Gå til innhold

Menn på Tinder som skriver at de er jordnære

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har sett mange tilsynelatende helt vanlige menn som skriver at de er jordnære. Jeg har fundert litt på hva de mener. 

Med jordnær forbinder jeg velstående mennesker, kjendiser ol, som fort kan miste litt bakkekontakt ift penger og status. 

Men «vanlige» mennesker? Skjønner ikke hva de mener. 

Anonymkode: d245d...663

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Med jordnær forbinder jeg velstående mennesker, kjendiser ol, som fort kan miste litt bakkekontakt ift penger og status. 

Jeg tror kanskje du har en litt annen tolkning av ordet jordnær enn den gjengse.
Jordnær er jo nettopp vanlige mennesker som ikke mister bakkekontakten - derav ordet jord-nær.

Anonymkode: ae909...389

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Har sett mange tilsynelatende helt vanlige menn som skriver at de er jordnære. Jeg har fundert litt på hva de mener. 

Jordnær? Ene foten i grava og den andre på et vått bananskall kanskje ..? 🤔.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg tror kanskje du har en litt annen tolkning av ordet jordnær enn den gjengse.
Jordnær er jo nettopp vanlige mennesker som ikke mister bakkekontakten - derav ordet jord-nær.

Men hvorfor skulle man miste bakkekontakten når man er et vanlig menneske? Jeg kjenner seriøst ingen som ikke er jordnære. Det er jo standarden. Hvorfor poengtere det da. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Gjerrige, tenker jeg. Been there, done that. Og nei, jeg snakker ikke om at jeg "forventet å bli forsørget", men at da vi flyttet sammen og skulle sette sammen familiebudsjett, skulle han spare seg (eller oss) til fant. Aldri bursdagsgaver eller julegaver, den billigste kneippen til brødskivene, blodpudding og lungemos ble regnet som middagsmat, og sminke kunne jeg da bestille fra kina til 20 kroner stykket. Fysj.

Anonymkode: 68616...44b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men hvorfor skulle man miste bakkekontakten når man er et vanlig menneske? Jeg kjenner seriøst ingen som ikke er jordnære. Det er jo standarden. Hvorfor poengtere det da. 

Det finnes alle slags mennesker, også mange som ikke oppfattes som jordnære. Men du er heldig da - som ikke kjenner noen. Eller som definerer jordnær annerledes...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Aldri bursdagsgaver eller julegaver, den billigste kneippen til brødskivene, blodpudding og lungemos ble regnet som middagsmat

Her gikk vi fra den rosende uttrykket "jordnær" til lungemos veldig fort...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Går stort sett i hverdags eller jobbe ute klær...

Anonymkode: 5a908...7b8

AnonymBruker
Skrevet

Dette illustrerer vel godt hvorfor menn rådes til å skrive minst mulig i bio. Er altfor mange gærne damer med kreative tolkninger.

Anonymkode: a5903...0c4

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Opptatt av de nære ting. Jobb, familie, taco og fotballklubben. 

Anonymkode: f38f7...9a4

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette illustrerer vel godt hvorfor menn rådes til å skrive minst mulig i bio. Er altfor mange gærne damer med kreative tolkninger.

Det trur jeg er lurt. Alt tolkes i verste retning, ser det ut til. Men det er jo naturlig at det blir sånn når man har så mye å velge imellom. Noe må man bruke for å sile ut folk.

Anonymkode: 6d62f...9f3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Haha, her skjønner jeg faktisk godt hva du mener, selv om jeg er en av de damene som skrev surt om menn som skriver "ikke drama" i den andre tråden 😄

Jordnær må det da være ålreit å skrive? Jeg tenker i hvert fall at det betyr en rolig kar som ikke er opptatt av statussymboler for eksempel, men av nære verdier og et vanlig, godt liv. 

Anonymkode: f26c8...243

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg har møtt flere. Drømmere, idealister, religiøse, og alle slags svevende verdenssyn. Noen takler ikke å lede et par ansatte, uten å bli kongen på haugen.

At "vanlige" poengterer jordnærhet, betyr at de er fornøyde der, og ikke streber etter toppen.

Anonymkode: 0fccb...05f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...