Gå til innhold

Skoler i Trondheim

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Dere som bor o Trondheim og har barn. Hvilke skoler anbefaler dere og hvilkebør man holde seg unna?Da tenker jeg læringsmiljø,mobbing o.l. Barne- og ungdomsskole.

Hilsen en som vurderer å flytte til Trondheim

Anonymkode: 9c770...841

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Tror Flatåsen har slitt med miljøet på enkelte trinn, men tipper de fleste skoler har slike utfordringer. Har bare hørt flere konkrete eksempler fra Flatåsen. 

Anonymkode: 7f540...072

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hører så mye ulikt, som regel er det ikke skolene det er noe galt med, men enkelte elevkull/gjenger som lager bråk. Og skolene klarer ikke å få bukt med problemet. Sist var det Hoeggen av skolene nært oss som hadde store problemer, men nå tror jeg bråkmakerne har gått ut av 10. trinn og skolen er blitt ok igjen.

Anonymkode: 5f67d...d8f

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ifølge min venninne som er lærer (og var innom mange av skolene før hun fikk fast jobb): byåsen eller Ranheim hvis karakterer er viktigere enn glad unge, østsiden av byen (Singsaker, Rosenborg, Nardo, nidarvoll, øya) hvis glad unge er viktigere enn karakterer. 

Anonymkode: 9217b...aa1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ville vært litt skeptisk til Tiller/Kolstad-området, særlig hvis du har ungdommer. 

Anonymkode: 44bb5...615

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ville anbefalt deg å finne området du tenker bo i først og så undersøke skolene i nærheten. Det er store bydeler med flere skoler, så om du flytter til feks Nardo er det stor forskjell på Steindal og Sunnland.

Anonymkode: 4ea93...143

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Vi trives veldig godt på Brundalen skole. 

Anonymkode: 8d070...a33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Ville anbefalt deg å finne området du tenker bo i først og så undersøke skolene i nærheten. Det er store bydeler med flere skoler, så om du flytter til feks Nardo er det stor forskjell på Steindal og Sunnland.

Anonymkode: 4ea93...143

Hva som er forskjellen mellom de to skolene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har barn på Sjetne skole, var nettopp på foreldremøte og det største problemet som ble tatt opp var rot i gangene. Rektor innrømte at det var andre skoler med vesentlig større problemer. Noen trinn har en del folk som lager drama, men det tror jeg du finner over alt. OK boligpriser også, du får se på finn om det er et slikt område du har sett for deg.

Anonymkode: 7a997...07f

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Vi har barn på Sjetne skole, var nettopp på foreldremøte og det største problemet som ble tatt opp var rot i gangene. Rektor innrømte at det var andre skoler med vesentlig større problemer. Noen trinn har en del folk som lager drama, men det tror jeg du finner over alt. OK boligpriser også, du får se på finn om det er et slikt område du har sett for deg.

Anonymkode: 7a997...07f

Nå går snart tidens problem kull 10 klasse ut fra Sjetne skole så da øker skolemiljøet betraktelig også.. vær obs på Sjetne skole tar null ansvar, skyver alt over på foreldrene

Anonymkode: 8eeb0...47d

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bispehaugen skole har jeg hørt mye bra om. Styr unna skolene på Tiller, de er fulle og dårlige lokaler. Lade skole er også overfylt 

Anonymkode: 2662c...0c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Bispehaugen skole har jeg hørt mye bra om. Styr unna skolene på Tiller, de er fulle og dårlige lokaler. Lade skole er også overfylt 

Lade skole har fortsatt ok kapasitet, men prognosene tilsier at det blir fullt der i nær framtid. Dog planlegger ny ungdomsskole for området.

Anonymkode: 7f540...072

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Heimdal friskole kan anbefales hvis man tåler kristen privatskole. Få elever, godt miljø, lite skjermbruk m.m.

Anonymkode: eef91...6a3

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Enig. Jeg jobber i en barnehage som sender barn dit innimellom, og står ikke med et godt inntrykk etter noen års overføringssamtaler. Alle skoler har vel sitt, men jeg er ikke imponert så langt.

Anonymkode: a9ee5...fd9

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Enig. Jeg jobber i en barnehage som sender barn dit innimellom, og står ikke med et godt inntrykk etter noen års overføringssamtaler. Alle skoler har vel sitt, men jeg er ikke imponert så langt.

Woops, siterte feil innlegg. Det er Sjetne skole jeg snakker om!

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hva som er forskjellen mellom de to skolene?

Forstår ikke foreldre som er så opptatt «hvilke skoler som er gode» - det er så kunnskapsløst! Ja, man kan være heldig eller uheldig med lærere, ledelse og ikke minst klassekamerater. Men dette - særlig de to første - er ganske tilfeldig, og man vet aldri hvor lenge det varer: spesielt gode lærere og rektorer blir gjerne flyttet dit det er mest utfordringer og mest behov for dem. Det er ikke sånn at noen skoler bare har gode lærere og andre ikke. Og de flytter som sagt på seg hele tiden. Det som er konstant og som skiller skolekretsene er sosioøkonomiske forhold - sammensetning av boligmassen (kommunale leiligheter eller store villaer), utdanningsnivå og lønnsnivå. Da får man være ærlige på det, og ikke snakke om «en bra skole». Det er mange fordeler med en skole med en ressurssterk foreldregruppe (og sikkert noen bakdeler). For å veie opp for dette har skolene i de mest ressurssterke områdene ofte mindre penger å rutte med enn de andre i kommunen - kommunen skjevfordeler. 

Anonymkode: 84350...f27

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Heimdal friskole kan anbefales hvis man tåler kristen privatskole. Få elever, godt miljø, lite skjermbruk m.m.

Anonymkode: eef91...6a3

Signerer denne! Bra folk og godt miljø! 

Anonymkode: 8eeb0...47d

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Slår et slags for Blussuvoll. Men anbefaler hverken Rosenborg eller Charlottenlund. De har dårlig rykter. Mye ungdomskriminalitet dessverre. 

Anonymkode: 60d90...41b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...