Gå til innhold

God unslyldning til hyppige legetimer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kommer til å måtte gå ganske hyppig til legen i en periode fremover (mulig også litt sykemeldt) og ønsker ikke å dele grunnen med gjengen og kollegaer. Har noen en god unnskyldning? Jeg vet at jeg bare kan si det har dere ikke noe med, men tipper da ryktet om at jeg er gravid kommer til å gå. 

tips til noe jeg kan skylde på som er litt uskyldig? 

Anonymkode: 50a83...928

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Høyt blodtrykk👌🏼

Anonymkode: c8942...0f9

AnonymBruker
Skrevet

Allergi, mageproblem eller matintolleranse du ikke finner utav, eksem, søvnvansker, hormonelle endringer, senebetennelse i en eller annen kroppsdel, lavt/høyt blodtrykk..

Anonymkode: 54ac0...eac

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Oppstart på medisiner og/eller vitaminer, der du må inn og sjekke ting ofte?

Om noen skulle være så dum å spørre "hva slags medisiner da" eller "hva feiler det deg" svarer du bare med et enkelt "nei har det noe å si da?" også lar du dem sitte i ubekvemheten sin selv, om de skal være så nysgjerrige. Da pleier folk fort å finne ut at sånt spør man ikke om. :) 

Om du synes det blir for passiv-aggresivt kan du si noe sånt som "uff nei må vi snakke om dette, jeg er så lei av å snakke med legen om det" så vil de mest sannsynlig ikke ta det opp igjen.

Anonymkode: 593c2...5e4

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Oppstart på medisiner og/eller vitaminer, der du må inn og sjekke ting ofte?

Om noen skulle være så dum å spørre "hva slags medisiner da" eller "hva feiler det deg" svarer du bare med et enkelt "nei har det noe å si da?" også lar du dem sitte i ubekvemheten sin selv, om de skal være så nysgjerrige. Da pleier folk fort å finne ut at sånt spør man ikke om. :) 

Om du synes det blir for passiv-aggresivt kan du si noe sånt som "uff nei må vi snakke om dette, jeg er så lei av å snakke med legen om det" så vil de mest sannsynlig ikke ta det opp igjen.

Anonymkode: 593c2...5e4

Ja, det var lurt. Jeg har lurt litt på høyt/lavt stoffskifte og medisiner for det. Det er kanskje så kjedelig at de ikke gidder å spørre mer…

AnonymBruker
Skrevet

Stoffskifte og utredning for dette er jo en gørr kjedelig og veldig ordinær greie som kan kreve mye og tett oppfølging i perioder, hvis du MÅ ha en diagnose ;) (har lavt stoffskifte selv, så ikke meningen å rakke ned på diagnosen). 

Anonymkode: c70da...827

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, det var lurt. Jeg har lurt litt på høyt/lavt stoffskifte og medisiner for det. Det er kanskje så kjedelig at de ikke gidder å spørre mer…

😂 Nei, nei..

Bare si underlivsproblemer eller noe ant. I kategori pinlig problem. Da er det ingen som spør mer.

Anonymkode: f63ed...5a7

AnonymBruker
Skrevet

Kjønnssykdommer, hadde nok jeg svart.

Anonymkode: 59f91...cdb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er hos legen hver 14. dag pga psyken, sier at jeg har helsemessige utfordringer. Aldri fått noen oppfølgingsspørsmål :) 

Anonymkode: a62c9...8ac

AnonymBruker
Skrevet

Neglsopp, ved tabletter må du gå jevnlig å monitorere leververdier

Anonymkode: b3f45...35d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg kommer til å måtte gå ganske hyppig til legen i en periode fremover (mulig også litt sykemeldt) og ønsker ikke å dele grunnen med gjengen og kollegaer. Har noen en god unnskyldning? Jeg vet at jeg bare kan si det har dere ikke noe med, men tipper da ryktet om at jeg er gravid kommer til å gå. 

tips til noe jeg kan skylde på som er litt uskyldig? 

Du vet at du kan gå til legen med graviditet uten å måtte avspasere men at alle andre grunner må du bruke avspasering på? Gjerne greit å være åpen med din nærmeste leder og legge trykk på at det skal holdes privat?

Anonymkode: fe69b...c30

AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker said:

Du vet at du kan gå til legen med graviditet uten å måtte avspasere men at alle andre grunner må du bruke avspasering på? Gjerne greit å være åpen med din nærmeste leder og legge trykk på at det skal holdes privat?

Anonymkode: fe69b...c30

Dette kommer an på arbeidsplassen. Der jeg jobber får jeg velferdspermisjon med lønn for å gå til lege og tannlege og trenger heller ikke å dokumentere det på noen måte.

TS - hvorfor skal de vite det? Jeg har i perioder gått en del til lege og psykolog osv og ingen har spurt meg om detaljer. Du trenger vel ikke en gang si til så mange at du skal til legen ut over nærmeste leder?

Anonymkode: d8b73...758

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...