Lukas20 Skrevet 26. april 2024 #1 Skrevet 26. april 2024 Har vært hos legen og fikk 24 timers holter da jeg har plagdes med anfall med ekstraslag som har kommet sammenhengende i hvert eneste hjerteslag, og har vart i 2-3 minutter før det gir seg. Alle anfall har kommer under fysisk aktivitet, men fikk sist ett mindre anfall forrige uke, hvor det kom ett par ekstraslag etter hverandre her og der i noen minutter. Da bare lå i sengen å slappet av. Fått svar på holter registreringen og de fant ut at jeg hadde 3 ventrikulære ekstraslag. Men greia er at de anfallene kommer som regel kun 2-3 ganger i året ved fysisk aktivitet. Så vet ikke hva jeg skal gjøre nå. Tørr jo ikke å trene heller nå pga disse ekstraslagene som kommer i anfall. noen som vet om ventrikulære ekstraslag sammenhengende i 2-3 minutter ett par ganger i året er farlig for hjerte i det hele tatt? Kjennes vertfall ekstremt ubehagelig ut og føler jeg skal dø og må legge meg flatt ned hver gang anfall inntreffer.
Lukas20 Skrevet 26. april 2024 Forfatter #2 Skrevet 26. april 2024 Kan også nevne at dette har jeg slitt med siden jeg var 12 år (er nå 20 år gammel) og anfallene har kommet gjennomsnittlig 3 ganger i året vil jeg si.
AnonymBruker Skrevet 26. april 2024 #3 Skrevet 26. april 2024 Jeg har hatt ekstraslag på hjertet i rundt ett år nå, kan oppleve intens dunking som varer i noen minutter helt plutselig, skjer ikke under fysisk aktivitet, bare når jeg sitter i ro. Jeg driter i det, er deprimert, men jeg lever enda. Snakk med legen om dette, h*n vil kunne gi deg gode svar her. Anonymkode: 3b0f2...f94 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2024 #4 Skrevet 26. april 2024 Det er ikke farlig og noe du kan lære deg å leve med. Å unngå trening er tullete. Anonymkode: 91977...ab7 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2024 #6 Skrevet 26. april 2024 Legen ville ha satt deg på medisiner hvis dette var farlig på en slik måte at du ikke kan trene. Du bør leve som normalt med mindre legen sier noe annet. Å ikke trene er i alle fall ikke bra for hjertehelsen! Anonymkode: 33f8a...9cb 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå