Gå til innhold

Mensen 2 ganger i måneden??

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Flere som har opplevd det? Ikke hver måned, men har syklus på 22-24 dager bare, av og til bare 21. Hadde mensen i starten av måneden, nå er det blodig utflod igjen så får den nok om et par dager, drittlei 😭

Anonymkode: eb6cc...b6d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt. Selv med en 28-dagers syklus vil man oppleve å ha mensen to ganger samme kalendermåned innimellom gitt at 11 av 12 måneder i et normalår har mer enn 28 dager. 

Mensen forholder seg ikke til kalenderen, men kommer av kroppens naturlige hormonsvingninger. 

Anonymkode: bacbf...d42

Skrevet

Jeg hadde faktisk kraftig blødning i 2 uker, så 2 uker fri før nye 2 uker kraftig blødning. 
Viste seg til slutt at jeg hadde muskelknuter i livmor som forårsaket dette. Fjernet livmor og aldri angret på det.

Gå til gynekolog og få en sjekk.

AnonymBruker
Skrevet

Har konsekvent 3 ukers syklus, og mensturasjon i en uke, så en uke på og to av… Gyn har ikke funnet noe unormalt forøvrig.

Anonymkode: ea03f...6ac

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Flere som har opplevd det? Ikke hver måned, men har syklus på 22-24 dager bare, av og til bare 21. Hadde mensen i starten av måneden, nå er det blodig utflod igjen så får den nok om et par dager, drittlei 😭

Jeg er i overgangsalderen nå, men jeg hadde alltid syklus på 21 dager. Helt normalt det. Jeg blødde også kraftig og lenge (6 dager).

Anonymkode: 91818...758

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Hvis du har syklus på mellom 21-24 dager er det vel normalt at to sykluser faller innenfor samme måned. Er jo bare 3 uker

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Selv om noen her sier det er normalt, behøver det ikke være normalt for deg. Bestill legetime med celleprøve for sikkerhets skyld, er mitt råd.

Anonymkode: 03fbb...620

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Selv om noen her sier det er normalt, behøver det ikke være normalt for deg. Bestill legetime med celleprøve for sikkerhets skyld, er mitt råd.

Anonymkode: 03fbb...620

TS sier jo at syklusen hennes er 22-24 dager og da vil jo mensen helt naturlig komme to ganger i samme kalendermåned innimellom. Dette er ikke noe unormalt. Hadde hun plutselig fått mellomblødninger utenom den vanlige syklusen sin hadde det jo vært en annen sak.

Anonymkode: 91818...758

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...