AnonymBruker Skrevet 26. april 2024 #1 Skrevet 26. april 2024 Bare vil dele min frustrasjon ang bytting av barnehagen da jeg føler meg litt oppgitt... Nå har det vært andre året på rad vi har ikke fått barnehageplass der vi søkte. Barnet mitt født i november så vi har rett til barnehageplass fra november. Og når jeg søkte hadde jeg ikke noen tanker om det er bra eller dårlig i det hele tatt. Dette er mitt første barn og jeg er ikke kjent med hvordan systemet fungerer i det hele tatt. Etter barnet ble født søkte vi barnehageplass umiddelbart da jeg ble sagt at dette er lurt. Og var veldig overrasket når vi fikk tildelt plass i en helt annen barnehage (som var ikke på lista vår en gang av 5 stk). Det var meget trist når vi først tok turen ditt, den så ut som en kjipt barnehage utenfra (bitte liten tom uteplassen dekket med grønt kunstig teppe + asfalt ... ikke gressflekk en gang) og like kjipt er den "innenfra" og her mener jeg dessverre ikke bare sliten interiør... 😭😭😭 Hadde mange situasjoner som jeg bare ønsket å gråte av. Helt umulig å ha en konstruktiv dialog ang noe med hun som er pedagog i avdelingen vår så jeg ga opp etter et par forsøk. Og på toppen av alt starter hver eneste dag for meg med at dattera sier at hun ikke vil gå i barnehage og masse tårer. Og det blir 2 år i den barnehagen til høsten... jeg føler meg helt hjelpeløs og DÅRLIG MOR! Jeg ville betale så mye mer hvis jeg bare kunne for å få en ordentlig barnehage for jenta mi der folk liker det de gjør, finner på noe morsomt... i hvert fall går ut hver dag for å få frisk luft. Men jeg bare får det ikke til. Vi har alltid sett for oss Steiner barnehage men der har vi stått på lista helt siden starten. Var på besøk der flere ganger, sendte motivasjonsbrev, søkte plass på Steinerskole. De kjenner oss godt allerede men sier de kan ikke gjøre noe med systemet der vi ikke er prioritert pga at vi har barnehageplass. Kjenner 2 andre barn som søkte om plass der etter oss og fikk den pga de hadde rett til plass til hovedopptaket fra august (det er barn født i januar og februar). Som er kun 2 og 3 måneder eldre enn mitt barn da! ... de søkte MYE senere enn oss og kommet inn. Hvorfor er systemet så diskriminerende etter fødselsdato bare? 😓 man velger ikke når man får føde et barn (ikke alle er så heldige med å bli gravide akkurat når de vil, noen venter i flere år for mirakel til å skje). Og så blir barne "dømt" til å gå i det kjipeste barnehage som har alltid ledige plasser til øverst utenom hovedopptaket (av en grunn slikt jeg skjønner nå...) Bare føles så urettferdig dette. Vi søkte en annen barnehage i området også for å bytte men har ikke fått plass der heller. Selv om jeg skrev motivasjonsbrev også og var på besøk og snakket med leder... Bare føler meg helt hjelpeløs. Hadde stor håp på at etter to år på venteliste får vi plass i hvertfall i noen av dem, men nei. Ble helt knust etter at vi har ikke fått noe igjen... Vi bor i Oslo. Jeg er avhengig av å jobbe for at økonomien i familien kunne gå. Hvorfor er det så håpløst 😢 Anonymkode: 71fe0...385 3
Dojakitty Skrevet 26. april 2024 #2 Skrevet 26. april 2024 Har barnet ditt gått i andre barnehager eller har hun ikke startet enda? 2
Sofakona Skrevet 26. april 2024 #3 Skrevet 26. april 2024 Dojakitty skrev (1 minutt siden): Har barnet ditt gått i andre barnehager eller har hun ikke startet enda? Tror hun skriver at hun har gått 2 år i denne barnehagen Hva er det du synes dr så ille i denne barnehagen?
AnonymBruker Skrevet 26. april 2024 #4 Skrevet 26. april 2024 Dojakitty skrev (1 minutt siden): Har barnet ditt gått i andre barnehager eller har hun ikke startet enda? Nei hun har kun gått i den som vi ikke er fornøyd med i 1,5 år nå. Vi har aldri fått plass andre steder siden da. Fortsatt står på ventelister ☹️ TS Anonymkode: 71fe0...385
Sofakona Skrevet 26. april 2024 #5 Skrevet 26. april 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei hun har kun gått i den som vi ikke er fornøyd med i 1,5 år nå. Vi har aldri fått plass andre steder siden da. Fortsatt står på ventelister ☹️ TS Anonymkode: 71fe0...385 Hva er du misfornøyde med? Altså i barnehagen
Dojakitty Skrevet 26. april 2024 #6 Skrevet 26. april 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei hun har kun gått i den som vi ikke er fornøyd med i 1,5 år nå. Vi har aldri fått plass andre steder siden da. Fortsatt står på ventelister ☹️ TS Anonymkode: 71fe0...385 Hva er det du ikke liker med bhg? 2
lille..trille Skrevet 26. april 2024 #7 Skrevet 26. april 2024 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Bare vil dele min frustrasjon ang bytting av barnehagen da jeg føler meg litt oppgitt... Nå har det vært andre året på rad vi har ikke fått barnehageplass der vi søkte. Barnet mitt født i november så vi har rett til barnehageplass fra november. Og når jeg søkte hadde jeg ikke noen tanker om det er bra eller dårlig i det hele tatt. Dette er mitt første barn og jeg er ikke kjent med hvordan systemet fungerer i det hele tatt. Etter barnet ble født søkte vi barnehageplass umiddelbart da jeg ble sagt at dette er lurt. Og var veldig overrasket når vi fikk tildelt plass i en helt annen barnehage (som var ikke på lista vår en gang av 5 stk). Det var meget trist når vi først tok turen ditt, den så ut som en kjipt barnehage utenfra (bitte liten tom uteplassen dekket med grønt kunstig teppe + asfalt ... ikke gressflekk en gang) og like kjipt er den "innenfra" og her mener jeg dessverre ikke bare sliten interiør... 😭😭😭 Hadde mange situasjoner som jeg bare ønsket å gråte av. Helt umulig å ha en konstruktiv dialog ang noe med hun som er pedagog i avdelingen vår så jeg ga opp etter et par forsøk. Og på toppen av alt starter hver eneste dag for meg med at dattera sier at hun ikke vil gå i barnehage og masse tårer. Og det blir 2 år i den barnehagen til høsten... jeg føler meg helt hjelpeløs og DÅRLIG MOR! Jeg ville betale så mye mer hvis jeg bare kunne for å få en ordentlig barnehage for jenta mi der folk liker det de gjør, finner på noe morsomt... i hvert fall går ut hver dag for å få frisk luft. Men jeg bare får det ikke til. Vi har alltid sett for oss Steiner barnehage men der har vi stått på lista helt siden starten. Var på besøk der flere ganger, sendte motivasjonsbrev, søkte plass på Steinerskole. De kjenner oss godt allerede men sier de kan ikke gjøre noe med systemet der vi ikke er prioritert pga at vi har barnehageplass. Kjenner 2 andre barn som søkte om plass der etter oss og fikk den pga de hadde rett til plass til hovedopptaket fra august (det er barn født i januar og februar). Som er kun 2 og 3 måneder eldre enn mitt barn da! ... de søkte MYE senere enn oss og kommet inn. Hvorfor er systemet så diskriminerende etter fødselsdato bare? 😓 man velger ikke når man får føde et barn (ikke alle er så heldige med å bli gravide akkurat når de vil, noen venter i flere år for mirakel til å skje). Og så blir barne "dømt" til å gå i det kjipeste barnehage som har alltid ledige plasser til øverst utenom hovedopptaket (av en grunn slikt jeg skjønner nå...) Bare føles så urettferdig dette. Vi søkte en annen barnehage i området også for å bytte men har ikke fått plass der heller. Selv om jeg skrev motivasjonsbrev også og var på besøk og snakket med leder... Bare føler meg helt hjelpeløs. Hadde stor håp på at etter to år på venteliste får vi plass i hvertfall i noen av dem, men nei. Ble helt knust etter at vi har ikke fått noe igjen... Vi bor i Oslo. Jeg er avhengig av å jobbe for at økonomien i familien kunne gå. Hvorfor er det så håpløst 😢 Anonymkode: 71fe0...385 Vi slet også med barnehageplass her i Oslo. Fikk endelig barnehageplass i nærheten selv, men hadde store problemer og har hatt barnehageplass langt borte. Men barnehagen vi endte opp med (som er langt borte fra oss. Vi søkte oss til der på eget initiativ) er helt fantastisk. De har noen ledige plasser til 2åringer til høsten. Send gjerne melding så kan jeg fortelle spesifikt hvis du ønsker plass i nordre Aker
