AnonymBruker Skrevet 25. april 2024 #1 Skrevet 25. april 2024 Vi har flettverkgjerde. Går det an å lage en plantevegg ved å la planter vokse oppover denne? Hva slags planter er fine? Anonymkode: e34cd...1f5
AnonymBruker Skrevet 25. april 2024 #2 Skrevet 25. april 2024 Jeg vet ikke hvor solid gjerdet er eller hvilken sone dere bor. Det første jeg tenker er klatrehortensia, villvin, klatreroser, klematis, kaprifol? Blåregn klatrer vel også? Anonymkode: 4d536...c1c
blåbærpai Skrevet 25. april 2024 #3 Skrevet 25. april 2024 Blomsterert kalles også luktert. Blomsterert 'Royal' mixfarger Big pack | Hageland rimelig og lettstelt, kan direktesås rundt disse tider!
AnonymBruker Skrevet 25. april 2024 #4 Skrevet 25. april 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg vet ikke hvor solid gjerdet er eller hvilken sone dere bor. Det første jeg tenker er klatrehortensia, villvin, klatreroser, klematis, kaprifol? Blåregn klatrer vel også? Anonymkode: 4d536...c1c Vi bor i trøndelag. Hagen har direkte dol midt på dagen, men mest skygge i løpet av en dag. Anonymkode: e34cd...1f5
Million Skrevet 25. april 2024 #5 Skrevet 25. april 2024 Som noen over her foreslår, blomsterert. Så dem inne i småpotter nå, så er de klare til å plantes ut når været tillater det i Trøndelag. De blomstrer villig vekk og dufter veldig godt. Kan sikkert dekke et sånt flettverksgjerde om du planter mange nok. Det blir nok et vakkert syn med masse duftende småblomster oppover det. Dufterter klatrer selv, man trenger ikke binde dem opp, bare lene dem inntil flettverksgjerdet. Vil du ha noe mer eviggrønt uten blomster til å dekke gjerdet, er eføy et godt valg. De er vintergrønne og vil derfor gi skjerming hele året. Må nok beskjæres i blant etter en stunds vekst, men man kan også styre stilkene hit og dit som man vil over gjerdet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå