Gå til innhold

Email og surfing i arbeidstiden

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke dårlig samvittighet.

Noen tar røykepause, jeg tar surfe-pause.

Røykerne her har røykepause som utgjør mye mer av tiden enn det jeg bruker på å sende en mail eller skumme nettavisene. De går ut og røyker og er ikke tilgjengelige mens jeg er inne og er tilgjengelig.

Fortsatt ikke dårlig samvittighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Innimellom kan det bli endel surfing/mail i arbeidstiden, men det henger helt sammen med hvor mye jeg har gjøre til enhver tid. Har en jobb der arbeidsmengden går litt i berg og dalbane, så jeg har ikke dårlig samvittighet for at jeg er på nettet når det er lite å gjøre for det tar jeg igjen når det er mye å gjøre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber stort sett på nettet hele dagen - og jeg ser det som deilig avlastning å svitsje innom Kvinneguiden og en eller annen avis i løpet av dagen. Har absolutt ingen dårlig samvittighet for det. Tar også en tur ut med røykerne i løpet av dagen - ingen har godt av å sitte pal foran en PC fra 8-16 hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hender at jeg rekker en tur innom en nettavis for å lese forsiden. Dette er stort sett i forbindelse med lunsj eller hvis jeg er satt på vent i telefonen. Privat e-post før jeg ikke på jobb-mailen min, så det eneste må være hvis jeg leter etter noe på webmailen min og finner en e-post jeg må svare på.

Den uskrevne regelen hos oss er at man kan bruke nettet og e-post privat i lunsjen/pauser. Og det tror jeg faktisk at de fleste holder seg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går veldig i perioder. Jeg jobber deltid ved siden av studiene - og nå om vinteren er det utrolig lite å gjøre om vinteren. Så jeg er ikke det grann flau for å innrømme at jeg sitter her på jobb nå - kikker innom KG jevnlig, leser aviser og jobber med skolearbeid. Alt jeg kan gjøre her på jobben har jeg gjort, så nå er jeg mer eller mindre en vakt (jobber som hotellresepsjonist).

Når sesongen kommer igang får vi det mer travelt og da kuttes disse private tingene ut, da er det ikke tid til slikt.

Men altså, slik som det er nå har jeg ingen dårlig samvittighet. Jeg får jobben min gjort, og alternativet nå hadde vært å glo i veggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvor mye det koster arbeidplassen at en medarbeider sykemeldes eller slutter og må erstattes fordi han/hun er utslitt? Noen pauser i løpet av dagen er jo bare fint.

Jeg surfer lite eller ingenting, kanskje en gang i uken. Svarer av og til på private mail, kanskje en gang i uken det også. I løpet av arbeidstiden, altså. Ellers tar jeg sånt utenom jobb. Vi har det fryktelig travelt for tiden der jeg jobber. Men vi tar oss en del tid til å småprate sammen, det er viktig! Ofte starter eller ender det med jobbrelaterte emner og glir over i privat smalltalk. Dette er lim mellom kollegaer, mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hender jeg bruker nettet til private ting på jobb, men har null dårlig samvittighet for det. Sidestiller det med å ta seg en pause og sitter da ikke med private ting i timesvis. Det arbeidet jeg ikke rekker gjøre i arbeidstiden min gjør jeg i fritiden min så arbeidsgiver taper intet på mitt nettbruk, men disse små pausene fører heller til at jeg orker litt mer. :engel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg surfer veldig lite i arbeidstiden - det blir av og til (noen ganger i uken) en tur innom nettavisene, ellers nesten ingenting. Det hender jeg har behov for å ordne private ting i arbeidstiden, og da har jeg ingen dårlig samvittighet for det ettersom det ikke er noen andre som blir sittende med oppgavene mine uansett :forvirret:

Ettersom jeg har kontorjobb har jeg litt problemer med å kalle surfing "min velfortjente pause"..., etter min mening bør man som hovedregel bruke pausene til å sosialisere seg med kollegaer og evt. strekke litt på kroppen, ikke til å sitte med blikket klistret til skjermen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...