AnonymBruker Skrevet 26. april 2024 #8 Skrevet 26. april 2024 Nå vet jeg ikke hvordan det er der du bor, men i vår kommune må det søkes på nytt hvert år, innen en viss dato. Det gjelder også bytte av bhg. Kan det være derfor det har kræsjet hos dere? Anonymkode: 11e87...2a6 6
AnonymBruker Skrevet 26. april 2024 #9 Skrevet 26. april 2024 Har dere sendt ny søknad om OVERFØRING til ny barnehage? Anonymkode: ef295...774 9
Sofakona Skrevet 26. april 2024 #10 Skrevet 26. april 2024 L AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nå vet jeg ikke hvordan det er der du bor, men i vår kommune må det søkes på nytt hvert år, innen en viss dato. Det gjelder også bytte av bhg. Kan det være derfor det har kræsjet hos dere? Anonymkode: 11e87...2a6 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har dere sendt ny søknad om OVERFØRING til ny barnehage? Anonymkode: ef295...774 Sendte du søknad før 1 mars i år? Og fjor? 3
AnonymBruker Skrevet 26. april 2024 #11 Skrevet 26. april 2024 Sofakona skrev (Akkurat nå): Hva er du misfornøyde med? Altså i barnehagen Det er mange ting. Vanskelig å nevne og til og med huske alt. De går sjeldent ut. En gang i uke er normalt. Synes det er helt utrolig. Og argumentasjon er at de har mange barn og kle på (?) Har aldri vært hele gruppa på 8 stk samlet. Ser på mye tull på skjerm. Synes det er helt unødvendig på småbarnsavdeling for ettåringer... nå er hun to og det er likevel akt for tidlig synes jeg. Vi ser ikke på tv hjemme så jeg spør henne om de ser på laptop i barnehage - ja. Og har selv sett flere ganger at på morgen sitter de på fellesrommet og bare ser på skjerm. De har aldri tid til å legge noen bilder i det hele tatt. Ikke så viktig men litt trist det også. Hver dag går "helt fint" bare. Månedsplan ser bare latterlig ut da det eneste som står der er "frilek", "koser oss"... de aldri har noen planlagte aktiviteter i det hele tatt. Når det eneste mitt ønske var at barnet mitt skal ikke spise søte ting , fikk hun spist melkesjokolade 2 (!) dager etter... dom ettåring :-/ Det spesielle opplevelsen jeg kanskje kunne ønsket meg å dele med barnet mitt selv. Og litt senere gjerne... Mange mange små ting. Det er overhodet ikke alt. Hvordan de kler barnet, hvordan de skifter bleier 🙈 veldig mange ting altså Anonymkode: 71fe0...385 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2024 #12 Skrevet 26. april 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nå vet jeg ikke hvordan det er der du bor, men i vår kommune må det søkes på nytt hvert år, innen en viss dato. Det gjelder også bytte av bhg. Kan det være derfor det har kræsjet hos dere? Anonymkode: 11e87...2a6 Nei, jeg får melding om å bekrefte om jeg fortsatt ønsker å stå på venteliste hvert år. Og det gjorde jeg ☹️ så det tror jeg ikke årsaken dessverre Anonymkode: 71fe0...385
Sofakona Skrevet 26. april 2024 #13 Skrevet 26. april 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er mange ting. Vanskelig å nevne og til og med huske alt. De går sjeldent ut. En gang i uke er normalt. Synes det er helt utrolig. Og argumentasjon er at de har mange barn og kle på (?) Har aldri vært hele gruppa på 8 stk samlet. Ser på mye tull på skjerm. Synes det er helt unødvendig på småbarnsavdeling for ettåringer... nå er hun to og det er likevel akt for tidlig synes jeg. Vi ser ikke på tv hjemme så jeg spør henne om de ser på laptop i barnehage - ja. Og har selv sett flere ganger at på morgen sitter de på fellesrommet og bare ser på skjerm. De har aldri tid til å legge noen bilder i det hele tatt. Ikke så viktig men litt trist det også. Hver dag går "helt fint" bare. Månedsplan ser bare latterlig ut da det eneste som står der er "frilek", "koser oss"... de aldri har noen planlagte aktiviteter i det hele tatt. Når det eneste mitt ønske var at barnet mitt skal ikke spise søte ting , fikk hun spist melkesjokolade 2 (!) dager etter... dom ettåring 😕 Det spesielle opplevelsen jeg kanskje kunne ønsket meg å dele med barnet mitt selv. Og litt senere gjerne... Mange mange små ting. Det er overhodet ikke alt. Hvordan de kler barnet, hvordan de skifter bleier 🙈 veldig mange ting altså Anonymkode: 71fe0...385 Ja det hørtes jo ikke noe serlig ut. Men du søkte nå før 1 mars? Har du fått noe svar ang plass til august?
AnonymBruker Skrevet 26. april 2024 #14 Skrevet 26. april 2024 Sofakona skrev (4 minutter siden): L Sendte du søknad før 1 mars i år? Og fjor? Ja. Men måtte komme inn og oppdatere for å "fortsatt stå på venteliste". Slikt fikk jeg beskjed i skriftlig melding fra kommume Anonymkode: 71fe0...385
Dojakitty Skrevet 26. april 2024 #15 Skrevet 26. april 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er mange ting. Vanskelig å nevne og til og med huske alt. De går sjeldent ut. En gang i uke er normalt. Synes det er helt utrolig. Og argumentasjon er at de har mange barn og kle på (?) Har aldri vært hele gruppa på 8 stk samlet. Ser på mye tull på skjerm. Synes det er helt unødvendig på småbarnsavdeling for ettåringer... nå er hun to og det er likevel akt for tidlig synes jeg. Vi ser ikke på tv hjemme så jeg spør henne om de ser på laptop i barnehage - ja. Og har selv sett flere ganger at på morgen sitter de på fellesrommet og bare ser på skjerm. De har aldri tid til å legge noen bilder i det hele tatt. Ikke så viktig men litt trist det også. Hver dag går "helt fint" bare. Månedsplan ser bare latterlig ut da det eneste som står der er "frilek", "koser oss"... de aldri har noen planlagte aktiviteter i det hele tatt. Når det eneste mitt ønske var at barnet mitt skal ikke spise søte ting , fikk hun spist melkesjokolade 2 (!) dager etter... dom ettåring 😕 Det spesielle opplevelsen jeg kanskje kunne ønsket meg å dele med barnet mitt selv. Og litt senere gjerne... Mange mange små ting. Det er overhodet ikke alt. Hvordan de kler barnet, hvordan de skifter bleier 🙈 veldig mange ting altså Anonymkode: 71fe0...385 Høres overhodet ikke bra ut. Som tidligere ansatt i bhg i mange år så høres dette utrolig dårlig ut 4
Sofakona Skrevet 26. april 2024 #16 Skrevet 26. april 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, jeg får melding om å bekrefte om jeg fortsatt ønsker å stå på venteliste hvert år. Og det gjorde jeg ☹️ så det tror jeg ikke årsaken dessverre Anonymkode: 71fe0...385 Du bør nok heller søke plass og ikke stå på vejye lister. Min datter har byttet 3 barnehager. Hun kunne stå på venteliste på den hun går i nå( denne var kjempe populær) ..men hadde jeg bare stått på vejye liste hadde du ikke fått gått i de 2 andre vi søkte 2
AnonymBruker Skrevet 26. april 2024 #17 Skrevet 26. april 2024 Sofakona skrev (1 minutt siden): Ja det hørtes jo ikke noe serlig ut. Men du søkte nå før 1 mars? Har du fått noe svar ang plass til august? Bekreftet ønske om å sto på venteliste - ikke noe plass dessverre. Jeg snakker med kolleger og andre barnefamilier vi kjenner og jeg vet at det ikke er en bra barnehage... sikkert fins verre og. Garantert. Men sammenlignet med absolutt alle vi kjenner har vi det absolutt mest skuffende erfaring Anonymkode: 71fe0...385
AnonymBruker Skrevet 26. april 2024 #18 Skrevet 26. april 2024 Hvorfor måtte hun begynne i barnehagen så tidlig? Hadde aldri sendt et lite barn i en sånn barnehage. Dere må prioritere annerledes. Anonymkode: 20bda...f84
AnonymBruker Skrevet 26. april 2024 #19 Skrevet 26. april 2024 lille..trille skrev (13 minutter siden): Vi slet også med barnehageplass her i Oslo. Fikk endelig barnehageplass i nærheten selv, men hadde store problemer og har hatt barnehageplass langt borte. Men barnehagen vi endte opp med (som er langt borte fra oss. Vi søkte oss til der på eget initiativ) er helt fantastisk. De har noen ledige plasser til 2åringer til høsten. Send gjerne melding så kan jeg fortelle spesifikt hvis du ønsker plass i nordre Aker Takk snille deg! Det er desverre veldig veldig langt unna ☹️ bor på Søndre Nordstrand ☹️ Anonymkode: 71fe0...385
AnonymBruker Skrevet 26. april 2024 #20 Skrevet 26. april 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Bekreftet ønske om å sto på venteliste - ikke noe plass dessverre. Jeg snakker med kolleger og andre barnefamilier vi kjenner og jeg vet at det ikke er en bra barnehage... sikkert fins verre og. Garantert. Men sammenlignet med absolutt alle vi kjenner har vi det absolutt mest skuffende erfaring Anonymkode: 71fe0...385 Men dere vil jo ikkje få noe ny barnehage om dere står på venteliste. Er det ingen andre barnehager du kunne tenke deg å søke ? Eller skal du stå på venteliste i kanskje flere år? Anonymkode: 86386...265 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå