AnonymBruker Skrevet 26. april 2024 #1 Skrevet 26. april 2024 Jeg vet at det finnes solskinnshistorier her men trenger likevel oppmuntring. Jeg er gravid uke 5+1 (ivf) og hadde litt lyserosa utflod på papiret da jeg var på toalettet nå. Blir jo syk av bekymring. Skal ta hcgprøve. Noen med lignende erfaringer hvor det har gått bra? Anonymkode: fe115...4d3
AnonymBruker Skrevet 26. april 2024 #2 Skrevet 26. april 2024 I uke 6 og frem til midten av uke 7, så hadde jeg spotting, som var mørk utflod noen ganger og lyserosa andre ganger. Jeg var også svært bekymringsfull, etter tidligere SA. Spesielt når det pågikk i over en uke. MEN, det gikk bra, er i uke 22 nå❤️ Det jeg la merke til med meg, var at spottingen kom i etterkant av en arbeidsdag med mye løfting og bøying. Fikk tilrettelegging, der jeg slapp å løfte og bøye like mye, og erter dette har jeg ikke hatt mer spotting. Vet ikke 100% om dette er tilfelle, men jeg tror det. Krysser fingrene for deg TS, den første ventetiden er vanskelig, spesielt når slikt oppstår❤️ Har dessverre ikke annet råd enn å ta hcg❤️ Anonymkode: d753e...1ea
AnonymBruker Skrevet 26. april 2024 #3 Skrevet 26. april 2024 Jeg har spottet/småblødd i alle mine graviditeter - både de som gikk bra og de som ikke gikk. I de som gikk bra spottet/småblødde jeg til uke 11-12. Anonymkode: 3b53b...910
Mandagsunge Skrevet 26. april 2024 #4 Skrevet 26. april 2024 (endret) Spotta både brunt og rosa rundt veke 6. Veke 24 no, og alt bra men eg veit korleis det kjennst. Det var nokre dagar med heftig googling på meg og. Endret 26. april 2024 av Mandagsunge
Vilde78 Skrevet 27. april 2024 #5 Skrevet 27. april 2024 Jeg fikk lyserosa slim på papiret i uke 5, og litt brunt et par ganger i dagene som fulgte. Også etter IVF. I tillegg fikk jeg rosa på papiret i uke 8. Babyen er 3 uker gammel nå ❤️ jordmor og lege mente det enten var snakk om hormonell blødning, eller at blødningene kom fordi morkaken var festet tett på livmorhalsen, og det er ofte forbundet med blødning i graviditeten. Vet av erfaring at det ikke er det du vil høre, men blødninger de første ukene er enten ufarlige, eller starten på en spontanabort. Umulig å si hva som er hva. Etter egen erfaring så stanser ufarlige blødninger ganske raskt, mens ved en spontanabort så øker både blødning og smerte (menssmerter). Krysser fingrene for en ufarlig blødning 🤞❤️
Arkana Skrevet 27. april 2024 #6 Skrevet 27. april 2024 Jeg har hatt småblødninger i alle svangerskap. Alt fra det du beskriver og til friskt rødt blod. Og det har gått bra, jeg har tre barn. Det er veldig vanlig at man får skjørere slimhinner som gravid og en lettblødelig livmorhals. I tillegg er det også vanlig med det som kalles hormonelle blødninger som kommer av alle hormonene kroppen må produsere for å holde svangerskapet i gang. Det er også de samme hormonene som gir kvalme og andre tidlige symptomer. Rundt uke 12 overtar morkaken hormonproduksjonen og da pleier både slike blødninger og andre symptomer å avta. Det stemte i alle fall for meg, dog varte blødningene i ett av svangerskapene helt til uke 20. Det er utrolig nervepirrende og jeg vet akkurat hvordan du har det, men vit at det er vanlig og at det på ingen måte trenger bety at det går galt. Krysser fingre og tær for deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå