring? Hatt det slik i flere år og bare blitt verre. Anonymkode: 151c6...e40
AnonymBruker Skrevet 26. april 2024 #2 Skrevet 26. april 2024 Du kan like gjerne få det utredet. Det er blodprøve og mr som er første skritt. Anonymkode: b3342...8ef 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2024 #3 Skrevet 26. april 2024 Stivhet på morgningen er ekstremt vanlig og et klassisk symptom ved bektherev. En HLA-B27 kan indikere bektherev dersom den er positiv, men det er også mulig (men svært sjeldent) å ha en negativ gentest, og likevel ha bektherev, da må man gå ut i fra endringer påvist på MR, over en lenger periode på flere år. Anonymkode: 81f3d...798
AnonymBruker Skrevet 26. april 2024 #4 Skrevet 26. april 2024 Ellers er det slik det er å oppleve det å passere 25 år.... Anonymkode: e3abd...4ca
AnonymBruker Skrevet 26. april 2024 #5 Skrevet 26. april 2024 Jeg har spondylitt (bekhterev er det gamle navnet på diagnosen), og kjenner meg ikke igjen i noen av symptomene dine. Det er en tilstand med stor variasjon,. Som en over her nevner har de fleste postitiv HLA-B27 og hvis du har hatt regnbuehinnebetennelse er sjansen stor for spondylitt. Ta en tur til fastlegen din og be om utredning. Anonymkode: b24e2...bee
AnonymBruker Skrevet 27. april 2024 #6 Skrevet 27. april 2024 Henviste ikke kiropraktoren din til MR med tanke på at han reagerte på hvor stiv du var? Kiropraktorer kan jo henvise til MR og røntgen. Anonymkode: 7fd15...24f
AnonymBruker Skrevet 27. april 2024 #7 Skrevet 27. april 2024 Jeg har Bekhterev, og kjenner meg heller ikke igjen i din beskrivelse, men vi er jo forskjellige. Stiv nakke/skuldre og rygg er jo ganske klassisk da, og lyser ikke akkurat revmatisk.. Men ta deg en tur til legen. Dersom kiropraktor mistenker revmatisme bør han jo henvise til MR. Anonymkode: b463a...e09
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå