Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye ville dere gitt til 18 årsgave til en niese? Vi er invitert til kaker og kaffe på dagtid. 
vi har veldig mange nevøer og nieser så beløpet setter liksom grensen fremover og. 

og MÅ vi gi penger. Jeg synes kanskje personen er litt for stor til å motta penger? Voksne får stort sett kun penger av eventuelt foreldre i presang, en tar ikke med penger i en 35 års dag Til en venninne liksom. 

Anonymkode: f8888...574

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvor mye ville dere gitt til 18 årsgave til en niese? Vi er invitert til kaker og kaffe på dagtid. 
vi har veldig mange nevøer og nieser så beløpet setter liksom grensen fremover og. 

og MÅ vi gi penger. Jeg synes kanskje personen er litt for stor til å motta penger? Voksne får stort sett kun penger av eventuelt foreldre i presang, en tar ikke med penger i en 35 års dag Til en venninne liksom. 

En 18 åring er helt klart ikke for stor til en pengegave, ikke en nevø. 

Jeg ville vippset det jeg hadde hatt råd til og gratulert med en kort i tillegg. 

Anonymkode: ba143...8a5

Skrevet

Ville kjøpt noe

Noe treningsklær?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

En 18 åring er helt klart ikke for stor til en pengegave, ikke en nevø. 

Jeg ville vippset det jeg hadde hatt råd til og gratulert med en kort i tillegg. 

Anonymkode: ba143...8a5

Altså jeg har god råd. Vippser ikke en Haug  likevel 

AnonymBruker
Skrevet

Ville sagt penger jeg! 18 år er gjerne alderen der det er mye man trenger for å starte et selvstendig liv! Lappen, evt bil, sparing, studier, bolig 

Anonymkode: 32b06...b0c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Penger 

vi ga tusen , det dobbelte av det bi pleier. Har mange nieser/nevøer

Anonymkode: 4c547...6cd

AnonymBruker
Skrevet

Det er vel heller fra 18 og oppover det er mest aktuelt å gi penger

Anonymkode: d8101...0b3

AnonymBruker
Skrevet

Her har vi avtalt julegaver før de blir konfirmert og bursdagsgaver til og med 18 år. Gavene har ligget på 300 kr, og det har vært feiring hvert år.

Anonymkode: 0188f...fd6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Det er vel heller fra 18 og oppover det er mest aktuelt å gi penger

Anonymkode: d8101...0b3

Vi tenkte ikke å gi mer gaver etter 18 i allefall ikke til jul

AnonymBruker
Skrevet

2 øl og en pakke sigaretter😅 

Eller vippse ja 500kr er mer enn nok. En 18 åring trenger alltid cash☺

Anonymkode: 3fc29...946

AnonymBruker
Skrevet

En 500 lapp er nok ja. Jeg må si jeg er meget overrasket over at ingen har kranglet om store beløper enda.

Anonymkode: c858e...547

AnonymBruker
Skrevet

Slipper lett unna vi. Har blitt holdt unna nevøer og niesers bursdagsfeiring i flere år nå. Ingen invitasjon = Ingen gave. 

Å la foreldrenes idiotskap gå ut over ungene er jeg selvsagt ikke tilhenger av, men når de er over 16 så gir jeg uansett bare hvis vi inviteres med på feiring.

Det samme til jul. Da er det kun barna i familien og de vi feirer med som får gave.

Anonymkode: c858e...547

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ga 600 + en sekspakning øl (visste på forhånd at det var i personens interesse) til mitt eldste tantebarn. Gir vanligvis 300. Jeg gir kun gave til og med 18, så det er siste gave fra oss. Hadde et tantebarn som ble 18 i fjor, og det fikk 800.

Anonymkode: 45e2f...0f7

Skrevet

Nevøen min fyller 18 om en måned, jeg tenker å gi 1000 kroner 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...