Gå til innhold

London med barn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi skal til London med to barn 12 og 10år i juni. Hva anbefaler dere at vi bør få med oss som passer for barn på den alderen? Ingen av dem liker Harry Potter btw. 

Anonymkode: 1cbad...75b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er ganske umulig å svare på uten å vite interesser. 

Men utvalget er uendelig. Ta kanalbåtene opp til camden, og gå på marked, og kjøp mat fra bodene. Eller videre til zoo om det er godt vær. Omvisning på buckingham er en opplevelse om man er litt interessert i det royale på den alderen. The dungeon, om de ikke er så lettskremt. London Eye. Marked og folkeliv på spitafields. Lei tråkkebåt i hyde park. Båttur på themsen. Mulig ut til Greenwich. 

Det eneste jeg kan si at dere må gjøre med barn i den alderen er Hamleys, på Regents street. Det er magisk for barn. Og de bør få et budsjett før dere går inn. 

Anonymkode: 8a297...9cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Det er ganske umulig å svare på uten å vite interesser. 

Men utvalget er uendelig. Ta kanalbåtene opp til camden, og gå på marked, og kjøp mat fra bodene. Eller videre til zoo om det er godt vær. Omvisning på buckingham er en opplevelse om man er litt interessert i det royale på den alderen. The dungeon, om de ikke er så lettskremt. London Eye. Marked og folkeliv på spitafields. Lei tråkkebåt i hyde park. Båttur på themsen. Mulig ut til Greenwich. 

Det eneste jeg kan si at dere må gjøre med barn i den alderen er Hamleys, på Regents street. Det er magisk for barn. Og de bør få et budsjett før dere går inn. 

Anonymkode: 8a297...9cd

Takk for fine tips! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine var litt yngre, men jeg tipper The Shard vil være kult, hvis de ikke har vært i skyskraper før. Ellers synes jeg ChinaTown er er spesielt. British museum var en hit.  Det vil de kanskje kunne relatere litt til senere, Rosettastenen og alt britene har stjålet fra Hellas og Egypt mv. Er de gode i engelsk, så er en omvisning på Tower kanskje også noe? 

Ser nå at Archipelago har stengt, men London har en hel del spesielle spisesteder. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må jo ta dem med til Hamley's, Londons største lekebutikk, et paradis for barn. Man kan bruke en halv dag der, gå fra etasje til etasje, stappfulle av leker. Det ble nesten litt for mye for meg, så jeg endte opp med bare et par esker Lego :) 

https://www.hamleys.com/find-a-store

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lavmålet

Legger til å spise på en unnselig og helt ordinær engelsk cafe, shoppe ukjent godteri på Tesco, Big Ben, fish & chips, kjøre dobbeldekker bus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser båttur på Themsen er nevnt. Vil annbefale å ta den helt til Greenwich. Bruk tid der veldig koselig sted med lave byggninger, butikker og spisesteder. Tilbake til London ta Dockland Light railway, og prøv å få plass forran. Dette er en førerløs bane så man har fri sikt forover og etter å gått i tunnel under Themsen fortsetter det med en spektakulær tur mellom og gjennom skyskraperne i Canary Warf.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kanalbåt mellom little venice og camden market, afternoon tea på buss, naturhistorisk museum, m&m-butikken, sky garden(gratis, men billetter legges ut 3 uker før og forsvinner fort), piknik i hyde park, London eye og London dungeon. Anbefaler på det sterkeste appen Visit London! 

Anonymkode: 3a567...31f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Var i London med mine barn da de var 11 og 14. Vi var på Tower of London, London Eye, Buckingham Palace, Madame Tussauds, Tate Modern, Hyde Park, Emirates stadium (fotballinteressert sønn) mm. Kan være store avstander så ikke planlegg for mye. Da blir det bare stress. 

Anonymkode: 70557...786

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært mye i London.

Besøk de store butikkene som er barnevennlige, Hamleys, M&M store og lego. Jeg liker og å besøke Harrods. En på 12 er kanskje interessert i mote og parfymerier?

Jeg ville tatt meg råd til Afternoon tea på et flott sted kanskje oppe i The Shard eller på Sketch.

Se et par musicaler, det er masse og velge i. Løvenes konge er fantastisk, Mathilda, Mean girls, osv

Ta en turistbuss, båten på Themsen, besøk museer og Tate modern. Gå rundt i Covent garden og se på folkelivet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er en del i London med mine barn i den alderen. En gutt og en jente. Jenta MÅ på Primark og shoppe (høydepunktet på turen). Gutten MÅ til fotballstadion for favorittlaget. Ellers går vi og spiser ute, vi går alltid innom Natural History Museum og ser på dinosaurer og jordskjelv-rommet, tar mye buss og sitter fremst, øverst. Har tatt båt til Greenwich, er perfekt hvis det er fint vær.

Etter mye gåing kan det være fint med en musical eller et show av noe slag, som er barnevennlig. Men bare det å rusle rundt, på Camden på dagtid, eller Leicester square på kvelden, langs South Bank fra London Eye ned mot Tate. Har også tatt pedalbåt i Hyde Park (the Serpentine).

En ting vi gjorde sist som var STOR suksess (spesielt for eldstejenta) var Silent disco walk i Covent Garden. Det var skikkelig gøy, varte en times tid, og var en opplevelse for livet :D

Anonymkode: 7257f...534

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
fru Alving skrev (På 28.4.2024 den 12.39):

Har vært mye i London.

Besøk de store butikkene som er barnevennlige, Hamleys, M&M store og lego. Jeg liker og å besøke Harrods. En på 12 er kanskje interessert i mote og parfymerier?

Jeg ville tatt meg råd til Afternoon tea på et flott sted kanskje oppe i The Shard eller på Sketch.

Se et par musicaler, det er masse og velge i. Løvenes konge er fantastisk, Mathilda, Mean girls, osv

Ta en turistbuss, båten på Themsen, besøk museer og Tate modern. Gå rundt i Covent garden og se på folkelivet.

Er løvenes konge på Lyceum Theater? 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Er løvenes konge på Lyceum Theater? 😃

Ja tror det. Veldig sentralt i Covent Garden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Masse bra tips, M&M's store i Leicester Square er også poppis her.

IMG_5032.webp

Anonymkode: 21544...965

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...