AnonymBruker Skrevet 25. april 2024 #1 Skrevet 25. april 2024 Hei! Jeg står i et samlivsbrudd og står i helt krise. Forholdet var fantastisk i starten og så begynte det rakne. Jeg valgte til slutt og gå fordi samboeren begynte manipulere. Likevel gikk jeg tilbake fordi de gode siden var helt fantastiske. Det endte opp med at alt ble mye verre. Ganske klassisk. I det jeg begynte senke guarden og trodde vi var på vei til å finne tilbake, ble jeg dumpet på verst tenkelig vis. Kynisk og kalkulerende. I retroperspektiv ser jeg at jeg nok ikke har vært sammen med den jeg trodde han var. Jeg ser mange røde flagg jeg har oversett, laget unnskyldninger, sånn sett takknemlig for at han viste sitt sanne jeg. Men jeg ble alt for lenge i forholdet. Jeg skulle gått mye tidligere da magefølelsen begynte komme på at noe var «off» og holdt meg unna. Gjort er gjort. Men hvilke erfaringer har dere i etterkant av brudd som sannsynlig har vært en grad av psykisk misbruk. Hvordan hadde dere det følelsesmessig og hva hjalp dere til å finne tilbake til dere selv. Anonymkode: a02f9...0d6 1 4
AnonymBruker Skrevet 25. april 2024 #2 Skrevet 25. april 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): hva hjalp dere til å finne tilbake til dere selv. Tid. Aksepter følelsene - for all del ikke styrt inn i neste forhold. Noen ganger er livet bare rett og slett vanskelig, men det går over. Anonymkode: fc7ff...b12
UpNorthSerenity Skrevet 25. april 2024 #3 Skrevet 25. april 2024 Det som har hjulpet meg er Å tilgi meg selv for at jeg valgte han så lenge. Å komme i kontakt med mitt «indre barn». Ta vare på henne og akseptere alle følelser som må komme. Bli ordentlig godt kjent med meg selv. Bli kjent med hva jeg trenger og hvilke grenser og verdier som er meg. På den måten har jeg kommet i kontakt med dyp egenkjærlighet. Ta deg god tid. Anbefaler podkasten og boken Kjærlighetsmønster. Lykke til♥️ Så bra at du kom deg ut av det. Du finner deg selv igjen litt etter litt♥️
AnonymBruker Skrevet 25. april 2024 #4 Skrevet 25. april 2024 Kom deg vekk og kutt ut kontakt med han, hold deg unna han og ikke ha kontakt. Snakk med hjelpeapparatet og få hjelp hos psykolog eller fastlege. Jeg sleit selv etter et brudd med mye psykisk vold. Han skadet meg mye men han knakk meg heldigvis ikke. søk hjelp og skriv om det og snakk om det til du klarer å komme deg videre. snakk om følelsene og tankene dine. Anonymkode: 43131...180
Frk Midnattsol Skrevet 25. april 2024 #5 Skrevet 25. april 2024 Vel, jeg tenker at du tok de valgene du tok på et tidspunkt i livet der du kanskje ikke hadde mye erfaring med denne type atferd fra en partner, og tenker at de fleste av oss tar avgjørelser som vi tror skal bli bra og til det beste. Når man i ettertid sitter med "fasit i hånd", og har fått erfaringer, så angrer man ofte på at man ble så lenge osv. Det vi mennesker så lett gjør, er å dømme oss selv retrospektivt. Altså at når vi kommer oss ut på andre siden med masse nye erfaringer, så "straffer" vi den vi var tidligere med å dømme oss selv så himla hardt. Vi må huske på at de valgene vi tok, tok vi ofte fordi vi trodde at de skulle bli de beste, og ofte viste vi ikke bedre. Vi mennesker tror ofte det beste om andre, og man går jo ikke frivillig inn i en relasjon med en person man på forhånd vet er manipulerende og ond. Vi går jo inn i en relasjon fordi vi ser de gode sidene (og at vedkommende ikke viser sine dårlige sider) Mitt råd til deg, er å bruke denne relasjonen til å tenke godt over hva du ønsker og ikke ønsker i neste relasjon. Vær takknemlig for at du kom deg vekk og at du har fått erfaringer som du tar med deg videre, både på godt og vondt. Vær så snill å ikke straff deg selv for de valg du tok når du kanskje ikke visste bedre ❤️ 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå