AnonymBruker Skrevet 25. april 2024 #1 Skrevet 25. april 2024 Jeg vet ikke helt hvor jeg vil med dette innlegget, annet enn en advarsel hvor galt det kan gå når man blir utsatt for rengjøringssprayer. Jeg ser at temaet har blitt aktuelt igjen, etter at en deltaker i "Spillet" sprayet vilt rundt seg. https://www.godt.no/aktuelt/i/JbWBeJ/advarer-mot-bruk-av-kjoekkenspray-jo-oftere-jo-verre?utm_source=vgfront-personalized&utm_content=hovedlopet_row8_pos1&utm_term=niche_personalized_front-test-standard_ctr-1- Anonymkode: 0bbde...cbf
AnonymBruker Skrevet 25. april 2024 #2 Skrevet 25. april 2024 Ja, det er vilt hvilket forhold folk har til spray. Når jeg ser de bruker klorspray med unger i rommet så river jeg meg i håret! Hva tenker de på? Jeg er renholder og har selvsagt kutta ut all rengjøringsspray og prøver å advare menigmann men ikke ofte det går inn. Det er jo så lettvindt og gud forby at de skal gjøre det på annen måte da. Anonymkode: 14f03...718 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2024 #3 Skrevet 26. april 2024 AnonymBruker skrev (På 25.4.2024 den 18.09): Ja, det er vilt hvilket forhold folk har til spray. Når jeg ser de bruker klorspray med unger i rommet så river jeg meg i håret! Hva tenker de på? Jeg er renholder og har selvsagt kutta ut all rengjøringsspray og prøver å advare menigmann men ikke ofte det går inn. Det er jo så lettvindt og gud forby at de skal gjøre det på annen måte da. Anonymkode: 14f03...718 Jeg ble faktisk så syk at jeg har blitt uføretrygdet av det, og også fått erstatning for yrkessykdom fra både NAV og kommunen... Anonymkode: 0bbde...cbf
AnonymBruker Skrevet 27. april 2024 #4 Skrevet 27. april 2024 Ja, det er skummelt hvor lite peiling mange har på kjemikalier og risiko ved bruk. Anonymkode: 53223...cbe
AnonymBruker Skrevet 27. april 2024 #5 Skrevet 27. april 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg ble faktisk så syk at jeg har blitt uføretrygdet av det, og også fått erstatning for yrkessykdom fra både NAV og kommunen... Anonymkode: 0bbde...cbf Ble du skadet på jobb? Så kjipt Håper de har tatt tak i rutinene sine. Anonymkode: 53223...cbe
Ditzy Doo Skrevet 27. april 2024 #6 Skrevet 27. april 2024 Hvorfor bruker du ikke beskyttelse? Har dere ikke HMS på jobben din? Jeg leser ALLTID hva som står på midler jeg skal bruke før jeg bruker det. Det står alltid om det er farlig eller ikke som vist på bildet. Jeg kan dette fordi mor er renholder og hun har lært om dette på jobben, rart at ikke du har det samme
AnonymBruker Skrevet 27. april 2024 #7 Skrevet 27. april 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ble du skadet på jobb? Så kjipt Håper de har tatt tak i rutinene sine. Anonymkode: 53223...cbe Det tviler jeg på at de har. Anonymkode: 0bbde...cbf
AnonymBruker Skrevet 27. april 2024 #8 Skrevet 27. april 2024 Ditzy Doo skrev (4 minutter siden): Hvorfor bruker du ikke beskyttelse? Har dere ikke HMS på jobben din? Jeg leser ALLTID hva som står på midler jeg skal bruke før jeg bruker det. Det står alltid om det er farlig eller ikke som vist på bildet. Jeg kan dette fordi mor er renholder og hun har lært om dette på jobben, rart at ikke du har det samme Nei, det var ingen informasjon om dette. Det var ikke like kjent da som nå (selv om altfor få er klar over risikoen også i dag). Jeg var ikke ansatt som renholder, men en del av arbeidsoppgavene hver dag var likevel vasking av brukeres bolig. Jeg ble skadet på jobb i perioden 2007 og noen år framover, og som sagt så var ikke dette like kjent da som det er i dag. Vi fikk ingen informasjon om dette på jobb. Men fint at din mor (og andre renholdere) har fått denne informasjonen. Anonymkode: 0bbde...cbf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå